Бидний тухай
Багш ажилтан
“Багшийн хөгжлийг дэмжих тухай” хуулийн 6 дугаар зүйлийн 6.1-д “Багшийн мэдлэг, боловсрол, хандлага, ёс зүй, эрүүл мэнд, нийгмийн баталгаа, багшийн үнэлэмжийг нэмэгдүүлэх, мэргэжлийн ур чадварыг тасралтгүй хөгжүүлэхэд чиглэсэн багшийн хөгжлийг дэмжих хөтөлбөртэй байна” гэж заасан. Түүнчлэн 2018 онд зохион байгуулагдсан “Тогтвортой хөгжил-дээд боловсрол” улсын II зөвлөгөөнд “Их сургуулийн хөгжлийн тулгуур нь багшийн хөгжил мөн” гэсэн дүгнэлт хийсэн бөгөөд орчин үеийн их сургуулийн багш нь “судалгаа хийж, сургалтын үйлчилгээ үзүүлэхийн зэрэгцээ манлайлагч байх ёстой” гэж багшийн өнөөгийн дүр төрхийг тодорхойлжээ. Дээд боловсролын сургалтын байгууллага(ДБСБ)-ууд багшийн чадамжийн суурь түвшинг тогтоож багшийг хөгжүүлэх эрэлт хэрэгцээг тодорхойлох шаардлага үүсч байна. Багшийн хөгжлийн хөтөлбөр нь сургалтад оролцогч талуудын хэрэгцээ шаардлагыг хангахад чиглэх бөгөөд их сургуулийн багшийн статус, үүрэг, хариуцлагыг нэмэгдүүлэх, оновчтой болгох зорилгоор мэргэжлийн мэдлэг, ур чадвар, хувь хүний ёс зүй, хандлага, сурах, сургахуй, манлайллын шалгуур үзүүлэлтэд нийцүүлэн багшийг тасралтгүй хөгжүүлэх хэрэгцээнд тулгуурласан байна. Энэхүү судалгааны ажлын хүрээнд Боловсролын чанарын судалгааны хүрээлэнгийн судлаач нар үр дүнд суурилсан, оролцоот үнэлгээний аргаар багшийн чадамжийн үндсэн 4 хүрээ болох мэдлэг оюуны чадамж, судалгааны чадамж, сургахуйн чадамж болон хувь хүний хөгжлийн чадамжийн суурь үнэлгээг хийсэн арга зүй, судалгааны үр дүнг танилцуулж байна. Энэхүү үнэлгээний үр дүнд суурилан багш бүр өнөөгийн хүрсэн чадамжийн түвшинг тогтоож, өөрийн цаашид анхаарах, хөгжүүлэх, холбогдох сургалтад хамрагдаж, мэргэжил, ур чадвараа дээшлүүлэх хувь хүний хөгжлийн төлөвлөлтөө хийх боломжтой юм.
The leadership of the university teacher has the most important role in the development of the educational institution as well as the society. This study investigated the effect of teacher dispositions on teacher leadership and how teacher leadership affects student learning satisfaction. The survey was developed using questionnaire structural equation analysis using SmartPLS 4.0. A total of 389 students, studying in public universities of Mongolia, participated in the survey. The results of the research, teacher dispositions such as motivation, communication, and conscientiousness have a positive effect on teacher leadership. In addition, it has been proven that teacher leadership has a positive effect on student learning satisfaction.
Дэлхий нийтийн хэмжээнд дээд боловсролын сургалтын байгууллагын эрэмбийг сургалтын чанар, эрдэм шинжилгээний бүтээл, эшлэл, инновацын бүтээгдэхүүн, түүний үр дүн, төгсөгчдийн хөдөлмөр эрхлэлт, оролцогч талууд дахь нэр хүнд, олон улсын харилцаа, багш болон оюутны тооны харьцаа зэрэг үзүүлэлтээр үнэлж байгааг эрэмбэ тогтоох гүйцэтгэлийн түлхүүр үзүүлэлт болгон нарийвчлан судалсан. Түүнчлэн Монгол улсад дээд боловсролын салбарт явуулж буй бодлого, мөрдөгдөж буй дүрэм, журам, стандартуудтай уялдуулан монгол улсын онцлогт тохирсон гүйцэтгэлийн түлхүүр үзүүлэлтүүдийг эрэмбэ тогтоох үйл ажиллагааны агуулгад тусган оруулсан болно. 2023 оны 10 дугаар сарын 17-ны өдөр зарласан дээд боловсролын сургалтын байгууллагын урьдчилсан эрэмбэ нь монгол улсын онцлогт тохирсон гүйцэтгэлийн түлхүүр үзүүлэлтүүдийг 2022-2023 оны хичээлийн жилийн гүйцэтгэлийн тоон мэдээнд тулгуурлан тодорхойлсон. Гүйцэтгэлийн түлхүүр үзүүлэлт болон түүний үнэлгээнд Times Higher Education байгууллагаас өгсөн нийтлэг зөвлөмжийг ашигласан.
This study is designed to examine the perspective and knowledge of faculty members and students at the university about the program accreditation and to identify advantages accredited programs gained and obstacles departments face to accredit. This qualitative study used a web-based application for survey data collection from internal stakeholders and an MS Excel Pivot table for analysis.
This article describes the general understanding of lifelong education and its needs among the people who are active in the labor market in Mongolia and identifies the opportunities of higher education institutions to support that need.
We propose a novel and adaptive method for point-cloud simplification within a bounded error by preserving feature points. The method comprises two main phases. The first phase is a uniform simplification phase. In this phase, with an approximated simplification degree, the point-reduction process is conducted by maintaining feature points. A segmentation range (k-neighbors) of the feature points is determined by the user-defined simplification degree, and lower feature points in the range are removed. In the second error-correction phase, we construct a mesh on the preserved point cloud using the spiraling-edge method, avoiding recalculation of the k-neighbors. Subsequently, meshes with large error are corrected by reusing removed points. Experimental results for different models indicate that our method can quickly generate a high-quality error-bounded simplified point cloud by preserving feature points with a specific simplification degree.
For point cloud data obtained from 3D scanning devices, excessively large storage, memory and long postprocessing time are required. Due to this, it is very important to simplify the point cloud to reduce calculation cost. In this paper, we propose a new adaptive point cloud simplification method that can maintain the characteristics of surface shape for unstructured point clouds. In our method, a segmentation range for each point is determined by total curvature and user specified simplification rate. The simplification process is completed by maintaining the position of the representative point and removing the represented points using the range. Our method can simplify results with highly simplified rate with preserving the form feature. Applying the proposed method to 3D stone tool models, the method is evaluated precisely and effectively.