МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Мэдээллийг профессор, багш, ажилтан МУИС-ийн мэдээллийн санд бүртгүүлснээр танд харуулж байна. Мэдээлэл дутуу, буруу тохиолдолд бид хариуцлага хүлээхгүй.
Зохиогч(ид): М.Амарзаяа, М.Золжаргал, Б.Наранбат
"Бакалаврын судалгааны ажлын гүйцэтгэлд нөлөөлж буй хүчин зүйлсийг шинжилж, машин сургалтын арга ашиглан амжилтыг таамаглах нь", Монголын мэдээллийн технологи - 2025, 2025-5-23, vol. 13, pp. 1

Хураангуй

Бакалаврын судалгааны ажил нь оюутны их сургуулийн боловсролын чанарыг илэрхийлж, эзэмшсэн мэдлэг, чадварыг бодит ажилд хэрэгжүүлэх чухал шалгуур болдог. Гэвч олон оюутан бакалаврын судалгааны ажлаа хугацаанд нь гүйцэтгэж чадалгүй, хангалтгүй үнэлгээ авч байгаа нь судалгааны үйл явцад нөлөөлж буй хүчин зүйлсийг судлах шаардлагыг бий болгож байна. Энэхүү судалгаанд 2023-2024 оны Монгол Улсын Их Сургуулийн Мэдээллийн Технологийн чиглэлийн дөрвөн хөтөлбөрөөр суралцаж буй оюутнуудын бакалаврын судалгааны ажлын өгөгдөл, суралцсан хугацааны хичээлийн дүнгийн өгөгдөл зэргийг цуглуулан боловсруулж өгөгдлийн багцыг (нийт 302 оюутан) бүрдүүлсэн. Бакалаврын судалгааны ажилд нөлөөлж буй хүчин зүйлсийг тодорхойлохдоо уламжлалт статистикийн шинжилгээ (корреляцийн шинжилгээ) болон өндөр үнэлгээ авах магадлалыг таамаглах зорилгоор машин сургалтын Random Forest аргыг ашиглав. Үр дүнгээс харахад БСА-ын гүйцэтгэлд мэргэжлийн хичээлийн дүн, сэдвийн сонголт зэрэг нь тодорхой нөлөөтэй байгаа бол багшийн нөлөө харьцангуй бага гэж тодорхойлогдлоо. Мөн таамаглалын загвар нь 74%-ийн үнэн зөв, 0.78-ийн F1-score үзүүлсэн нь Random Forest аргыг БСА-ын амжилттай гүйцэтгэлийг урьдчилан таамаглахад үр дүнтэй хэрэгсэл болохыг харуулж байна.

Зохиогч(ид): Б.Наранчимэг, М.Золжаргал, Б.Наранбат, М.Амарзаяа
"Бакалаврын судалгааны ажлын гүйцэтгэлд нөлөөлж буй хүчин зүйлсийг машин сургалтын бүлэглэх арга ашиглан шинжлэх нь", БОЛОВСРОЛЫН ТУЛГАМДСАН АСУУДАЛ, ШИЙДЭЛ АРГА ЗАМ-2025, 2025-5-16, vol. 1, pp. 22

Хураангуй

Бакалаврын судалгааны ажил нь оюутны их сургуулийн боловсролыг дүгнэх, эзэмшсэн мэдлэг чадварыг бодитоор хэрэгжүүлэх чухал судалгааны бүтээл юм. Энэ нь оюутанд мэргэжлийн мэдлэгийг гүнзгийрүүлэх, чадварыг бататгах, судалгаа шинжилгээний арга барилд суралцах, бие даан ажиллах, асуудлыг шинжлэх, дүгнэлт гаргах чадварыг хөгжүүлэх боломж олгодог. Сайн боловсруулсан бүтээл нь нь карьер эхлүүлэх, ахисан түвшинд судалгаагаа үргэлжлүүлэх гол түлхүүр болно. Харамсалтай нь олон тооны оюутнууд судалгааны ажлаа хугацаандаа дуусгадаггүй, эсвэл дутуу хэрэгжүүлснээр хангалттай дүн авч чаддаггүй байна. Оюутнууд судалгааны ажлын явцад сэдэв сонголт, эзэмшсэн мэдлэгийн хүрээ, судалгааны арга зүй, цагийн зохион байгуулалт зэрэг олон төрлийн бэрхшээлтэй тулгардаг. Тиймээс энэхүү судалгаанд бакалаврын судалгааны ажлын гүйцэтгэлд нөлөөлөх хүчин зүйлсийг машин сургалтын бүлэглэх арга болон энгийн статистикийн шинжилгээний аргыг ашиглан тодорхойлон тайлбарлахыг зорилоо. Энэхүү судалгаанд 2023-2024 оны Монгол Улсын Их Сургуулийн Мэдээллийн Технологийн чиглэлийн дөрвөн хөтөлбөрөөр суралцаж буй оюутнуудын бакалаврын судалгааны ажлын өгөгдөл, суралцсан хугацааны хичээлийн дүнгийн өгөгдөл зэргийг цуглуулан боловсруулж өгөгдлийн багцыг (нийт 267 оюутан) бүрдүүлсэн. Бакалаврын судалгааны ажилд нөлөөлж буй хүчин зүйлсийг тодорхойлохдоо уламжлалт статистикийн шинжилгээ (корреляцийн шинжилгээ) болон машин сургалтын бүлэглэх (clustering) аргыг ашигласан. Үр дүнгээс харахад БСА-ын гүйцэтгэлд мэргэжлийн хичээлийн дүн, явцын үнэлгээний дүн, сэдвийн сонголт зэрэг нь тодорхой нөлөөтэй байгаа бол багшийн нөлөө харьцангуй бага гэж тодорхойлогдлоо.

