МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Сүүлийн 3 жилд зааж буй хичээлүүд. Хичээлийн товч агуулга, зорилгыг хуучирсан эсвэл шинэчлэгдээгүй хувилбараар үзүүлж байж болзошгүй.
Харьяалах тэнхим: МУИС, Мтэс, Мкут
Индекс: ICSI833
Багц цаг: 2
Харьяалах тэнхим: МУИС, Мтэс, Мкут
Индекс: CSII201
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Си хэлний тухай удиртгал, Өгөгдлийн төрөл, хувьсагч, илэрхийлэл; Удирдлагын командууд, давталт; Массив; Тэмдэгт мөр; Хэрэглэгчийн функц; Хувьсагчийн хамрах хүрээ; Нийлмэл өгөгдлийн төрөл, бүтэц; Санах ойн хаяг ба заагч; Битийн үйлдлүүд; Стандарт сангууд; Файлтай ажиллах; Програмыг зүгшрүүлэх

Зорилго

Програмчлалын Си хэл нь “дээд түвшний хэл” боловч харьцангуй доод түвшинд компьютертэй ажиллах боломжийг олгодог. Си хэлийг йлдлийн систем бичих зорилгоор бүтээсэн хэдий ч, түүний энгийн, уян хатан байдал өөр олон төрлийн програмчлалын хэл бүтээхэд ашиглагдаж эхэлсэн. Тухайлбал, сүүлийн үеийн шинэ хэлнүүд Жава, С++ нь Си хэл дээр суурилсан. Энэ хичээлээр бид програмчлалын хэлний гол төлөөлөл болсон Си хэлний талаарх үндсэн ойлголтуудтай танилцаж, тэдгээрийг програм хөгжүүлэхэд хэрхэн хэрэглэхэд суралцана. Ингэснээр програмчлалын хэлний үндсэн зарчмуудыг эзэмшиж, цаашид бусад хэлийг бие даан сурах арга барилыг эзэмшинэ

Харьяалах тэнхим: МУИС, Мтэс, Мкут
Индекс: ICSI262
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Энэ хичээлээр Компьютерийн графикын үүсэл хөгжил, түүний хэрэглээ; Графикын стандартууд, OpenGL, GLUT сангийн функцүүд; Програмын ерөнхий бүтэц; Растер ба вектор график; Ray tracing; Шугаман алгебр, түүний график дахь хэрэглээ; Хувиргалтын матрицууд, нэгэн төрлийн ба нийлмэл хувиргалтууд; Харагдах байдал (viewing) ба буулгалтын (projection) тухай; Графикын хоолой; Огторгуй дахь биетийн загварчлал; Гэрэл, өнгө, материал; Texture, texture mapping; График дахь өгөгдлийн бүтэц; Bezier муруй ба гадаргуу; Компьютерын анимейшн, GPU програмчлал зэрэг агуулгыг үзэж судална.

Зорилго

Компьютерын шинжлэх ухааны нэг чухал бөгөөд эрчимтэй хөгжиж байгаа салбарын нэг нь компьютерын график юм. Энэхүү салбар нь урлаг, анагаах ухаан, энтертайнмент, аж үйлдвэр, дэд бүтэц зэрэг олон салбарт өргөнөөр ашиглагдаж байна. Иймд компьютер графикын онол түүний хэрэглээтэй танилцаж, програмчлах арга техникийг эзэмшихэд энэхүү хичээлийн үндсэн зорилго оршино.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Мтэс, Мкут
Индекс: ICSI704
Багц цаг: 2
Харьяалах тэнхим: МУИС, Мтэс, Мкут
Индекс: ICSI317
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Энэхүү хичээлээр 3 хэмжээст загварчлалын үндсэн арга техникийг эзэмших, өөрсдөө бие даан график загвар байгуулахаас эхлэн 3D хэвлэгч рүү хэвлэх гэх мэт дэвшилтэт арга техникт шилжих суурь мэдлэгийг өгнө. Онолын зохих мэдлэг эзэмшүүлэх ба практик даалгавраар бататгах гэсэн үндсэн хоёр зорилгыг хангахад чиглэгдэнэ. Үүнд: 1) Гурван хэмжээст орон зай дахь загварчлалын ерөнхий суурь ойлголт; 2) 3ds Max, Unreal engine зэрэг програмууд дээр 3D загварчлал, анимейшний зохих ур чадварыг хөгжүүлэх.

Зорилго

Гурван хэмжээст огторгуй дахь загварчлалтай холбоотой онолын мэдлэгийг эзэмшүүлж улмаар виртуал орчин, интерактив 3 хэмжээст график, анимейшн, тоглоомын хөгжүүлэлтэнд хэрхэн ашиглах ур чадварт суралцах





Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар