Бидний тухай
Багш ажилтан
Энэхүү судалгааны зорилго нь Монгол Улсын хөрөнгийн зах зээл дэх хөрөнгө оруулагчдын хэт итгэлийн гажуудлыг шинжлэх бөгөөд судалгаагаар Вектор авторегрессийн (VAR) загвар ашиглан хэт итгэлийн гажуудлын үр нөлөө болон түүний үргэлжлэх хугацааг шинжлэхдээ зах зээлийн өгөөж, арилжааны хэмжээний хоорондын харилцаа, хэлбэлзлийн үзүүлэлтүүдийг ашигласан. Судалгааны үр дүнгээс харахад Монголын хөрөнгийн зах зээлд тооцдог ТОП-20 индексийн хүрээний хэт итгэлийн гажуудал тодорхой хэмжээгээр оршиж байгааг тогтоосон. Тухайлбал, хөрөнгө оруулагчид зах зээлийн өгөөжийн богино хугацааны өсөлтийг эерэг дохио гэж хүлээн авч, арилжааны идэвхээ нэмэгдүүлдэг боловч энэ нь эцэстээ тогтворгүй байдалд хүргэдэг. Судалгаагаар энэхүү нөлөө нь богино хугацаанд (ойролцоогоор 10 хоног) үргэлжилж, улмаар тогтворжиж байгааг харуулсан. Энэхүү судалгааны үр дүнгээр хөрөнгө оруулагчдын хэт итгэлийн гажуудлыг багасгаж, зах зээлийн үр ашгийг нэмэгдүүлэхэд судалгааны өгөгдөл, үр дүнг ашиглах боломжтой гэж үзэж байна.
Abstract Within the scope of this research, using the quantitative data of 88 quarters of Mongolian budget income and expenditure for 2020-2021, the structural effect was divided into two parts: pre-pandemic and post-pandemic, which were shown in the budget income and expenditure portfolio using the Markovitch portfolio choice model. Optimum values are obtained through programming or optimization, and how much the optimal value deviates from the original value is analyzed by the one-sigma rule. According to the results of the survey, the pandemic had a 48 percent impact on budget expenditures and 32 percent on budget revenue. Therefore, to improve budget efficiency, budget spending should be implemented effectively. In particular, policymakers should pay attention to the gradual increase in investment in the health and education sectors.
Since 2017, milk and dairy products have been declared a strategic food in Mongolia, leading to the launch of a milk production campaign and the implementation of various projects and programs. The goal of this campaign is to ensure the supply of milk and dairy products to consumers without seasonal fluctuations. In this context, it is essential to study the subjective evaluations and assessments of experts in the Mongolian dairy sector. Furthermore, there is a need to produce products that comprehensively incorporate the characteristics of processing, price, taste, proper production practices, standards, and hygiene to meet consumer needs.