Бидний тухай
Багш ажилтан
Энэхүү хичээл нь оюутнуудад дэлхийн болон монголчуудын түүхээ бичиж ирсэн онол, ухагдахуун, арга зүй түүхэн уламжлалыг танин мэдэх, өнөөгийн түүхчдийн бүтээлд шүүмжлэлтэй задлан шинжлэх аргад сургах, монголын түүх бичлэгийн хөгжилд гарсан өөрчлөлт шинэчлэлтийг нэн эртнээс орчин цаг хүртэл түүхэн зүйн зарчмын дагуу судлах, үүнийгээ дэлхийн улсуудын түүх бичлэгийн үүсэл хөгжилтэй харьцуулан жиших, эрдэм шинжилгээний шаардлагад нийцсэн янз бүрийн төрлийн бичих чадвар дадал эзэмшүүлэхэд чиглэгдэнэ.
Энэхүү курс хичээлийн үндсэн зорилго бол оюутан цаашид түүхийн хүссэн сэдвээр сонирхон судлах, эрдэм шинжилгээний ажил хийх арга чадвараа ахиулан хөгжүүлэх мэргэжлийн чиг баримжааг олгох явдал юм. Энэхүү курс хичээлийн үндсэн зорилго бол оюутан цаашид түүхийн хүссэн сэдвээр сонирхон судлах, эрдэм шинжилгээний ажил хийх арга чадвараа ахиулан хөгжүүлэх мэргэжлийн чиг баримжааг олгох явдал юм.
Дэлхийн түүхэнд тэргүүлэх үүрэг гүйцэтгэж байсан Монголын Эзэнт гүрэн” (XIII-XIV зуун) үеэ өнгөрөөсөн ч Монгол хаад улс гэрээ тохинуулан, Монгол улс тусгаар тогтнолоо хамгаалан, түүх соёлоо бүтээсээр ирсэн. Монгол улсын шинэ хөршүүд, тэдний хоорондын харилцаа, тухайн үеийн түүхийг бүс нутгийн түүхийн ханан дээр судлах болно. Түүхэн сурвалж, судалгааны бүтээлүүдэд тулгуурлан Монголын улс (XIV зууны II хагсаас XVII зуун)-ын төр, засаг захиргаа, хууль цааз, эдийн засаг, нийгмийн харилцаа, ард түмний амьдрал аж төрөх ёсон, зан заншил, шашин, соёлын асуудлыг цогц байдлаар судлах, нутаг дэвсгэр, он цагийн хамрах хүрээ, түүхэн агуулгын хувьд цогцолбор шинжтэй авч үзэх болно. Түүний дараа хэдийн монголчууд Манж Чин улсын эрхшээлд орсон авч өмнөх үетэй харьцуулахад арвин их сурвалж хэрэглэгдэхүүнтэй, бас ХХ зууны монголчуудын ерөнхий байдал (засаг захиргааны хуваарь, нийгэм, эдийн засаг) бүрэлдэн буй болсон үе тул өмнөх болон дараа үеийн монголчуудын түүхийг ойлгох, судлахад чухал ач холбогдолтой. Түүнчлэн Монгол улсын ҮТА болоод БНХАУ-д хэвлэгдсэн архивийн баримтуудыг оюутанаар уншуулах, хэлэлцүүлэг хийх аргаар монголчууд Манж Чин улсын харьяанд орсон түүхэн нөхцөл, үйл явдал, тухайн үеийн монголчуудын засаг захиргааны зохион байгуулалт, нийгэм-эдийг засгийн байдал, аж ахуйн тогтолцоо, сүм хийдийн асуудлыг шинэ хандлагаар авч үзнэ.
Түүхэн сурвалж, судалгааны шинэ хандлагад тулгуурлан XIV зууны II хагасаа XХ зууны эхэн үеийг хүртэлх Монголын түүхийн талаар шинжлэх ухааны үндэслэлтэй мэдлэг олгох, нийгэм, соёлын түүхийн үйл явцын учир шалтгаан, уялдаа холбоо, мөн чанарыг задлан шинжлэх, харьцуулан дүгнэх, бие дааж бүтээлчээр ажиллах аргазүй, ур чадварыг эзэмшүүлэх; хичээл заах, ахисан түвшний сургалт, судалгаанд бэлтгэхэд хичээлийн зорилго оршино. Сурагчдад аливаа асуудлыг шинжлэх ухааны үндэслэлтэй ойлгуулах, түүхэн үйл явцыг тайлбарлах, задлан шинжлэх чадварыг эзэмшсэн ирээдүйд багшийг бэлтгэх, ажилдаа бүтээлч, шинэлэг байдлаар хандах, ажлын байрны шаардлагатай уялдан хөрвөх чадвартай холбоотой ур чадвар эзэмших болно