МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Сүүлийн 3 жилд зааж буй хичээлүүд. Хичээлийн товч агуулга, зорилгыг хуучирсан эсвэл шинэчлэгдээгүй хувилбараар үзүүлж байж болзошгүй.
Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Бус, Гт
Индекс: GEOG409
Багц цаг: 3

Товч агуулга

 Энэхүү хичээлээр орчин үеийн хөгжил ба хотын улс төрийн хэв шинжийг шалгахад оршино. Бусдаар бол хотын бүтэц мөн түүнчлэн хотыг дахин байгуулах, үйл явцууд, олон уялдаа холбоог бид нээн илрүүлэхэд хотын системийн үйл явцыг ойлгох нь чухал юм. Бид Монгол орны хотуудыг хүрээлэн буй орчин, хөрш зэргэлдээ байдлын хот дахин хөгжихөөс ердийн хэмжээс өөрчлөлт дэх хотын системийн газарзүйг ойлгох шаардлагатай. Хотуудын эдийн засаг, нийгэм, улс төр, хүрээлэн буй орчны динамик бидний шалгуурт хүрээлэн буй орчны хууль дүрэм, хотын улс төрийн экологи, тогтвортой хөгжил, хотын мэдээллийн өсөлт, хөтөлбөрийн маргаан, тэгш бус байдал, улс төржилт, төлөвлөлтийн чиглэл, хотыг дахин төлөвлөх, эдийн засагийн хэлбэр шүүмжүүдийг багтаах гэх мэтчилэн сэдвүүд, онолын хязгаар юм.

Зорилго

Газарзүйн шинжлэх ухааны нийгмийн газарзүйн томоохон салбаруудын нэг болох хотын газарзүйн хичээл нь улс орны хүрээнд хүн амын төвлөрөл эрчимжсэнээс үүдэлтэй бөгөөд цаашид хотын зөв зохистой байгуулах, төлөвлөх, суурь үндсэн онолын мэдлэгүүдэд эзэмших нь тус хичээлийн зорилго болно.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Бус, Гт
Индекс: GEOG100
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Нийгмийн газарзүй нь хүн, байгалийн (газар нутаг, нутаг дэвсгэр) хоорондох динамик харилцаа холбоо, цогц байдлыг судалдаг. Өнөөгийн даяаршилын үйл явц нь дэлхийн байгаль орчин, улс төр, эдийн засаг, соёлын хүрээн дэх нийтлэг үйл явц юм. Хэдийгээр хүмүүс дэлхий өнцөг булан бүрт өөрийн онцлог хэв шинжийг агуулан амьдардаг боловч тэдгээрт байгалийн нөөц харилцан адилгүй хуваарилагдсан байдаг. Энэхүү хичээлийг сонгосноор дэлхийн өөр өөр газарт амьдарч буй хүмүүсийн нийгмийн харилцаан дах орон зай цаг хугацааны харилцан үйлчлэл, хамаарлын цогцолбор байдлыг ойлгож таньж мэдэх боломжтой. Үүний тулд газарзүйн шинжлэх ухааны суурь ойлголтуудыг мэдлэгийн үндэс сууриа болгон авна.

Зорилго

Газарзүйн шинжлэх ухааны суурь мэдлэг болох хүн, байгаль нийгмийн хоорондын харилцан үйлчлэлийг ерөнхий онолын хүрээнд таньж мэдэхийн тулд орон зайн өгөгдөл, загварчлалын тухай ерөнхий мэдлэг олж авах тэдгээрийг ашиглах чадварыг олгох зорилготой. Уг хичээлээр тодорхой орон зайн хүрээнд явагдах юмс үзэгдэлийн мөн чанар харилцаа холбоо үр дагаварыг ойлгож тайлах, орон зай цаг хугацааны янз бүрийн хүрээн дэх үйл явцыг танин мэдэх, нутаг дэвсгэрийн хоорондох харилцааны өөрчлөлтөнд дүн шинжилгээ хийж сэтгэн бодох шүүмжлэлтэй хандах бүтээлч сэтгэлгээг олгоно.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Бус, Гт
Индекс: GEOG203
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Зорилго

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Бус, Гт
Индекс: GEED313
Багц цаг: 3

Товч агуулга

- Газарзүйн сургалтын хэрэглээний чиглэлийг нэмэгдүүлэн МХТ болон (цахим сургалт)-ыг ашиглах аргазүйг нэвтрүүлснээр суралцагчдын мэдлэг, чадварт ахиц гарч улмаар байгальд ээлтэй, баялгийг зохистой ашиглах арга барилд суралцсан иргэн төлөвшүүлэх нийгмийн хэрэгцээнд нийцэх тул энэхүү хичээлийг сонгосноор мэдээллийн эрин үеийн иргэдийн суралцах арга барилыг ойлгож таньж мэдэх боломжтой. Үүний тулд газарзүйн шинжлэх ухааны судалгааны аргуудтай танилцсан байна. - The research results are expected to improve students’ knowledge that implicate positive attitudes through simplified integration in the geography curriculum, increased application of acquired knowledge and better use of ICT.

Зорилго

- Газарзүйн шинжлэх ухааны суурь мэдлэг болох хүн, байгаль нийгмийн хоорондын харилцан үйлчлэлийг ерөнхий онолын хүрээнд таньж суралцсан гэж үзээд мэдлэгээ мэрэгшүүлэх үүднээс багшийн мэргэжлийн онцлогоос хамаарч ЕБС-д хичээл заах зохион байгуулах, үүний тулд хөтөлбөр боловсруулахдаа мэдээллийн технологийг ашиглах чадварыг олгох зорилготой. Уг хичээлээр өнөө цагийн Мэдээллийн технологийн хөгжил дэвшил өсвөр үеийнхний хэрэгцээ болсныг харгалзан мэдээлэл авах боловсруулахад оновчтой ашиглах, тэдний сонирхолд нь тулгуурлан идэвхжүүлэхээс гадна эрүүл мэнд, цаг хугацаа, ажлын бүтээмжийг сургалтын хөтөлбөрт оновчтой анхаарна.

Харьяалах тэнхим: МУИС, Шус, Бус, Гт
Индекс: GEED300
Багц цаг: 3

Товч агуулга

Газарзүйн боловсролын хөгжлийн чиг хандлагыг өнөө үеийн боловсролын онол арга зүйтэй уялдуулан дэвшилтэт технологи, сургалтын хэрэглэгдэхүүнд тулгуурлана. Байгалийн ухааны судалгааны арга барилд үндэслэсэн онолын болон практикийн ач холбогдол бүхий жишээ баримтыг сонгон авч боловсролын судлаач болоход дэмжлэг үзүүлсэн буюу онолын цаг уур хичээлээр агаар мандалд үйлчлдэг үндсэн хүчнүүд; статик агаар мандлын бүтэц; масс, термодинамикийн энерги, хөдөлгөөний хадгалагдах хуулиудын цаг уур дахь хэлбэрүүд, тэдгээрийг хувиргахад ашиглагдах хуваарийн анализ ба дифференциал анализын тухай; координатын системүүд; циркуляци ба хуйлрал; агаар мандлын хэлбэлзлүүд; орчил урсгал ба тоон загварчлалын үндсийг судална.

Зорилго

Энэ хичээлийн зорилго нь хүний танин мэдэх үйл ажиллагаа болох “суралцахуй”-г судалдаг ухааны онол аргазүйг газарзүйн сургалтад биежүүлж судална. Хичээлийн зорилго нь оюутнууд газарзүйн шинжлэх ухаан болон газарзүйн багш боловсролд суралцахын тулд суралцахуйн үндсэн процессуудыг тайлбарладаг сурган хүмүүжүүлэх ухаан, сэтгэл судлалыг судалсны үндсэн дээр газарзүйн боловсролыг бүх шатны сургуульд олгож ирсэн түүхэн онцлог онол арга зүйтэй танилцана





Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар