Бидний тухай
Багш ажилтан
Энэ хичээл нь хичээлийн судалгаа, судалгаат хичээлийн тухай, хичээлийн судалгааны дэлхийн чиг хандлага, өөрийн оронд хэрэгжиж буй байдал, судалгааны чиглэл, хичээлийн судалгааны ангилал болон хэрэгжүүлэх менежмент, арга зүй, уламжлалт болон орчин үеийн дидактикийн үндэстэй хичээлийн судалгааны ялгааны талаар мэдээллээр хангана. Хичээлийн судалгааны инвариант үйл болох хичээлийн бэлтгэл судалгаа, ажиглалт судалгаа, хэлэлцүүлэг зөвшилцөл хийх судалгаа, хичээлийн судалгааны үр дүнд дүн шинжилгээ хийж хичээлийн төлөвлөлтийг сайжруулах судалгааг хийх үйлд суралцана. Мөн хичээлийн үйл ажиллагаагаар дамжуулан өөрсдийн хичээлийн судалгааг хэрэгжүүлж буй мэдлэг чадвараа үнэлж дүгнэнэ
Судалгаат хичээлээр дамжуулан хичээлийн судалгааг хийх, суралцагчдын чадварыг хөгжүүлэх, мэдлэг бүтээлгэх арга зүй бүхий хичээл төлөвлөх, хэрэгжүүлэх, үнэлэх чадварт суралцана.
Энэхүү курс (хичээл) нь дээд боловсролын системийн удирдлага болон зохион байгуулалтын загвар, арга хэлбэрийг Монголын болон олон улсын түвшинд танилцуулна. Төрийн өмчийн болон хувийн өмчийн их сургууль, коллежуудын бүтэц, зохион байгуулалт, удирдлагын нийтлэг болон онцлог талыг тодорхойлно. Хөдөлмөрийн зах зээл ба их сургууль, коллежуудын харилцан хамаарал, бодлого боловсруулах болон шийдвэр гаргах загварууд, боловсролын удирдлагын зонхилох хандлага, онолуудыг тодорхойлж эзэмшүүлнэ.
Дээд боловсролын зохион байгуулалт, удирдлагын талаар онолын болон практик мэдлэг, удирдлагын дадал чадвар эзэмшүүлэх
Хичээлийн хүрээнд боловсролын хөтөлбөр, бодлого, үйлчилгээ, байгууллага болон сургалтын хөтөлбөр зэрэг бүтээгдэхүүнийг үнэлэхэд ашигладаг үнэлгээний гол гол загваруудыг болон үнэлгээнд ашиглаж болох нийгмийн судалгааны аргуупыг танилцуулна. Орчин үеийн үнэлгээний онол, ара зүйн хандлага, стандартуудад суурилсан, хэвлэгдэж олны хүртээл болсон хэд хэдэн үнэлгээний тайланд дүн шинжилгээ хийнэ. Ерөнхий болон их дээд сургуулийн суралцагчдын боловсролын амжилт, сургууль, багш нар, боловсролын бодлогын нөлөөллийн үнэлгээ, тусгай хөтөлбөр, сургалтын материал, багш нарын чанар болон багш бэлтгэдэг их дээд сургуулийн гүйцэтгэлийн харилцан нөлөөллийн үнэлгээг хамран арга зүйн ялгааг тайлбарлах дадлага, семинаруудыг зохион байгуулна.
Боловсрол судлалын докторантуудад бага, ерөнхий боловсролын болон дээд мэргэжлийн түвшинд хийгдэх боловсролын үнэлгээний онол, арга зүйн туршлагатай болгоход шаардлагатай хөтөлбөр, бодлогын үнэлгээний онол арга зүйг эзэмшүүлж, тоон болон чанарын судалгааны арга зүйг өргөн ашиглах, үнэлгээг төлөвлөж, боловсруулах, үнэлгээний үр дүнг бодлого, хөтөлбөрүүдийг боловсруулахад ашиглах чадвартай, нөгөө талаар үйл ажиллагааны чанар, гүйцэтгэлийн шударга, ил тод байдлыг хангах хэрэгсэл болгон бие хүний, байгууллагын, салбарын хөгжлийн хөшүүрэг болгон хөгжүүлэх үзэл баримтлал, соёл хандлагатай мэргэжилтэн төлөвшүүлэхэд оршино.
Боловсролын хөгжлийн зүй тогтол, чиг хандлага, мэдлэгийн нийгэмд боловсролын гүйцэтгэх үүргийн талаарх суурь ойлголт, суралцахуйн онол, арга зүйн үндэс, тэнхимийн болон цахим орчинд сургалтыг зохион байгуулах хэв загвар, хөтөлбөрийн агуулга, сургалтын үр дүнг үнэлэх арга зүйн талаарх суурь мэдлэг, тэдгээрийг хэрэглэх арга зүй.
Боловсролын суурь ойлголт, суралцахуйн онол, арга зүйн үндсэн мэдлэг, түүнийг сургалтын үйл ажиллагаанд хэрэглэх чадварыг эзэмшүүлэх.