Бидний тухай
Багш ажилтан
1. “Дээд боловсролын харьцуулсан судалгаа” төслийн хүрээнд “Дээд боловсролын тогтолцооны харьцуулсан судалгаа” хийж ном бичсэн. Зохиогчид даяаршлийн орчинд дээд боловсролын хөгжлийн үндсэн хандлага, шинэчлэлийн үйл явцыг судалсан. Аж үйлдвэрийн 4-р хувьсгалын эринд Азийн бүс нутгийн орнуудын дээд боловсролын тогтолцоонд эмпирик судалгаа хийж, засаглал, сургалт-судалгааны үйл ажиллагаанд хийгдэж буй реформ, өөрчлөлтийн нийтлэг болон онцлог талыг тодорхойлов. Энэхүү бүтээл нь ахисан түвшний суралцагсад болон судлаачдад сүүлийн үеийн судалгааны өгөгдөлд үндэслэсэн даяаршлын үеийн дээд боловсролын хөгжлийн үзэл баримтлал, хандлагын талаар суурь ойлголтыг өгөх болно. 2.Энэхүү семинарын зорилго нь одон орон судлалын сэтгэцийн эрүүл мэнд, сайн сайхан байдалд үзүүлэх эерэг нөлөөллийг судлах явдал юм. Сэтгэцийн эрүүл мэнд, сайн сайхан байдлын асуудал нь дэлхийн цар тахлын үед, түүнчлэн бидний хувийн, үндэсний болон олон улсын янз бүрийн хямрал, стресстэй холбоотой сурган хүмүүжүүлэгчид, эрдэмтэн судлаачид, оюутнууд болон нийт хүн төрөлхтний өмнө тулгардаг томоохон сорилтууд юм. Боловсролын арга зүйн нэг болох сэтгэл судлал ба одон орон судлал нь эдгээр олон янзын стресс, сөрөг хүчин зүйлсийг бууруулах боломжтой. Хэдийгээр одон орон судлалын ашиг тусыг бүхэлд нь хамарсан боловч эрх тэгш байдал, тэгш бус байдлын талаархи гол анхаарлаа хандуулж, сэтгэцийн эрүүл мэндийн асуудал тодорхой бүлэг хүмүүст өөр өөрөөр хэрхэн нөлөөлж болох тухай хэлэлцүүлгийг нээх зорилготой юм. Оролцогчид эдгээр сэдвээр илтгэл тавьж, хэлэлцүүлэгт оролцож, олон талт байдал, тэгш бус байдал, хүртээмжийн асуудлыг судлах болно. Дэлхийн олон орны судлаачид өөрсдийн туршлага, сэтгэцийн эрүүл мэнд, сайн сайхны төлөө одон орон судлал, сэтгэл судлалыг нэгтгэсэн төслүүд, бүс нутагтаа хийж буй үйл ажиллагаа, ирээдүйн төлөвлөгөөний талаар ярих болно. Хэлэлцүүлэгт одон орон судлал нь цар тахлын хорио цээрийн дэглэмд байгаа хүмүүст хэрхэн тустай болохыг багтаана. Оролцогчид одон орон судлалын боловсрол нь хүмүүсийн хоорондын харилцаа, уур хилэн, тэгш бус байдал гэх мэт сэтгэл зүйн болон нийгмийн стресс хүчин зүйлсийг даван туулахад хэрхэн тусалж болох талаар туршлагаа хуваалцах болно. Энэхүү семинар нь оюун санааны боловсролын сэтгэл зүй, одон орон судлалыг хөгжүүлэх стратеги, санаачлага гаргахад хувь нэмэр оруулах болно. 3. Багш нарт зориулсан сургалт: энэхүү сургалтын зорилго нь сэтгэцийн эрүүл мэнд, сайн сайхны төлөө боловсролын сэтгэл зүй, одон орон судлалыг хөгжүүлэх явдал юм. Хөдөө орон нутгийн сургуулийн багш нарт зориулсан нийгмийн ухаан, одон орон судлал хичээл хоцорогдож байна. Ялангуяа Монголын хөдөө орон нутагт сэтгэл судлал, одон орон судлалын багш байдаггүй. Энэхүү төсөл нь сургуулийн багш нарт одон орон судлал, боловсролын сэтгэл судлалын талаар хэрхэн суралцах, мэдлэгээ сайжруулах боломжийг олгосон. Тэд мөн одон орон судлалыг сэтгэцийн эрүүл мэнд, сайн сайхан байдалд хэрхэн ашиглах талаар суралцах болно. Энэхүү сургалтын хүрээнд нь хөдөө орон нутгийн сургуулийн багш нар, хүүхдүүд болон олон нийтэд шинжлэх ухааны талаар сурталчлах олон арга хэмжээг зохион байгуулна. Мэргэжлийн багш нар хичээл заана. Энэхүү төсөл нь Монголд одон орон судлал, боловсролын сэтгэл судлалын хөгжилд хувь нэмэр оруулах болно. Энэхүү төсөл нь сургуулийн багш нарт насан туршийн суралцах боломжийг олгох ба сургуулийн багш нар, хүүхдүүдэд орчлон ертөнц, оддыг дурангаар ажиглах гэх мэт арга хэмжээ зохионо. Тэд мөн одон орон судлал нь боловсролын сэтгэл судлалтай хэрхэн холбогдож, сэтгэцийн эрүүл мэнд, сайн сайхан байдалд ашиглагддаг болохыг мэдэх болно.