Зохиогч(ид): Б.Наранбат, М.Золжаргал
"Элсэлтийн ерөнхий шалгалтын дүнг урьдчилан таамаглах нь" Боловсрол судлал, vol. 1, no. 2, pp. 1, 2024-5-24

https://bolovsrolsudlal.mn/index.php/home

Хураангуй

Элсэлтийн ерөнхий шалгалтын дүнг урьдчилан таамаглах нь шалгалтанд бэлтгэгчид болон шийдвэр гаргах түвшний байгуулагад үнэтэй мэдээлэл болдог. Судалганы ажлын зорилго нь ЕБС-ийн сурагчийн сурлагын дүн болон бусад хувийн өгөгдөлд тулгуурлан шалгалтын дүнг урьдчилан таамаглах боломжийг судлах юм. Ерөнхий боловсролын сургуулийн сүүлийн 3 жилийн сурлагын дүн, амьдрах орчны судалгаа, элсэлтийн ерөнхий шалгалтын дүнгээс тохирох онцлогийг тодорхойлж, хэд хэдэн регресс болон машин сургалтын техникийг ашигласан. Туршилтаар бидний боловсруулсан хамгийн сайн загвар нь 78.5 хувийн зөв таамагласан үр дүн үзүүлсэн.

Зохиогч(ид): N.Gerelchuluun, М.Золжаргал, Б.Наранбат
"Ажлын Байр Санал Болгох Систем", Монголын Мэдээллийн Технологи 2024, 2024-5-23, vol. 10, pp. 102

Хураангуй

Судалгааны ажлаар ажил олгогч болон ажил горилогчийн мэдээллийг ажлын зар болон анкетаас задлаж тухайн ажил олгогчид тохирох ажил горилогчийг олж санал болгох, нөгөө талаас ажил горилогчид хамгийн тохирох ажлын байрыг санал болгож чадах загварыг машин сургалт болон хайлтын алгоритмуудыг ашиглан бий болгох зорилго тавин ажиллалаа.

Зохиогч(ид): М.Золжаргал, Б.Наранбат
"Job recommendation system for Mongolian applicants", International Conference on Emerging Convergence Technologies, монгол, 2024-4-30, vol. 1, pp. 10

Хураангуй

The research aims to create a model using machine learning and search algorithms that can parse information from job postings, and applicant resumes to recommend suitable candidates to employers and the most suitable jobs to applicants.

Зохиогч(ид): Б.Наранбат, М.Золжаргал, Г.Амарсанаа
"Predicting Grade of General Entrance Exam Using Machine Learning Techniques", FITAT 2020 13TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON FRONTIERS OF INFORMATION TECHNOLOGY, APPLICATIONS AND TOOLS, https://www.springer.com/gp/book/9789813364196, 2021-5-2, vol. 212, pp. 133-139

Хураангуй

Goal of research work is to determine the most important features on predicting the grade of the General Entrance Exam (GEE). The features are high school student’s grade, personal information, and state exam results. We collected 96,827 high school students data and compared the F1 measures with different classification techniques such as decision tree, logistic regression, artificial neural network, and support vector machine. Among these techniques, the SVM provided the best F1 measure that is 0.70.

Зохиогч(ид): Б.Наранбат, М.Золжаргал
"Predicting Grade of General Entrance Exam using Machine Learning Techniques", FITAT 2020 13TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON FRONTIERS OF INFORMATION TECHNOLOGY, APPLICATIONS AND TOOLS, Вьетнам, 2020-11-5, vol. 13, pp. 1

Хураангуй

As education becomes increasingly digital, all educational institutions are collecting a lot of data, including quarterly exams, homework scores, and student personal information. But all this information used to make the final result of the student whether to pass or fail the particular examination. If student data is analyzed timely then definitely it will help the student to improve their performance in academics. Now a day's educational system is not limited to any formal teaching within a classroom but it goes beyond that like online MOOC course, Web-based education system (WBS), an intelligent tutorial system (ITS), Project-based learning (PBL), webinar, Seminar, Workshops and many more. All these teaching methods make the education system more attractive and provide lots of knowledge and learning through a different source. If all these methods do not properly check and evaluate then it adversely affect the education system. So for making any education system to have a success, then a proper evaluation check should be maintained. The ML techniques are used to analyze the historical data of any organization by using an inbuilt algorithm, which further finds the hidden information from that data which is not possible to find manually. By periodically evaluating the student progress, timely help and support are provided to those students who are on the risk of failure or dropout, so that they can improve their performance in the future.





Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар