МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Сүүлийн 3 жилд зааж буй хичээлүүд. Хичээлийн товч агуулга, зорилгыг хуучирсан эсвэл шинэчлэгдээгүй хувилбараар үзүүлж байж болзошгүй.
Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Нус, Снат
Индекс: SOCI100
Багц цаг: 3

Товч агуулга

“Социологи: Нийгмийн бодит байдлыг шинжлэхүй”хэмээх хичээлийн агуулгын хүрээнд оюутан, тус шинжлэх ухааныг бусдаас ялгаруулж байдаг, социологийн шинжилгээний гол обьект, судлагдхуун болсон Нийгмийн бодит байдлын дараахь бүлэг асуудлуудтай танилцах болно. Үүнд:  социологийн үүсэл, хөгжил, судлах зүйл ба Социологийн анализын онцлог  хүний нийгмийн хамтын амьдрал, нийгмийн бүтэц ба соѐлын онцлог, бүлэг ба нийгэм, бие хүн ба нийгэмшил,  гэр бүл, боловсрол, шашин, засаглал, эдийн засаг зэрэг нийгмийн институц,  ялгарал ба давхраажил, нийгмийн гаж үзэгдэл ба гэмт хэрэг,  даяаршил, мэдээллийн технологийн дэвшил ба орчин үеийн нийгмийн өөрчлөлт,  социологийн онол, судалгааны арга, аргачлал хийгээд түүний практик хэрэглээ

Зорилго

Социологийн шинжлэх ухааныг их дээд сургуулиудад судлах нь ардчиллын соѐлд суралцаж буй өнөөгийн манай нийгэмд нэн чухал юм. Аль ч тоталитар нийгэмд социологийн шинжлэх ухаан бүрэн утгаараа хөгжиж, тархаж байгаагүй. Учир нь социологи тодорхой нийгмийн талаарх бодит баримт сэлт хийгээд шүүмжлэлт шинжилгээнд тулгуурлаж байдаг. Орчин үеийн боловсролтой залуу хүн социологийн суурь мэдлэг, соѐлтой танилцсан байх нь амьдарч буй цаг үеэ зөв танин мэдэх, өөрт тулгарч буй асуудлууд хийгээд өргөн хүрээ бүхий нийгмийн үзэгдэл хоорондын хамаарлыг шинжлэн дүгнэх боломжийг олгоно. Түүнчлэн оюутнууд социологийг зөвхөн мэдлэгийн академик салбар ухаан гэдэг үүднээс төдийгүй мөн нийгэм дэх сэтгэлгээ, итгэл үнэмшил, зан хандлагын олон талт соѐлд сурах нэгэн хэрэгсэл гэдэг талаас харж судлах нь чухал юм. Социологи, Нийгмийн ажлын тэнхимээс санал болгож буй “СОЦИОЛОГИ” хичээлийг МУИС-ийн салбар сургуулиудын оюутнуудад дэлхийн шилдэг сургуулиудад мэргэшил дээшлүүлсэн, туршлагатай эрдмийн цол зэрэг бүхий мэргэжлийн багш нар сүүлийн 20-иод жил зааж байна. Уг хичээлийг сонгон суралцах оюутны тоо жилээс жилд өссөөр байгаа бөгөөд тухайлбал 2012-2013 оны хичээлийн жилд 400 гаруй оюутан сонгон судалсан бол, харин 2013-2014 оны хичээлийн жилд энэ тоо 600 гаруй болон нэмэгджээ.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Нус, Снат
Индекс: SOCI200
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Зорилго

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Нус, Снат
Индекс: SOCI803
Багц цаг: 3
Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Нус, Снат
Индекс: SOCI214
Багц цаг: 2

Товч агуулга

Салбар социологийн үүсэл, хөгжил. Салбар социологиудын үүсэл хөгжил нь социологи нь зөвхөн эмпирик тодорхой шинжлэх ухаан болон хувирч байгааг бус, харин социаль амьдралын тусгай хүрээнүүдийг цэгцлэхэд чиглэгдсэн нь, хүн төрөлхтний хөгжлийн түүхэнд боловсролын сэтгэлгээ, түүний асуудалд тодорхой хувь нэмэр оруулсан төлөөлөгчдийн үзэл баримтлал. Боловсролын сэтгэлгээн дэх детерминист, мистицизм, валюнтарист, зөвлөлтжсөн үзэл баримтлалууд. Боловсролын зорилго, түүн дотор их, дээд сургуулиудын сургалтын зорилгыг авч үзнэ. Боловсролын социологи нь нийгмийн дахраажилт, хөдөлмөр эрхлэлт, боловсролын хямрал зэрэг нийгмийн үзэгдлүүдтэй холбогдон үүссэн. Боловсролын социологи үүсэх болсон шалтгаан нь шинжлэх ухаан, техникийн хөгжлөөс боловсролын тогтолцоо хоцорсон, мөн бүх шатны сургуульд ардчиллын төлөө хөдөлгөөн өрнөсөн явдалтай холбоотой. Боловсролыг нийгмийн харилцааны үүднээс, өөрөөр хэлбэл нийгмийн бүлгүүдийн харилцан үйлчлэл, нөлөөлөлтэй уялдуулж судалдаг социологийн салбар. Боловсролыг социологийн обьект болгон авч үзэх гол ойлголт бол боловсролыг социаль институт гэж судлах явдал юм. Социологийн шинжлэх ухааны үндсэн ойлголтууд болох социаль систем, социаль байгууллага, социаль хамт олон гэх мэт ойлголтуудыг авч үзнэ.

Зорилго

“Боловсролын социологи” хичээлийг социологийн мэргэжлээр суралцагч оюутнууд сургалтын төлөвлөгөө ёсоор зайлшгүй судлан үзэх ба уг хичээл нь социологийн мэргэшүүлэх хичээлийн ангилалд хамаарна. Энэ хичээлийг судалснаар тухайн оюутан боловсролын социологийн судлах зүйл, нийгэмд гүйцэтгэх үүрэг, социологийн шинжлэх ухааны онолууд боловсролыг хэрхэн авч үзэн тайлбарладгийг олж мэдэн, цаашид өөрийн мэргэшин ажиллах чиглэлээр илүү түлхүү мэдлэг, мэдээллийг олж авахад оршино.





Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар