МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Сүүлийн 3 жилд зааж буй хичээлүүд. Хичээлийн товч агуулга, зорилгыг хуучирсан эсвэл шинэчлэгдээгүй хувилбараар үзүүлж байж болзошгүй.
Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Нус, Сст
Индекс: PSYC346
Багц цаг: 3
Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Нус
Индекс: COMS600
Багц цаг: 2

Товч агуулга

Харилцааны үүрэг, зорилго, агуулга, бүтэц, хэрэгсэл; харилцааны трансакт загвар, харилцааны коммуникатив, перцептив, интерактив талууд; харилцах арга техник; бичих, ярих, сонсох, унших, захидал бичих, ярилцлага хийх ур чадвар; биеийн хэл; зөрчил маргааныг шийдвэрлэх аргууд.

Зорилго

Энэхүү хичээлээр харилцааны ур чадварын талаар онолын мэдлэгтэй болохын хажуугаар, харилцааны арга хэрэгслүүдийг практик үйл ажиллагаанд хэрэглэх мэдлэг, чадвар, дадал эзэмшинэ. Дээрх зорилгыг хэрэгжүүлэхийн тулд суралцагч харилцааны ур чадвар, арга хэрэгслийг онолын үүднээс судалж, мэдлэг эзэмшихийн сацуу тэдэнд ажил амьдралдаа хэрэглэх ур чадвар дадлыг эзэмшүүлэхэд чиглэнэ.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Нус, Сст
Индекс: PSYC221
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Харилцааны үүрэг, зорилго, агуулга, бүтэц, хэрэгсэл; хүмүүсийн хоорондын харилцааны онол практикийн асуудал; вербаль болон вербаль бус хэрэгсэл; харилцааны коммуникатив, перцептив, интерактив талууд; харилцах арга техник; харилцааны синтони загвар; ”Би”-ээр дамжин мэдээлэл хүлээн авах онцлог; харилцааны танин мэдэх онцлог; сонсох хэлбэр ба техник; харилцааны трансактив; харилцах чадварын үнэлэлт; репрезентив систем; ”Би” ойлголтыг тодорхойлох; үггүйгээр харилцах; сонсох ур чадвар; харилцан нөлөөлөх чадвар; хэлэлцүүлэгийн үе шат; ажил хэргийн харилцаа; ажил хэргийн ярилцлага

Зорилго

Харилцааны сэтгэл судлалын онолын мэдлэгтэй болохын хажуугаар, бие хүний харилцааны онцлог хэв шинж, талууд, харилцааны арга хэрэгсэл зэргийг практик үйл ажиллагаанд хэрэглэх мэдлэг, чадвар, дадлага эзэмшинэ. Дээрх зорилгыг хэрэгжүүлэхийн тулд оюутан харилцааны сэтгэл судлалын хүн-нийгэм, хүн-хүний хоорондын харилцааны үүсэл хөгжил, үүрэг зорилго, ач холбогдол агуулга, арга хэрэгслийг онолын үүднээс судлаж, мэдлэг эзэмшихийн сацуу тэдэнд ажил амьдралдаа хэрэглэх ур чадвар дадлыг эзэмшүүлэхэд чиглэнэ.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Нус, Сст
Индекс: PSYC202
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Хүний хөгжил дэх сэтгэцийн болон физиологийн бүрэлдэхүүний харьцааны асуудал, тэдгээрийг тайлбарлах оно үзэл баримтлал, хандлага. Р.Декартын дуалист үзэл баримтлал, психофизиологийн параллелизмийн онол, тархи сэтгэцийн хамаарлын асуудлыг шийдвэрлэхэд рефлексийн онолын гүйцэтгэх үүрэг. Хүний зан үйлийн идэвхтэй хариу үйлдлийн харьцааны асуудал. Тархи-сэтгэцийн асуудлыг шийдвэрлэхэд тогтолцооны онолыг ашиглах нь. Сэтгэц нь тархины эмерджент шинж. Эмерджент шалтгаант төлөв. Сэтгэц-физиологийн асуудлыг шийдвэрлэх мэдээллийн хандлага. Системт сэтгэц-физиологи. Сэтгэц-физиологийн бичилт. Нейрон болон булчин нь сэтгэц-физиологийн бичилтийн объект болох нь. Сэтгэц-физиологийн бичилт хийх төхөөрөмжийн төрөл зүйл. Сэтгэц-физиологийн лабораторын аюулгүй ажиллагаа, ёсзүйн асуудал. Тархины ЭЭГ бичлэг болон имидж. Электромиографи. Папиллографи. Электроокулографи. Амьсгалын тогтолцоо. Электрогастрофи. Зүрх судасны тогтолцоо. Арьс болон Электродермал идэвхжилт. Цочроол.

