МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Сүүлийн 3 жилд зааж буй хичээлүүд. Хичээлийн товч агуулга, зорилгыг хуучирсан эсвэл шинэчлэгдээгүй хувилбараар үзүүлж байж болзошгүй.
Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Хус, Ест
Индекс: LANG601
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Судалгааны англи хэл I хичээлийн агуулга нь академик эссэ бичвэр гэж юу болох, түүний төрөл зүйл, зайлшгүй тавигдах шаардлага зэрэг эссэ бичвэртэй салшгүй холбоотой сэдэв, эссэ бичлэгийн эзэмшвэл зохих арга техник, ур чадварт онол, практик хослуулан суралцахад оршино.

Зорилго

Судалгааны англи хэл I хичээл нь эссэ найруулгад голлон анхаарах бөгөөд академик бичвэрийн бүтэц, үг хэллэгээс эхлэн бичгийн найруулгын төрөл зүйлийг бичих аргачлалын талаар онолын болон практик мэдлэг олгоход оршино. Үүнээс гадна суралцагч англи хэлний хэл найруулгын чадвараа дээшлүүлж, эссэ найруулга, эрдэм шинжилгээний найруулга зүйн үндсэн ойлголтыг судлаж, эрдэм шинжилгээний ажилдаа хэл найруулгын оновчтой хувилбарыг сонгож, найруулан бичих дадлыг эзэмших, бичих чадвараа хөгжүүлэхэд энэ хичээлийн зорилго оршино.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Хус, Ест
Индекс: FLAC100
Багц цаг: 3
Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Хус, Ест
Индекс: FLAC200
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Зорилго

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Хус, ИБАст
Индекс: FLED700
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Гадаад хэл, сурах сургах арга зүйн танихуйн үйл, хэл шинжлэл, сэтгэл судлалын үндэс, гадаад хэл сургалтын аргуудын хөгжиж ирсэн түүх, ухамсарлуулан ойлгуулж практикт хэрэглэх, орчуулгын, эрчимтэй, харилцааны болон хамтран суралцах аргууд, гадаад хэл сурах сургах орчин үеийн технологи, гадаад хэл сурах сургах явцад мэдээллийн технологийг ашиглах, гадаад хэлний сургалтыг хэл ба соёл хоорондын харилцаа, хэл соёл судлал, хэл орон судлалтай холбох хийгээд Монголын гадаад хэлний сургалтанд олон улсын стандартыг мөрдөж хэрэгжүүлэхэд тулгамдаж буй асуудлыг судална.

Зорилго

Гадаад хэлний хичээлийн сэдэв, тухайн бүлгийн онцлогт тохируулан сургалтын зарчмыг хэрэгжүүлэх, арга барилаа сонгох чадвартай болно. Гадаад хэлний авиазүй, хэлзүй, үгийн сан, өгүүлбэр зүйг заах ерөнхий арга зүйг эзэмшиж, гадаад хэлний сургалтын орчин үеийн арга технологи, мэдээллийн технологийн ололтыг гадаад хэл сургахад ашиглаж сурна.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Хус, Аст
Индекс: ENGL711
Багц цаг: 2

Товч агуулга

Орчин цагийн англи хэлний эхийн төрөл бүрт тохирох арга хэрэглүүр онцлог, найруулгын төрөл зүйлд ажиглалт хийх замаар тэдгээрийн хэрэглээний ялгаа, онцлогтой танилцана. Орчин цагийн англи хэлний эх судлалын онолын мэдлэгтэй болох.

Зорилго

Оюутнуудыг англи хэлний эх судлалын үндсэн гол асуудлууд, онолын тогтолцоо, эхийг хэлэхүйн талаас судлан шинжлэх, эх судлалын асуудлыг шинжлэх ухааны үндэслэлтэй тайлбарлан өөр бусад хэлний ижил төстэй шинжүүдтэй жишин харьцуулах, мөн ялгаатай талыг гарган онолын үүднээс тайлбарлан дүгнэлт гаргах, мэдлэг, чадварыг олгоно.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Хус
Индекс: eeng610
Багц цаг: 2

Товч агуулга

Зорилго

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Хус, ИБАст
Индекс: ENGL200
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Хичээлээр англи хэлний нэр үг, тэмдэг нэр, төлөөний үг, угтвар үг, үйл үг, үйл хавсрал, холбоос үг зэрэг үгсийн аймгийг онолын түвшинд гүнзгийрүүлэн судалж хэрэглээний ялгааг тодорхойлон, англи хэлний хэл зүйн онцлогуудыг танин мэдэж, зөв хэрэглэж сурна.

Зорилго

Англи хэлний хэл зүй хичээл нь Европын олон хэлний суурь хөтөлбөрийн В2 түвшинд англи хэлний хэл зүйн ерөнхий мэдлэг олгох онолын үндсийг таних, хэл зүйн айн онцлог шинжийг тодорхойлох ба оюутны англи хэлний онолын мэдлэгийн түвшинг дээшлүүлэхэд оршино.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Хус, Аст
Индекс: TRAN713
Багц цаг: 3
Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Хус, ИБАст
Индекс: EEDU401
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Aнгли хэлний сорилго, үнэлгээний түүхэн хөгжил, хэлэхүйн 4 чадварыг хэрхэн үнэлэх, сорилгын зохистой хэрэглээ, сорилгын бүтэц, сорилгыг хэл сургахуйтай хэрхэн холбох, үнэлгээний аргын талаар үзэж судална.

Зорилго

Англи хэлний сорилго, үнэлгээний түгээмэл аргын талаар тодорхой ойлголттой болохын зэрэгцээ цаашид энэ чиглэлээр эрдэм шинжилгээ, судалгааны ажил хийх, сурган хүмүүжүүлэх дадлага хийх явцад үнэлгээ, сорилгын онол, зарчмыг шүүмжлэлт, бүтээлч сэтгэлгээний үүднээс ашиглан анги танхимын сорилго боловсруулах тухай суурь мэдлэг эзэмшинэ. Тус хичээлээр оюутнууд хэлэхүйн 4 чадварыг хэрхэн үнэлэх, сорилгыг хэл сургахуйтай холбох талаар үзэж судална. Түүнчлэн сурах арга барил, бүтээлч, бие даасан сэтгэхүйгээ хөгжүүлнэ.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Хус, ИБАст
Индекс: ENGL301
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Англи хэлний өгүүлбэр зүйн лекц хичээлээр дараах ойлголтыг гүнзгийрүүлэн үзэж судалсан байна. Үүнд: өгүүлбэр зүйн судлагдахуун, бүрэн өгүүлэгдэхүүн, бүрэн өгүүлэхүүн, нийлмэл өгүүлэгдэхүүн, нийлмэл өгүүлэхүүн, нийлмэл өгүүлбэрийн хэсгүүд, өгүүлбэрийн хэв шинж, батлах өгүүлбэр, асуух өгүүлбэр, захирах өгүүлбэр, анхааруулах өгүүлбэр, гүйцээвэр шууд тусагдахуун, шууд бус тусагдахуун, тусагдахуун гүйцээвэр, өгүүлэгдэхүүн гүйцээвэр, өгүүлэхүүн хавсрал нэр, холбоос үйл үг, өгүүлбэрийн үндсэн загвар, угтлагат хэлц, үйл хавсралт хэлц, дагалдагч хэлц үйлийн хэлц эс тухайлах хэлбэр, эс тухайлах хэлбэрийн хэлц, нөхцөлт үйл үг, нөхцөлт үйл үгийн хэлц, үйлт нэр, үйлт нэрийн хэлц, гишүүн өгүүлбэр, гишүүн өгүүлбэрийн төрөл, үйл хавсрал гишүүн өгүүлбэр, нэр гишүүн өгүүлбэр,өгүүлбэрийн бүтэц, энгийн нийлмэл өгүүлбэр, хавсарсан өгүүлбэр, хавсарсан нийлмэл өгүүлбэр, өгүүлэгдэхүүн өгүүлэхүүний зохицол, өгүүлэгдэхүүний үүрэгтэй тодорхойгүй төлөөний үг, ганц ба олон тоогоор байдаг төлөөний үгс, урвуу өгүүлэгдэхүн өгүүлэхүүн, өгүүлэхүүн нэрлэхүйтэй өгүүлбэр, өгүүлэгдэхүүн хам нэр, үйлшсэн нэр, тусах үйл үг, зэрэгцсэн бүтэц, оноосон нэр томоор бичих нь, цэг хэрэглэхүй, асуултын тэмдэг, анхааруулах тэмдэг, босоо цэг, асуултын тэмдэг, анхааруулах тэмдэг хэрэглэхүй, босоо цэг, таслал, цэгтэй таслал хэрэглэхүй, зураас, орхиц, холбох зураас, эшлэх тэмдэг, хаалт, хашилт, бичмэлээр бичих, англи хэлний хувилбар зэрэг болно.

