Бидний тухай
Багш ажилтан
Хураангуй (Abstract): Хувийн онцлогийг бүрдүүлэгч төрөл бүрийн шинжүүдийг факторын анализын аргаар судалсаны үндсэн дээр үндсэндээ таван бүлэгт хуваагдаж байна гэсэн дүгнэлтэнд хүрчээ. Энэхүү таван бүлэг шинжид хувь хүний сэтгэл зүйн онцлогийг бүхэлд нь хамруулан тодорхойлж болно гэж үзэж байгаа бөгөөд эдгээрийг орчин үеийн сэтгэл судлалын шинжлэх ухаанд “Их тав” (the big five) гэж нэрлэх болжээ [1]. Судалгаагаар тодорхойлох зан төлөвшлийн их 5 онцлог: - Нийцтэй зан ба дайсагнасан зан (Agreebleness.vs.hostility) - Экстраверт болон интроверт (Extravertion.vs.introvertion) - Эмх цэгцтэй ба цэгцгүй зан (Conscientiousness .vs. impuësivity) - Сэтгэлийн тогтвортой болон тогтворгүй байдал (Neorotimizm.vs. emotional stability) - Нийцтэй зан ба дайсагнасан зан (Agreebleness.vs.hostility): Монгол оюутнуудын их тавын онцлогийг судалж, өмнө хийгдсэн судалгааны ажлуудтай харьцуулан дүгнэсэн.
Хүүхэд залуусын нийгэмшилтийн асуудалд
Оюутнуудын бие хүний шинжийг зөөлөн ур чадвартай харьцуулсан судалгаа
Баруун бүс нутгийн аймгуудын тэгш хамруулах боловсролын өнөөгийн байдлыг тодорхойлох
Оюутнуудын бие хүний шинжийг зөөлөн ур чадвартай харьцуулсан судалгаа
Оюуны чадамж ба суралцахуйн хоорондын хамаарал
МУИС ийн баруун бүсийн сургуулийн багш мэргэжлийн оюутнуудын Зөөлөн ур чадвар ба бие хүний шинжийн хоорондын хамааралыг судалсан
Взаимосвязь личностных черт с интеллектуальными особенностями студенческой молодежи монголии
Оюутнуудийн Оюуны Чадамж Дээр Тулгуурлан Сургалт Зохион Байгуулах Асуудал
Оюутнуудын бие хүний шинжийг зөөлөн ур чадвартай харьцуулсан судалгаа
Оюутнуудын бие хүний шинжийг зөөлөн ур чадвартай харьцуулсан судалгаа
Взаимосвязь личностных черт с интеллектуальными особенностями студенческой молодежи монголии
Ховд сургуулийн жишээн дээр Оюутнуудын бие хүний шинж, оюун ухааны чадамжийг зөөлөн ур чадвартай харьцуулсан судалгаа хийсэн
Хураангуй (Abstract): Энэхүү судалгаагаар оюутан залуусын оюун ухааны чадамжийн онцлог, түүнд тулгуурлан сургалт хэрхэн зохион байгуулж болох асуудлыг авч үзлээ. Х.Гарднер хүний оюун ухаан нь бие даасан тусгай чадамжуудаас бүтдэг цогцолбор зүйл юм гэсэн үзэл баримтлалыг 1980-аад оны дунд үеэр дэвшүүлжээ (Gardner,1983). Түүний тодорхойлсон бие даасан 8 цогц чадамжуудыг үнэлэх олон хувибар арга зүй байдгаас бид өнөөдөр оюутны 40 асуулт бүхий хувилбарыг сонгон авч хэрэглэж байна. Энэ нь 8 чадамжтай холбоотой тус бүр 5 асуултыг 1-4 оноогоор үнэлүүлэх замаар зохион байгуулагддаг. Эдгээр 8 чадамжийг дурьдвал: Хэл ярианы чадамж Логик-математикийн чадамж Хөгжмийн чадамж Биеийн хөдөлгөөн-тэнцвэрийн чадамж Орон-зай- хараа зүйн чадамж Хүмүүс хоорондын харилцааны чадамж Дотогшоо төвлөрөх чадамж Байгаль-амьтныг таних чадамж
Хураангуй (Abstract): Хувийн онцлогийг бүрдүүлэгч төрөл бүрийн шинжүүдийг факторын анализын аргаар судалсаны үндсэн дээр үндсэндээ таван бүлэгт хуваагдаж байна гэсэн дүгнэлтэнд хүрчээ. Энэхүү таван бүлэг шинжид хувь хүний сэтгэл зүйн онцлогийг бүхэлд нь хамруулан тодорхойлж болно гэж үзэж байгаа бөгөөд эдгээрийг орчин үеийн сэтгэл судлалын шинжлэх ухаанд “Их тав” (the big five) гэж нэрлэх болжээ [1]. Судалгаагаар тодорхойлох зан төлөвшлийн их 5 онцлог: - Нийцтэй зан ба дайсагнасан зан (Agreebleness.vs.hostility) - Экстраверт болон интроверт (Extravertion.vs.introvertion) - Эмх цэгцтэй ба цэгцгүй зан (Conscientiousness .vs. impuësivity) - Сэтгэлийн тогтвортой болон тогтворгүй байдал (Neorotimizm.vs. emotional stability) - Нийцтэй зан ба дайсагнасан зан (Agreebleness.vs.hostility): Монгол оюутнуудын их тавын онцлогийг судалж, өмнө хийгдсэн судалгааны ажлуудтай харьцуулан дүгнэсэн.