Зорилго

Хүний сэтгэц, практик үйл ажиллагааг тайлбарладаг рефлексийн онолын давуу болон сул тал, функциональ үйл ажиллагаа болон сэтгэцийн үндсэн үйл, үйл хөдөлгөөний зохион байгуулалтын сэтгэц-физиологи, сэтгэц-физиологийн үндсэн аргуудыг ашиглан сэтгэц-физиологийн асуудлыг шийдвэрлэхэд шаардлагатай онолын болон арга зүйн мэдлэг, чадвар эзэмшүүлнэ.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Нус, Сст
Индекс: PSYC703
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Сэтгэцийн өвчин бий болоход нөлөөлөх стресс болон копинг; клиник сэтгэл судлалын интервенцийн системчлэл, эрүүл мэндийг хамгаалах асуудал; клиник сэтгэл судлалын интервенцийг судлах арга, аргачлал; эрүүл мэндийг хамгаалах, дэмжих профилактикийн ерөнхий асуудал, түүний системчлэл; сэтгэцийн өөрчлөлт, өвчний сэтгэл заслын онол аргазүйн асуудал; реабилитацийн сэтгэл зүйн асуудал; психофармакотерапи; гадаад, дотоод, органик гаралтай буюу харих насны үеийн сэтгэцийн эмгэгүүд; судасны өвчний шалтгаант сэтгэцийн өөрчлөлт; хордлогын, хавдарын шалтгаант сэтгэцийн эмгэгүүд; сэтгэцийн эмгэгийн шинжүүд болон хам шинжүүд; хөдөлгөөн, сэрэл мэдрэхүй, анхаарал, ой тогтоолт, сурах үйлийн буюу сэтгэхүй, оюун ухааны эмгэгүүд, түүний этиологи, интервенци, сэтгэл хөдлөл, зориг, сэдэл хэрэгцээ, нойр, хоол хүнстэй холбоотой эмгэгүүд; паттерны функцийн өөрчлөлтүүд буюу сэтгэц нөлөөт эм бэлдмэлээс шалтгаалан үүсэх сэтгэцийн эмгэгүүд, этиологи, интервенцийн асуудал; шизофрени, этиологи, интервенцийн асуудал; депресс, этиологи, интервенцийн асуудал; түгшүүрийн шалтгаант өөрчлөлт, этиологи, интервенцийн асуудал; диссоциатив /конверсионны/ болон соматоформ өөрчлөлт, этиологи, интервенцийн асуудал; бие хүн хоорондын систем дэх харилцааны болон сексийн дур хүслийн өөрчлөлт, этиологи, интервенцийн асуудал; препубертат, пубертат үеийн зан байдлын болон сургуультай холбоотой өөрчлөлт этиологи, интервенцийн асуудал; албан байгууллагын үйл ажиллагаа, түүний зохион байгуулалттай холбоотой бие хүний өөрчлөлт, этиологи, интервенцийн асуудал.

Зорилго

Суралцагч нь сэтгэцийн эмгэгийн бие хүний хөгжилд нөлөөлөх нөлөө, сэтгэл зүйчийн мэргэжлийн онцлог, ур чадвар, үүрэг, функци, өвчний ангилал, оношийн ялгаа, өвчнийг оношлох, судлах судалгааны аргууд, улс үндэстний уламжлалт соёл, хөгжлийн түүхийн байр сууринаас өвчин болон өвчтөнд хандах хандлага, өрнөдийн эрдэмтдийн сэтгэцийн өвчинд хандах хандлага, оношлогоо, эмчилгээ, сэтгэл заслын талаар онолын мэдлэгтэй болохын хажуугаар өвчний оношийн ялгааг таних, үүнийг судалгаа шинжилгээний ажилд ашиглах, өвчнийг оношлох, сэтгэл судлаачийн хувьд тодорхой үүрэг хариуцлага хүлээх, нийгмийн хэм хэмжээ, шалгуурыг баримтлах болон өвчтөн-бие хүний биеэ авч явах байдал, онцлог, өвчтөнтэй харилцах харилцаанд дээрхийг хэрхэн харгалзах, өвчтөний хувьд тааламжтай уур амьсгалыг хэрхэн бүрдүүлэх, өвчтөнтэй харилцахдаа сэтгэд зүйч хэрхэн биеэ хэрхэн авч явах, ёс суртахууны хэм хэмжээг хэрхэн баримтлах, өвчний явцыг хэдийд хэрхэн ямар арга, аргачлалыг сонгож судлах зэрэг

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Нус, Сст
Индекс: PSYC236
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Клиникийн сэтгэл судлалын удиртгал асуудал: ерөнхий ойлголт, судлагдахуун, зорилго, зорилт; салбарын хөгжлийн түүх; сэтгэцийн өөрчлөлт, өвчний ангилал, төрөл, зүйл, хэлбэр; нийгэм-сэтгэл зүйн шалтгаан; сэтгэцийн өвчний ангилал, этиологи болон оношилгооны онол аргазүйн үндэс; клиникийн сэтгэл судлалын этикийн асуудал; клиникийн сэтгэл судлал дахь өвчний ангилал, түүний ерөнхий асуудал; клиникийн сэтгэл судлалын оношилгоо, түүний ерөнхий асуудал; сэтгэцийн өвчин бий болоход нөлөөлөх нийгэм-сэтгэл зүйн хүчин зүйлс; сэтгэцийн өвчин бий болоход нөлөөлөх нийгмийн хүчин зүйлс.

Зорилго

юунтан бие хүний сэтгэцийн танин мэдэхүйн өөрчлөлт, хувийн онцлог шинж, түүний өөрчлөлт, сэтгэцийн эмгэгийн нийгэм-сэтгэл зүйн шалтгаан, нөхцөл, түүнд нөлөөлөх хүчин зүйлс буюу нас, сэтгэцийн хөгжлийн онцлог, удамшил, өвчний гарал үүсэл, мөн чанар, оношийн клиник ялгаа, реабилитаци, регресс, урьдчилан сэргийлэх асуудал, өвчтөний харилцааны онцлог, сэтгэцийн өвчний оношлогоо зэрэг асуудлын талаар онолын болон практикийн мэдлэг чадвар эзэмшинэ.





Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар