Бидний тухай
Багш ажилтан
Хичээлийн агуулга: Европын холбооны улсуудад мөрдөгдөж буй стандартын дагуу чех хэлний А2 түвшнийг идэвхтэй, В1 түвшинд дөхүүлэн эзэмшинэ. Гадаад хүнд зориулсан “Cestina pro cizince, ucebnice uroven A1/A2”, “Basic Czech II” A2-B1, “Cestina pro cizince, ucebnice uroven B1” зэрэг номын агуулгад орсон сэдвүүдийг үзнэ.
Хичээлийн зорилго, ач холбогдол: Чех хэл соёлыг сонирхон судлах хүсэлтэй мэргэжлийн бус ангийн оюутнуудад хэл зүйн үндсэн ойлголтууд, ярих, сонсох, унших зэрэг чадварыг Европын холбооны улсуудад мөрдөгдөж буй Cestina jako jazyk uroven А2 түвшнийг идэвхтэй, В1 түвшинд дөхүүлэн Европын холбооны стандартын дагуу эзэмшүүлэх
Европын холбооны улсуудад мөрдөгдөж буй стандартын дагуу чех хэлний А1-А2 түвшний мэдлэгийг эзэмшинэ.
Чех хэл соёлыг сонирхон судлах хүсэлтэй мэргэжлийн бус ангийн оюутнуудад хэлзүйн үндсэн ойлголтууд, ярих, сонсох, унших зэрэг чадварыг Европын холбооны улсуудад мөрдөгдөж буй A1-А2 Čeština jako ciz� jazyk �roveň A1-А2 түвшний стандартын дагуу эзэмшүүлэх
Харилцаа, хэл, сэтгэхүй, соёл, хэл ярианы соёл, хэлний боловсрол, бичгийн зохиолын хэл, хэлний хэм хэмжээ, харилцааны орчин, зорилго гэсэн үндсэн ойлголт ухагдахууны нэртомьёог таниулах, монголчуудын уламжлалт мэндлэх, хүндлэх, талархах, зэмлэх, цээрлэх ёс заншлын тухай мэдлэг олгож, хэрэглэж хэвшүүлэх, утсаар зөв соёлтой харилцаж сургах, илтгэх урлаг, илтгэж сурахын ач холбогдол, илтгэгч, илтгэлийн хэл яриа, илтгэх аргын талаар мэдлэг олгож, илтгэх чадварыг хөгжүүлэн МУ–ын албан бичиг боловсруулах, хөтлөхөд тавих шаардлага, баталсан стандарттай танилцуулж тэдгээрийн дагуу ажиллаж албан бичиг боловсруулж сургах, шинжлэх ухааны зохиолын найруулгын үүрэг, онцлог, төрөл зүйл, тавигдах шаардлага болон эрдэм шинжилгээний илтгэл, эрдэм шинжилгээний өгүүлэл, дипломын ажил, ангийн ажил, дадлагын тайлан, бие даалт бичих арга зүйтэй танилцуулж, бичиж сургана.
Хэл, ярианы соёлын хичээлийн зорилго нь оюутныг эх хэлээрээ зөв ярьж, бичиж сургахад оршино. Энэ хичээлээр оюутан энгийн харилцааны соёлоос эхлээд албан бичиг боловсруулах, эрдэм шинжилгээний зохиол, бүтээл бичих, илтгэх чадвартай болох бөгөөд оюуны өмчийн асуудалд зөв зохистой хандлагыг хэвшүүлнэ.
Олон хэлний хэв шинжийн судлал хичээлээр Олон хэлний хэв шинжийн судлалын тойм, Дэлхийн олон хэлний гарвалзүйн ангилал, Хэлний нийтлэгийн тухай асуудал, Олон хэлний хэв шинжийн ангилал, Олон хэлний бүтээврийн хэв шинж, Олон хэлний үгийн сангийн хэв шинж, Үгийн сангийн ба үгийн сангийн бус ай, Өгүүлбэрийн хэв шинжээр хэлийг ангилах нь, c-command, Хэлзүй дэх хэлэхүйн үйлийн ялгаа, Дэлхийн олон хэлэн дэх идэвхгүй хэв, Өгүүлэхүүнт бүлэг, Зохицол, Нэмэлт бүлэг бүлэг зэрэг сэдвийг судална.
Олон хэлний хэв шинжийн судлал (Language Typology) нь утгаас хэлбэрт хандсан орчин үеийн хэл шинжлэлийн тэргүүлэх чиглэл бөгөөд уг хичээлийг судалснаар дэлхийн олон хэлний хэв шинжийн судалгаатай танилцаж, цаашид хэл шинжлэлийн бүхий л салбараар мэргэших онолын суурь мэдлэг болно.
Зүүн Азийн улс орнуудын эрт эдүгээгийн түүх, соёлыг үечлэн заана. Чингэхдээ, түүхэн үеүдийн хоорондын хэлхээ холбоо, онцлох үйл явдал түүний шалтгаан, үр дагавар, хөгжил дэвшил, уламжлал шинэчлэл зэрэг талаас нь авч үзнэ. Түүний зэрэгцээ Хятад, Солонгос, Япон улсууд хоорондоо хэрхэн харилцаж ирсэн, тэрхүү харилцааны онцлог, мөн тэдгээр улс орны соёлын өвөрмөц онцлог, ялгаатай, төсөөтэй тал зэрэгтэй танилцаж, тодорхой ойлголттой болно.
Хятад, Солонгос, Японы түүх соёлыг бүс нутгийн хүрээнд цогц байдлаар авч үзэн, мэдлэг олгоно. Зүүн Азийн улс орнуудын түүхийн хэлхээ холбоо, соёлын харилцан нөлөөлөл гэх мэт судлагдахууны талаар ерөнхий ойлголт өгч, Ази судлаар мэргэших үндсийг тавина.