МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Мэдээллийг профессор, багш, ажилтан МУИС-ийн мэдээллийн санд бүртгүүлснээр танд харуулж байна. Мэдээлэл дутуу, буруу тохиолдолд бид хариуцлага хүлээхгүй.
Зохиогч(ид): Т.Цэрэннадмид, Г.Баттөр, С.Батбилэг, К.Есенбек, Г.Батдэлгэр
"(K-means) боловсролын салбарын оновчтой шийдвэр гаргалтад хэрэглэх", Монголын Мэдээллийн Технологи эрдэм шинжилгээний хурал, 2025-5-23, vol. 2025, pp. 6

Хураангуй

K-means арга нь машин сургалтын аргууд дотроос хамгийн өргөн хэрэглэгддэг машин сургалтын кластерчлах аргад тооцогддог. Уг арга нь өгөгдлүүдийг ижил төстэй байдалд (хүчин зүйлүүдэд тулгуурлан) үндэслэн кластеруудад хуваадаг арга юм. Хүчин зүйлүүдийн тоо хэдий чинээ их байх тусам кластерлах процесс улам төвөгтэй болдог. Тиймээс хүчин зүйлүүдийн хэмжээсийг үндсэн бүрэлдэхүүн хэсгийн шин- жилгээг (PCA) хийн бууруулах, тооцооллыг хялбаршуулах бололцоотой.Бидэнд ирүүлсэн оролцогч талуудаас авсан санал асуулгын үр дүнг ашиглан жинг тооцож гаргасан.Бид энэхүү судалгааны ажлаараа K-means аргын онолыг судалж, боловсролын салбарын өгөгдөлд дүн шинжилгээ хийж, боловсролын салбарт оновчтой шийдвэр гаргалтыг дэмжих зорилгоор өгөгдлийг хэд хэдэн хүчин зүйлүүдээр нь кластерчлал хийсэн. Гарсан үр дүнгээ харуулах платформ хөгжүүлсэн.





Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар