Бидний тухай
Багш ажилтан
2019 онд БНХАУ-ын Ухань хотод гарсан Ковид-19 цар тахлын улмаас, улс орнуудын хэвийн амьдралд өөрчлөлт гарч, эдийн засаг нийгмийн олон асуудлуудтай тулгараад байна. Урд өмнө гарч байсан цар тахлуудын хэмжээ, үр дагаварыг энэ удаагийн цар тахалтай харьцуулан аялал жуулчлал, зочид буудал, агаарын тээврийн жишээн дээр зарим улс орнуудыг харьцуулан судлав. Энэхүү цар тахлын эсрэг МУ-ын Засгийн газар, УИХ-с авч хэрэгжүүлсэн арга хэмжээг авч үзлээ. Зочид буудал, аялал жуулчлалын салбарын хувьд, төрөөс явуулсан арга хэмжээ, түүний үр нөлөөнд сэтгэл ханамжгүй гэсэн судалгааны үр дүн гарчээ.
This article aims to analyze the leadership skills of the hospitality industry in Mongolia. It aims to explore the many levels and forms of leadership identified by mid-level hospitality professionals. This is a quantitative survey based on online surveys of international chain hotels and local hotel managers. The hospitality industry leaders should also focus on two additional activities: sharpening offering customer value and their operating models using digital technology to communicate and collaborate with their customers. From the management side contributes to this study managers need to pay attention to factors such as digital market capacity, digital leadership skills, identify digital technology capabilities to succeed in digital transformation create and increase customer engagement. The results of the study are intended to define a leadership skills profile, which is important for mid-level managers and leaders in developing organizational interactions in terms of multilevel benefits.