Зорилго

Энэхүү хичээлийг судалсанаар оюутнууд англи хэлний өгүүлбэрийн бүтцийг нарийвчлан судалж, дүрмийг зөв хэрэглэх дадал чадварыг эзэмшинэ. Үг, өгүүлбэр, хэллэгийг задлан шинжилж хоёр хэлний орчуулга хийж сурах үндсэн суурьтай болно.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Хус, ИБАст
Индекс: ENGL300
Багц цаг: 2

Товч агуулга

Агуулга: Энэхүү хичээлийн агуулгад доорхи сэдвийг цэгцтэйгээр онолын түвшинд олгоно. Энэ лекцийн агуулга нь өмнөх авиан зүйн дадлагын хичээлээр олсон даган дуурайх дадлын \имитаци\ үндсийг онолын түвшинд тайлбарлах явдал юм.Хичээлийн агуулгыг зургаан үндсэн бүлгээр дотор нь дэлгэрүүлэн заана. Ингэхдээ: Нэгдүгээрт:Өгүүлэхийн эрхтэний тогтолцоо гүйцэтгэх үүрэг. Хоёрдугаарт: Англи хэлний гийгүүлэгч авиа түүний ангилал, онцлог. Гуравдугаарт: Англи хэлний эгшиг авиа түүний ангилал, онцлог. Дөрөвдүгээрт: Авиалбарын \фонем\ систем, авиа ижилсэх, ондооших зүй тогтолууд. Тавдугаарт: Аялга, хөг, хэмнэл. Зургаадугаарт: Англи хэлний дуудлагын ялгаанд газар зүй, нийгмийн байдлын үзүүлэх нөлөө гэсэн үндсэн агуулгын хүрээнд заана.

Зорилго

Зорилго: Авиан зүйн дадлагын хичээлээр олж авсан мэдлэг дээр тулгуурлан авиан зүйн шинжлэх ухааныг хэл шинжлэлийн салбар талаас нь судалснаар зөвхөн зөв дуудлага, аялгыг эзэмшээд зогсохгүй, монгол англи хэлний дуудлагын ялгаа, бэрхшээлийг даван туулах талаар судалгааны ажил хийх ажлыг сэдэлжүүлэх Зорилт: 1.Авиан зүйн онолын суурь мэдлэг олгоно. 2. Авиа, авиалбарын дуудах дүрэм \артикуляци\, өгүүлэхийн эрхтний тогтолцоог физиологийн шинжлэх ухааны үүднээс ойлгуулах 3. Хэл шинжлэл, хэрэглээний хэл шинжлэлийн чиглэлээр эрдэм шинжилгээ, судалгааны ажил хийхэд шаардлагатай суурийг олгоно.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Хус, ИБАст
Индекс: ENGL300
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Энэхүү хичээлийн агуулгад доорхи сэдвийг цэгцтэйгээр онолын түвшинд хэрэглэж сурна. Хичээлийн агуулгыг зургаан үндсэн бүлгээр дотор нь дэлгэрүүлэн заана. Үүнд: 1) Өгүүлэхийн эрхтэний тогтолцоо гүйцэтгэх үүрэг. 2) Англи хэлний гийгүүлэгч авиа түүний ангилал, онцлог. 3) Англи хэлний эгшиг авиа түүний ангилал, онцлог. 4) Авиалбарын \фонем\ систем, авиа ижилсэх, ондооших зүй тогтолууд. 5) Аялга, хөг, хэмнэл. 6) Англи хэлний дуудлагын ялгаанд газар зүй, нийгмийн байдлын үзүүлэх нөлөө гэсэн үндсэн агуулгын хүрээнд заана.

Зорилго

Авиа зүйн шинжлэх ухааныг хэл шинжлэлийн салбар талаас нь судалснаар зөвхөн зөв дуудлагад суралцан туршиж, аялгыг эзэмшээд зогсохгүй, монгол англи хэлний дуудлагын ялгаа, бэрхшээлийг задлан шинжилж, даван туулах талаар судалгааны ажил хийнэ. Энэ хичээлийг судалснаар: 1. Авиа зүйн онолын суурь мэдлэгт суралцана. 2. Авиа, авиалбарын дуудах дүрэм \артикуляци\, өгүүлэхийн эрхтний тогтолцоог физиологийн шинжлэх ухааны үүднээс ойлгоно. 3. Хэл шинжлэл, хэрэглээний хэл шинжлэлийн чиглэлээр эрдэм шинжилгээ, судалгааны ажил хийхэд шаардлагатай суурь мэдлэг эзэмшинэ.





Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар