Бидний тухай
Багш ажилтан
Улс төрийн итгэл үнэмшил, хандлага, уламжлалт үнэт зүйлс, олон нийтийн санаа бодлын өөрчлөлтийг улс төрийн соёл, коммуникаци, модернизацийн онолын үүднээс бүс нутаг, улс орнуудаар жишин авч үзэх, ардчилсан шилжилтийн онол-практик, ардчиллын чанарын үнэлгээний асуудлууд гол байр эзэлнэ.
Улс төрийн харьцуулсан судалгааны онол арга зүйг хэрэглэж, гадаад улс орнуудын улс төрийн институци, үйл явц, бодлогод дүн шинжилгээ хийх, ялангуяа ардчиллын чанарын үнэлгээний арга зүйг эзэмшүүлнэ. Ардчиллын олон улсын шалгуур үзүүлэлтүүдийг хэрэглэж өөрийн орны ардчилсан шилжилтийн үйл явцад үнэлэлт дүгнэлт өгөх мэдлэг олж авна.
Харьцуулсан улстөрийн үүсэл хөгжил, Харьцуулал, харьцуулсан аргын онцлог, давуу тал. Харьцуулсан судалгааны арга техник, асуудлууд. Харьцуулсан улстөр ба системд суурилсан болон акторт суурилсан онол-арга зүй. Харьцуулсан улстөрийн үндсэн ойлголтууд. Улстөрийн институци, үйл явц,бодлогын харьцуулал.
Улстөрийн харьцуулсан судалгааны онол, арга зүйг эзэмшүүлснээр оюутнуудын улстөрийн мэдлэгийн хүрээг тэлэх,улстөрийн альтернативуудыг мэдүүлэх, өөрийн улстөрийн системийг гүнзгий танин мэдэх мэдлэг, чадвар, дадлыг олгох. Улстөрийн харьцуулсан судалгаа хийх судалгааны стратеги, концепци,арга техникийг эзэмшүүлэх, - Харьцуулалд хэрэглэгддэг орчин үеийн онол, арга зүйг зааж сургах, -Гадаад орнуудын улстөрийн тогтолцоог улстөрийн дэд салбарууд,үндсэн чиглэлүүдээр харьцуулж, нийтлэг болон ялгаатай талуудыг ойлгуулах. -Өөрийн улстөрийн системийн сул, давуутай талуудыг шинжилж дүгнэлт хийх.
Уг хичээлийн агуулгыг нийт 24 цагийн лекц, 16 цагийн семинар-дадлагын хичээлээр олгоно. Үүнээс: 1. Лекцийн хүрээнд: Улс төр ба хүн. УТШУ-ны ач холбогдол, Засаглал, улс төрийн засаглал, Ардчилал, улс төрийн ардчилал, улс төрийн дэглэм, улс төрийн систем, төр. түүний мөн чанар, үүсэл, хэв маяг, улс төрийн нам, намын систем, сонирхлын бүлэг, ТББ, улс төрийн шийдвэр, үйл ажиллагаа, оролцоо, улс төрийн соёл, нийгэмшилт, улс төрийн үзэл суртал, төрийн гадаад бодлого, олон улсын харилцаа. геополитик зэрэг үндсэн сэдвүүдийг заавал үзэх ба хичээл зааж буй тухайн багш нэмэлт сэдэв, холбогдох баримт материал зэргийг нэмж судлуулна. 2. Семинар-дадлагын хичээлээр оюутан бүр семинарын хичээл бүрт сонгон авсан сэдвээрээ бэлтгэж ирж идэвхитэй оролцох бөгөөд үүний зэрэгцээ өөрийн сонирхон сонгосон асуудлаар 2 удаа бие даах ажил хийж бусад оюутнуудаараа дүгнүүлдэг. Багш сэдэвчилсэн төлөвлөгөөний дагуу бүтээлч сэтгэлгээний аргачлалуудыг оновчтойгоор ашиглан семинар-дадлагын хичээлүүдийг сонирхолтой бүтээлч явуулах нөхцөл боломжийг бүрэн хангаж ажиллана. Семинар болон лекцийн хичээлээр үзүүлэн таниулах материал, холбогдох хууль журам, баримт бичиг, эх зохиолуудыг үзэж судлана. Багш семинарын хичээлийн хүрээнд оюутан бүрт ганцаарчилсан зөвлөгөө өгч ажилладаг.
Их дээд сургууль төгсөж буй оюутнуудыг нийгмийн амьдралд оролцох идэвхитэй, улс төрийн шийдвэрт нөлөөлөх, улс төрийн нөхцөл байдалд шинжлэх ухааны үндэслэлтэй үнэлэлт дүгнэлт өгч чадах чадвар, дадалтай, бүтээлч сэтгэлгээтэй иргэн, мэргэжилтэн болгон төгсгөх.
Төрийн байгуулалтын хэлбэр, бүтэц зохион байгуулалт, эрх үүрэг, хариуцлага хяналтын функционал тогтолцоо, үйл ажиллагааны зарчмууд; Төрийн удирдлагын түүх, удирдлага, зохион байгуулалтын онолын чиг хандлагууд, засаглалын ба захиргааны шинэтгэлийн харьцуулалт, тэдгээрийн онолын концепциуд; Эрх зүйт болон социал чиг баримжаатай төрийн бодлого, соёл, боловсрол болон даатгалын систем; Орон нутгийн засаг захиргааны удирдлага: Нутгийн өөрөө удирдах ёс болон төрийн ба нийтийн захиргаа тэдгээрийн харилцан уялдаа; Төрийн төсөв, санхүү мөнгөний болон салбарын бодлогууд зэрэг үндсэн чиглэлийг судална.
Төрийн удирдлагын бүтэц, зохион байгуулалт, үйл ажиллагааны үндсэн зарчим, онол, арга зүйн мэдлэг, семинар болон дадлагын хичээлээр чадвар, дадлага эзэмшүүлнэ. Сургалт 32 цагийн лекц, 32 цагийн семинар, танилцах дадлага гэсэн гурван хэлбэрээр явагдана. Төрийн удирдлагын бүтэц, зохион байгуулалт, үйл ажиллагааны үндсэн зарчмууд, онолын чиг хандлагууд, судалгааны арга зүйн мэдлэгийг онолын хичээлээр эзэмшүүлнэ. Семинарын хичээлээр онол, арга зүйн мэдлэгийг эмпирик болон ердийн практик мэдлэгтэй хослуулан чадваржуулна. Төр, захиргааны байгууллагуудын бүтэц, зохион байгуулалтын функционал тогтолцоо болон үйл ажиллагааны үндсэн зарчимтай дадлагын хичээлээр танилцана.
Орон нутгийн удирдлагын талаарх ойлголт, нэр томьёоны тайлбар; Нутгийн удирдлагын үүсэл, хөгжлийн түүх; Нутгийн удирдлагын онолын асуудлууд; Нутгийн өөрөө удирдах ёсны олон улсын тунхаглалууд; Нутгийн удирдлагын загварууд; Нутгийн удирдлагын шинэтгэлүүд; Төрийн байгууламж ;Монгол улсын нутгийн удирдлагын тогтолцоо; Монгол улсын нутгийн удирдлагын үйл ажиллагааны функционал загвар; Орон нутгийн сонгууль; Нутгийн удирдлага дахь улс төрийн намын үүрэг, үйл ажиллагаа; Санал асуулга ба шууд ардчилал; Орон нутгийн эдийн засгийн хөгжлийн асуудал; Орон нутаг дахь нийгмийн социал асуудлууд; Орон нутгийн нийгмийн улс төрийн соёл; Иргэний нийгмийн хөгжил, төлөвшилт;Нутгийн удирдлагын хамтын ажиллагаа; зэргийг үзэж судлах болно.
Оюутан уг хичээлийг судалсанаар нутгийн өөрөө удирдах ёсны онол, арга зүйтэй танилцаж, ардчилсан засаглал дахь шууд ардчиллын механизмыг хэрхэн төлөвшүүлэх, нутгийн иргэдийн эрх ашгийг хамгаалах, хүний эрхийн төлөөх улс төрийн үзэгдэл, үйл явцыг таньж мэдсэн нийгмийн хариуцлагатай иргэн болж төлөвшихэд тус болохуйц мэдлэг олгоход энэхүү хичээлийн зорилго оршино.
Орчин үеийн төр улсуудын үүсэл. Дэлхийн улс орнуудын түүхэн болон орчин үеийн хүчний харьцаа, улс төрийн газарзүй. Соёл иргэншлүүд хоорондын харьцааны асуудлууд. Дэлхийн улс төрийн бодлого ба улс орнуудын үндэсний ашиг сонирхол. Их гүрнүүд, тэдгээрийн гадаад бодлого: дэлхийн улс төрийн үйл явц, эдийн засаг, хүрээлэн буй орчны асуудлуудыг судална.
Cонгон судлаж буй оюутан дэлхийн улс орнуудын улс төрийн бодлогын түүхэн болон орчин үе, улс төрийн үйл явдлууд ба улс төрийн бодлогын уялдаа холбооны тухай мэдлэг олгох, дэлхийн улс төрийн үзэгдэл, үйл явцыг шинжлэх ухааны үүднээс ойлгох, тайлбарлах, дүгнэлт өгөх чадвар, дадал эзэмшүүлэхэд оршино.