1. The purpose of the project “Comparative analysis of higher education systems” is to provide comparative analysis of higher education in Asian countries and a book based on empirical studies. The book discusses the state of higher education systems in some Asian countries. The authors provide analytical studies of trends in higher education development and reforms in the era of globalization using empirical regional studies of Asian higher education systems in the age of the 4th Industrial Revolution. Furthermore, the authors developed a framework of descriptions of similarities and differences in the development of Mongolian higher education compared to other Asian countries. The book provides graduate students and researchers with an understanding of basic concepts and trends in higher education development in the age of globalization. 2.The purpose of the project “Comparative analysis of higher education” is to organize International Workshop and training course for teachers. The purpose of this workshop is to explore potential positive impacts of astronomy for mental health and wellbeing. Mental health and wellbeing issues are major challenges faced by many educators, academics, students and humanity in general, during the global pandemic, as well as with our various personal, national and international crises and stress. Astronomy as an educational methodology has much to offer to potentially mitigate these varied stress and alienation factors. Though encompassing the overall potential benefits of astronomy for wellbeing, it will include a focus on equity and disparity, aiming to open the discussion of how issues of mental health can disproportionately impact specific groups. The participants will both present and participate in panel discussions on these topics, exploring how issues of diversity, equity and access may be approached with astronomy education and outreach. The training will provide guidance on the immersion, enjoyment and inspiration of the night sky, and explore the impacts of understanding the vastness of the universe, and our participation and role as co-creators in it, on human nature. International colleagues will talk about their experiences, and outreach projects integrating astronomy and psychology for mental health and wellbeing, ongoing activities and future plans in their region. The discussion will include how astronomy can be helpful for people under quarantine. Participants will share their experiences how astronomy education can help overcome such psychological and social stress factors, as alienation, emotional discontent, antipathies between peoples, anger, disparities, etc. This workshop will contribute to strategies and initiatives to develop educational psychology and astronomy for mental health. 3.The purpose of this training course is to develop educational psychology and astronomy for mental health and wellbeing. Social science and astronomy for schoolteachers in remote areas is behind. Especially in remote areas of Mongolia there is no teachers for Psychology and astronomy. This project allowed schoolteachers to learn and improve their knowledge about astronomy and educational Psychology teaching. They also will learn how astronomy will be used for mental health and wellbeing. The project also make many outreach activities for schoolteachers and kids and general public in remote (nomads) areas. Professional teachers will give talks. This project will contribute to development of astronomy and educational Psychology in Mongolia. This project promoted lifelong learning opportunities for schoolteachers. Schoolteachers and children never had astronomical activities such as star parties and telescopes. The training allowed schoolteachers to participate in the star parties and inspire beauty of universe and their heritage region. They also will know how astronomy connected with educational Psychology and used for mental health and wellbeing. Many of schoolteachers from remote areas will participate in the training.
Түлхүүр үгс: