МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Сүүлийн 3 жилд зааж буй хичээлүүд. Хичээлийн товч агуулга, зорилгыг хуучирсан эсвэл шинэчлэгдээгүй хувилбараар үзүүлж байж болзошгүй.
Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Нус, Бст
Индекс: EDUC701
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Үндсэн сэдвүүдэд Харьцуулсан боловсрол судлалын үүсэл хөгжил ба ач холбогдол, Хүмүүн капитал, Нийгмийн капитал, Сургуулийн чанарыг нэмэгдүүлэхэд харьцуулсан судалгааны үзүүлэх нөлөө, Неоеэкологийн, Нео-интституцийн хөгжлийн онолууд, Боловсролын бодлогын шинжилгээш, эрх зүйн орчин, эдийн засгийн үр ашиг зэрэг байна. Дэлхий нийтийн боловсролын тулгамдсан асуудлуудыг үндэсний түвшинд хэрхэн шийдэж байгаад харьцуулсан боловсрол судлалын онолын үүднээс тайлбарлах, таамаглал дэвшүүлэн батлах, хэлэлцүүлнэ.

Зорилго

Харьцуулсан боловсрол судлалын онол, арга зүйтэй танилцуулж, олон улсын боловсролын хөгжлийн чиг хандлагыг харьцуулсан олон улсын судалгааны үр дүнд шинжилгээ хийх замаар тотоож, боловсролын гадаад хүчин зүйл, орчны нөлөөллийг харгалзах, үндэсний боловсролын системүүдийн даяршлын нөхцөлд оршин тогтнох хүчин зүйлүүдийн талаар баримтад суурилсан дүгнэлт, зөвлөмж боловсруулах чадвар эзэмшүүлнэ.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Нус, Бст
Индекс: EDUC200
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Сурган хүмүүжүүлэх зүй нь шинжлэх ухааны танин мэдэхүйн салбарын хувьд нийгмийн онцгой үүрэг болох өсвөр, залуу үеийг сургаж хүмүүжүүлэх үйл явцыг/СХҮЯ/судална. Сурган хүмүүжүүлэх үйл явц нь багш сурагчдын хөгжиж буй харилцан нөлөөлөл юм. Энэхүү харилцан нөлөөлөл нь суралцагчид хөгжин төлөвших, боловсрол эзэмших зорилгыг хангах, тэд асуудлыг дэвшүүлэн бие даан болон хамтран бүтээлчээр шийдвэрлэх чадвартай бие хүн болон төлөвшихөд чиглэнэ. Сурган хүмүүжүүлэх үйл явцыг төлөвлөх, зохион байгуулан хэрэгжүүлэх, дүгнэн шинжлэх онол арга зүй, багш мэргэжлийн онцлог, сурган хүмүүжүүлэх ур чадвар, эв дүй, суралцагчдын нас, сэтгэц хувийн онцлог, тэдгээрийг хэрхэн харгалзах зэрэг асуудлыг судална.

Зорилго

Сурган хүмүүжүүлэх зүйг судалснаар оюутан, сурган хүмүүжүүлэх үйл явцыг ерөнхий боловсролын сургуулийн төвшинд зохион байгуулах онол, арга зүйг эзэмшинэ. Ингэснээр мэргэжлийн дидактик судлах, багшлах дадлагад гаргах боломж бүрдэнэ.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Хс, Гхст
Индекс: DITR253
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Олон улсын харилцааны чиглэлээр, гадаад бодлого дипломат ажиллагаатай холбогдол бүхий дипломат баримт бичгүүд, ном зохиол эх сурвалжууд дээр ажиллаж, дэлхийн улс төр буюу ОУХ-ны түгээмэл болон тулгамдсан асуудлуудын талаарх шинэ тутам бичвэрүүдийг унших, ойлгох, аман болон бичгийн хэлбэрээр орчуулах чадварыг хөгжүүлэх, орчуулгын арга барил, онол дадлыг эзэмшүүлнэ. ОУХ-ны талаарх аливаа бичвэр, дипломат баримт бичиг зэргийг англиас монгол, монголоос англи хэл рүү орчуулах, орчуулснаа хянан засварлах, зөв орчуулах арга барилыг эзэмших, уншиж ойлгож орчуулж сурах, баримт бичиг боловсруулах, хөтлөх арга барилд суралцах, багаар болон бие даан ажиллах чадварыг эзэмшиж, цаашдаа ОУХ-ны мэргэжлийн чиглэлээр аман болон бичгийн орчуулга хийх арга барилыг эзэмших, мөн орчуулж буй материалуудаар дамжуулан мэргэжлийн хичээл дээр үзсэнээ бататгана.

Зорилго

Дэлхийн улс төр буюу олон улсын харилцааны түгээмэл болон тулгамдсан асуудлуудын талаар бичигдсэн эх зохиол, эх сурвалж, дипломат баримт бичгийг унших, ойлгох, англи хэлнээс монгол хэл рүү, монголоос англи хэл рүү орчуулах, гол санааг нь аман болон бичгээр оновчтой илэрхийлэх чадварыг эзэмшүүлнэ. Баримт материал, эх сурвалжид үндэслэн сонгосон /өгөгдсөн/ бичвэрийг зөв орчуулах чадвар дадлыг эзэмшүүлэх, үүний тулд дипломат баримт бичгийн агуулга, хэл найруулга, бичлэгийн онцлог, нарийн ялгааг мэдэх, өөрийн болон бусдын бичвэрт дүн шинжилгээ хийх, хянан засварлах, зөв орчуулах, ойлгосноо аман болон бичгийн хэлбэрээр зөв илэрхийлж сургах нь тус хичээлийн гол зорилго юм. ОУХ-ны мэргэжлийн чиглэлээр аман болон бичгийн орчуулга хийх арга барилыг эзэмших, мөн орчуулж буй материалуудаар дамжуулан мэргэжлийн хичээл дээр үзсэнээ бататгах ач холбогдолтой. Орчуулга нь их дадлага туршлага шаарддаг ажил тул тэвчээртэй агаад тууштай зан чанарыг төлөвшүүлдэг. Түүнчлэн, зөвхөн гадаад хэлийг сайтар сурах нь хангалттай бус болохыг ойлгож, эх хэлний мэдлэгийг, төрөлх хэлээрээ аливааг зөв, уран яруу илэрхийлж сурахын ач холбогдлыг үнэлж сурна.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Нус, Бст
Индекс: EDUC200
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Боловсролын хөгжлийн зүй тогтол, чиг хандлага, мэдлэгийн нийгэмд боловсролын гүйцэтгэх үүргийн талаарх суурь ойлголт, суралцахуйн онол, арга зүйн үндэс, тэнхимийн болон цахим орчинд сургалтыг зохион байгуулах хэв загвар, хөтөлбөрийн агуулга, сургалтын үр дүнг үнэлэх арга зүйн талаарх суурь мэдлэг, тэдгээрийг хэрэглэх арга зүй.

Зорилго

Боловсролын суурь ойлголт, суралцахуйн онол, арга зүйн үндсэн мэдлэг, түүнийг сургалтын үйл ажиллагаанд хэрэглэх чадварыг эзэмшүүлэх.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Нус, Бст
Индекс: EDUC803
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Багш мэргэжлийн онцлог. Бага дунд болон мэргэжлийн боловсрол эзэмшүүлэх багшийн ажлын ялгаатай болон төстэй тал. Багшийн мэргэжлийн хөгжил, багшийн хөгжлийн цөм асуудал. Багш өөрөө хөгжих загвар. Багшийн сургалтын технологийн боловсрол, түүний ахиц. Багшийн судлан шинжлэх ур чадвар. Багшийн сэтгэл зүй, төрх, харилцааны ур чадвар, соёл, ёс суртахууны асуудал. Багшийн ажлын бүтэц, шаардлага, ачаалал, үнэлгээ. Багшийг бэлтгэх, сонгон шалгаруулах, мэргэжил дээшлүүлэх зэрэг асуудал. Сурган хүмүүжүүлэх эрэгцүүлэл. Багш манлайлагч. Багш мөнхийн суралцагч.

Зорилго

Багш мэргэжлийн онцлог, багшийн мэргэжлийн хөгжил, багшийн хөгжлийн цөм асуудал, багшийн сургалтын технологийн боловсрол, түүний ахиц, багшийн судлан шинжлэх ур чадвар, багшийн сэтгэл зүй, төрх, харилцааны ур чадвар, соёл, ёс суртахууны асуудал. Багшийн ажлын бүтэц, шаардлага, ачаалал, үнэлгээ. Багшийг бэлтгэх, сонгон шалгаруулах, мэргэжил дээшлүүлэх зэрэг асуудлын талаар судлан дүн шинжилгээ хийж, бодлогын чиг хандлага гаргах чадвар эзэмших ач холбогдолтой. Мөн багшийн сурган хүмүүжүүлэх эрэгцүүлэл хийх арга барилаа сайжруулна.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Нус, Бст
Индекс: EDUC607
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Боловсролын менежмент, түүний судлах зүйл, зорилт. Боловсролын удирдлага, түүний тогтолцоо. Менежментийн үйл ажиллагаа ба сурган хүмүүжүүлэх үйл явц. Удирдлагын шийдвэр гаргах процесс. Монгол улсын боловсролын удирдлагын тогтолцоо: давуу ба сул тал. Монгол улсын боловсролын бүтэц, зохион байгуулалт. Менежментийн сонгодог онол ба боловсролын удирдлага. Хүний нөөцийн удирдлага. Манлайлал, түүний онол ба практик. Хүнийг идэвхжүүлэх онол. ЕБС-ийн удирдлага, бүтэц зохион байгуулалт. Удирдлагын хэв шинж. ЕБС-ийг удирдахад баримтлах зарчим.

Зорилго

Боловсролын менежментийн онол практикийн асуудлын судлан, боловсролын салбар дахь хүний, санхүү, материаллаг нөөцийг оновчтой ашиглаж сурах мэдлэг, чадвар, дадал эзэмшүүлэхэд зорилго нь чиглэнэ. Боловсролын удирдлага, түүний тогтолцоо. Менежментийн үйл ажиллагаа ба сурган хүмүүжүүлэх үйл явц. Удирдлагын шийдвэр гаргах процесс. Монголын боловсролын удирдлагын тогтолцоо, давуу ба сул тал. Монголын боловсролын бүтэц, зохион байгуулалт. Менежментийн сонгодог онол ба боловсролын удирдлага. Хүний нөөцийн удирдлага. Манлайлал, түүний онол ба практик Хүнийг идэвхжүүлэх онол. ЕБС-ийн удирдлага, бүтэц зохион байгуулалт. Удирдлагын хэв шинж. ЕБС-ийг удирдахад баримтлах зарчим зэрэг асуудлыг судална.





Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар