МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Мэдээллийг профессор, багш, ажилтан МУИС-ийн мэдээллийн санд бүртгүүлснээр танд харуулж байна. Мэдээлэл дутуу, буруу тохиолдолд бид хариуцлага хүлээхгүй.
Англи нэр: Translation of the Tax Policy Handbook
Бүртгэлийн дугаар: P2024-4742
Санхүүжүүлэгч: НҮБХХ
Мөнгөн дүн: 33.0 сая ₮
Хугацаа: 2024.01.14 - 2024.04.29
Захиалагч: Татварын ерөнхий газар
Төлөв: Хэрэгжиж байгаа

Хураангуй

НҮБХХ-ийн Жендэрийн баг болон Тогтвортой санхүүжилтийн төв хамтран төрийн байгууллагуудын жендэрийн тэгш байдлыг хангах тамганы хэрэгжилтийг Сангийн яам, татварын албад хүртэл өргөжүүлэхээр боллоо. Энэхүү хамтын ажиллагаа нь НҮБХХ-ийн 2022-2025 он хүртэлх Стратегийн төлөвлөгөө болон Жендэрийн тэгш байдлын стратегийн дагуу дэлхий даяарх түнш орнуудад жендэрт нийцсэн төсвийн бодлого, захиргааны шинэчлэлийг дэмжихэд чиглэсэн томоохон хүчин чармайлт юм. Төсвийн бодлого, татвар чухал хувь нэмэр оруулдаг олон нийтийн эх үүсвэрээр дамжуулан жендэрийн тэгш байдлыг хангахад НҮБХХ-ийн 100 тэрбум ам. Төсвийн бодлого нь жендэрийн тэгш байдлыг хангахад чухал үүрэг гүйцэтгэх боломжтой бөгөөд энэ нь Тогтвортой хөгжлийн зорилтуудад хүрэх зайлшгүй нөхцөл юм. Энэ нь одоо байгаа эдийн засгийн бүтэц, тогтолцоог өөрчлөхөд чиглэсэн хүйсийн онцлогт тохирсон татвар, зарлагын бодлогыг хэрэгжүүлэхийг шаардаж байна. Төсвийн засаглалыг хариуцдаг төрийн гол байгууллагууд, ялангуяа тухайн улсын Сангийн яам, татварын алба жендэрийн тэгш байдлыг бүх байгууллагын чиг үүргийн үндсэн зарчим, зорилт болгон бүрэн хэрэгжүүлсэн тохиолдолд ийм өөрчлөлтийг хийх боломжтой. Энэхүү алсын хараанд тулгуурлан НҮБ-ын Хөгжлийн хөтөлбөр саяхан төсвийн бодлогыг жендэрийн тэгш байдлыг хангахад чиглүүлж, төрийн санхүү, төсвийн засаглалаар дамжуулан ТХЗ 5-ын санхүүжилтийг дайчлах дэлхийн хэмжээнд үйл ажиллагаа явуулдаг EQUANOMICS санаачилгыг эхлүүлсэн. Энэхүү санаачилгын хүрээнд Монгол Улсыг сонгон шалгаруулж, татварын тогтолцооны жендэрийн хариуцлагыг дээшлүүлэхэд дэмжлэг үзүүлэхээр сонгогдсон бөгөөд үүнд Сангийн яам, Монгол Улсын Татварын албанд төрийн байгууллагын жендэрийн тэгш байдлын тамгыг хэрэгжүүлэхэд зориулсан бүтээгдэхүүн багтсан. НҮБХХ-ийн төрийн байгууллагуудын жендэрийн тэгш байдлын тамга нь эрэгтэй, эмэгтэй хүмүүсийн бодит тэгш байдлыг хангахад чиглэсэн төрийн байгууллагуудын хүчин чармайлтыг дэмжих, хүлээн зөвшөөрөх хэрэгсэл юм. Энэхүү тамга нь байгууллагуудад жендэрийн тэгш байдлыг бодлого, үйл ажиллагаа, үйл ажиллагаандаа нэгтгэх, энэ үйл явцад жендэрийн тэгш байдлыг дэмжих, эмэгтэйчүүдийг чадавхижуулах таатай орчныг бүрдүүлэх амлалтаа харуулахад туслах зорилготой юм. Үүнд хүрэхийн тулд Seal нь (i) төлөвлөлт ба удирдлага, (ii) жендэрийн тэгш байдлын бүтэц, чадавхи, (iii) ажлын орчин, (iv) оролцоо, түншлэл ба хариуцлага, (v) гэсэн байгууллагын гүйцэтгэлийн таван хэмжигдэхүүнийг хамардаг. ) төрийн бодлогын үр дүн, үр нөлөө. Оролцогч байгууллагууд үйл явцын төлөвлөгөөгөөр хангагдаж, Сангийн яам, татварын албаны ангилал зүй, институцийн бүрэн эрхэд тохируулсан хэрэгжүүлэх арга хэрэгсэл, ажлын хэрэглүүр болон бусад нөөцийг авах боломжтой. Монгол Улс жендэрийн тэгш байдлыг хангах эрх зүйн сайн үндсийг бүрдүүлж, 2011 онд Жендэрийн эрх тэгш байдлыг дэмжих тухай хуулийг баталснаар нийгэм, улс төр, эдийн засаг, соёлын салбар, гэр бүлийн харилцаанд жендэрийн тэгш байдлыг хангасан. LPGE нь хууль тогтоомж, бодлого, хөтөлбөр, төсөл, жендэрт нийцсэн төсөвт жендэрийн чиг хандлагыг тусгах үүрэгтэй. ГССҮТ-ийн ажлын алба нь АТГ-ын хэрэгжилт, салбарын жендэрийн бодлогын уялдааг хянадаг. Өнөөдрийн байдлаар Сангийн яам зэрэг 12 салбарын яам 2016-2024 он хүртэл жендэрийн эрх тэгш байдлыг хангах стратегийг салбарын хэмжээнд баталж, хэрэгжилтийн эцсийн шатандаа явж байна. Төрийн санхүүгийн удирдлагын шинэчлэлийн үйл явц шат шатандаа хөтөлбөрийн төсөвт шилжиж, шилжилтийн шатандаа явж байна. Ерөнхийдөө жендэрийн бодлогын талаар ерөнхий ойлголттой байгаа ч төсөв боловсруулах үйл явцад жендэрийн чиг хандлагыг тусгах зорилго, ерөнхий үйл явцын нэг хэрэгсэл болох, хэрхэн хийх нь тодорхойгүй, ойлголтын түвшин харилцан адилгүй байна. Өнөөдрийн байдлаар Монгол Улсад жендэрт суурилсан татварын бодлогын талаар нэг ч судалгаа, үнэлгээ хийгдээгүй байна. Төрийн санхүүгийн удирдлагын шинэчлэлийн хүрээнд хөдөлмөрийн орлого, хөрөнгө, баялгийн татварын болон хэрэглээний татварыг хамарсан татварын бодлого, жендэрийн тэгш байдлын хоорондын хамааралд дүн шинжилгээ хийх, жендэрийн өрөөсгөл байдал, өрхийн татвар, хувь хүний орлогын албан татварт үзүүлэх нөлөөллийг тодорхойлох шаардлагатай байна. жендэр хоорондын ачааллын зөрүү, хүйсийн хэрэглээний хэв маягийн ялгаа. UNDP Mongolia CO нь Монгол Улсын Татварын албанд чиглэсэн төрийн байгууллагуудад жендэрийн тэгш байдлын тамга хэрэгжүүлэхээс гадна Монгол Улсад жендэр, татварт жендэрийн нөлөөллийн цогц үнэлгээ хийхээр төлөвлөж байна. Жендэрийн тэгш байдлын тамга нь төрийн байгууллагуудын чадавхийг бэхжүүлэх хэрэгсэл бөгөөд энэхүү санаачилгыг хэрэгжүүлэх нь ТХЗ 5, 16-д, УГЗ, татварын шинэчлэл, санхүүгийн салбарын жендэрийн тэгш байдлын стратегийн хэрэгжилт, үндэсний бодлогын хэрэгжилтэд тодорхой хувь нэмэр оруулах болно. Жендэрийн мэдрэмжтэй ажлын байр, Монгол Улсын жендэрийн тэгш байдлын талаарх үндэсний бодлого. Татварын нөлөөллийн үнэлгээний гарын авлага, хэрэгслийг орчуулахад Монголын Татварын албанд техникийн туслалцаа үзүүлэх зорилгоор хэрэгжүүлж буй номын орчуулгын төсөл юм.

Abstract

UNDP’s Gender Team and Sustainable Finance Hub have joined forces to extend the implementation of the Gender Equality Seal for Public Institutions to Ministries of Finance and tax administrations. This collaboration is a key endeavor in broader efforts to promote gender responsive fiscal policy and administrative reforms in partner countries around the world in line with UNDP’s Strategic Plan and Gender Equality Strategy 2022-2025. The Strategy further outlines UNDP´s ambition to mobilize upwards of $100 billion towards gender equality including through public sources where fiscal policies and taxation are important contributors. Fiscal policies can and should play a prominent role in advancing gender equality which is also a necessary condition to achieve the Sustainable Development Goals. This calls for gender-responsive tax and expenditure policies designed to transform existing economic structures and systems that perpetuate inequality. Such a transformation is only possible if the key public institutions responsible for fiscal governance, notably a country’s Ministry of Finance and tax administration, fully embrace gender equality as a fundamental principle and objective across all institutional functions. Building on this vision, UNDP recently launched the EQUANOMICS initiative, a global endeavor to make fiscal policies work for gender equality and to mobilize financing for SDG 5 through public finance and fiscal governance. Under this initiative, Mongolia was selected for support in advancing the gender-responsiveness of the tax system which includes an output dedicated to implementing the Gender Equality Seal for Public Institution at the Ministry of Finance and Mongolian Tax Authority. UNDP’s Gender Equality Seal for Public Institutions is a tool to support and recognize the efforts made by public institutions towards the achievement of substantive equality between men and women. The Seal is designed to help institutions integrate gender equality into their policies, practices and operations and in the process demonstrate their commitment to promoting gender equality and fostering an enabling environment for women’s empowerment. To achieve this, the Seal works across five dimensions of institutional performance, namely (i) planning and management, (ii) gender equality architecture and capacities, (iii) enabling work environment, (iv) participation, partnerships and accountability, and (v) results and impacts of public policies. Participating institutions are provided with a process blueprint and get access to a set of implementation tools, working aids and other resources that have been adapted to the taxonomy and institutional mandates of Ministries of Finance and tax administrations. Mongolia established a good legal foundation for gender equality and enacted the Law on Promotion of Gender Equality (LPGE) in 2011, which ensured gender equality in the social, political, economic, cultural spheres and family relations. LPGE mandates gender mainstreaming in laws, policies, programs, projects and gender-responsive budgeting. The secretariat of the NCGE oversees implementation of the LPGE and coordination of sectoral gender policies. As of date, 12-line ministries including Ministry of Finance have approved its sectoral Gender Equality Strategy 2016-2024, which is in the final stage of the implementation. The Public Financial Management reform process is moving towards programme budgeting incrementally and is in transition. In overall, while there is general understanding of gender policy, goals and overall process of gender mainstreaming in the budgeting process as a tool and how to do is widely unknown and degree of understanding varies. As of date, no single studies or assessment have been carried out on gender-responsive taxation policy in Mongolia. As part of the public financial management reform, there is a need to analyse the relation between tax policy and gender equality covering taxation labor income, capital and wealth as well as consumption taxes, to identify gender biases and impact on household taxation, personal income tax burden gaps across genders and differences in consumption patterns across genders. UNDP Mongolia CO plan to implement the Gender Equality Seal for public institutions targeting the Mongolian Tax Authority as well as carry out comprehensive gender impact assessment on gender and tax in Mongolia. The Gender Equality Seal is a capacity building tool for public institutions and implementation of this initiative will have potential contributions towards SDG#5 and 16, and PFM and tax reform and implementation of financial sectoral gender equality strategy, as well as the implementation of national policy on gender-sensitive workplace, and national policy on gender equality of Mongolia. Technical assistance to Mongolian Tax Authority will support in translation of Tax Impact assessment handbook and tools.

Түлхүүр үгс:
tax
tax-policy
economy
public-finance
accounting
Англи нэр: DEVELOPING A SYSTEMS APPROACH TO SUPPORT THE IMPLEMENTATION OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS IN MONGOLIA
Бүртгэлийн дугаар: P2024-4668
Санхүүжүүлэгч: НҮБ-ын Суурин зохицуулагчийн газар
Мөнгөн дүн: 45.0 сая ₮
Хугацаа: 2023.10.31 - 2023.12.03
Захиалагч: НҮБ-ын Суурин зохицуулагчийн газар
Төлөв: Хэрэгжиж байгаа

Хураангуй

Тогтвортой хөгжлийн 17 зорилго нь хүн бүрт илүү сайн, тогтвортой ирээдүйг бий болгох төлөвлөгөө юм. Эдгээр нь ядуурал, тэгш бус байдал, уур амьсгалын өөрчлөлт, байгаль орчны доройтол, энх тайван, шударга ёс зэрэг дэлхийн хэмжээнд тулгарч буй сорилтуудыг авч үздэг. Иймд бид тус төслөөр дамжуулан их, дээд сургуулийн тогтвортой хөгжилд оруулж буй хувь нэмрийн оролцооны өнөөгийн байдлыг судалгаа болон сургалтын гэсэн хоёр үндсэн хэсгээр судласан. Мөн аж ахуй нэгжүүд ( банк санхүү, уул уурхай, ноолуур, тээвэр) -н тогтвортой хөгжилд хэрхэн хувь нэмрээ оруулж байгаа, хэмжил, тайлагнал ямар түвшинд байгааг хоёр удаагийн хэлэлцүүлэг өрнүүлж судалж, тайлагнасан. Мөн МУИС- Бизнесийн сургуулийн багш нар, НҮБ-ийн ажиллагсадад "Impact standarts SDG"-ийн 4 өдрийн 12 цагийн сургалтыг тус тус зохион байгуулсан.

Abstract

The 17 Sustainable Development Goals are a blueprint for a better and more sustainable future for everyone. The SDGs address global challenges such as poverty, inequality, climate change, environmental degradation, peace and justice. Therefore, through this project, we have studied the current state of participation in the sustainable development of universities in two main areas: research and teaching. Also, two discussions were conducted and reported on how enterprises (banking, mining, cashew, transportation) are contributing to sustainable development, and the level of measurement and reporting. Also, a 4-day 12-hour training course on "Impact standards SDG" was organized for the teachers of the National University of Business School and the UN staff.

Түлхүүр үгс:
SDG
тогтвортой-хөгжлийн-зорилго,




Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар