МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Мэдээллийг профессор, багш, ажилтан МУИС-ийн мэдээллийн санд бүртгүүлснээр танд харуулж байна. Мэдээлэл дутуу, буруу тохиолдолд бид хариуцлага хүлээхгүй.
Зохиогч(ид): Б.Дорж
"Оюутнуудын бие хүний их таван шинж ба нийгэм, сэтгэлийн хөдөлгөөний ур чадвар", Боловсролын тулгамдсан асуудал, шийдэл, арга зам 2025, 2025-5-15, vol. 11, pp. 6-11

Хураангуй

Хураангуй (Abstract): Хувийн онцлогийг бүрдүүлэгч төрөл бүрийн шинжүүдийг факторын анализын аргаар судалсаны үндсэн дээр үндсэндээ таван бүлэгт хуваагдаж байна гэсэн дүгнэлтэнд хүрчээ. Энэхүү таван бүлэг шинжид хувь хүний сэтгэл зүйн онцлогийг бүхэлд нь хамруулан тодорхойлж болно гэж үзэж байгаа бөгөөд эдгээрийг орчин үеийн сэтгэл судлалын шинжлэх ухаанд “Их тав” (the big five) гэж нэрлэх болжээ [1]. Судалгаагаар тодорхойлох зан төлөвшлийн их 5 онцлог: - Нийцтэй зан ба дайсагнасан зан (Agreebleness.vs.hostility) - Экстраверт болон интроверт (Extravertion.vs.introvertion) - Эмх цэгцтэй ба цэгцгүй зан (Conscientiousness .vs. impuësivity) - Сэтгэлийн тогтвортой болон тогтворгүй байдал (Neorotimizm.vs. emotional stability) - Нийцтэй зан ба дайсагнасан зан (Agreebleness.vs.hostility): Монгол оюутнуудын их тавын онцлогийг судалж, өмнө хийгдсэн судалгааны ажлуудтай харьцуулан дүгнэсэн.

Зохиогч(ид): Б.Дорж
"Хүүхэд залуусын нийгэмшилтийн асуудалд", Сэтгэл судлалын орчин үеийн асуудлууд, Монгол, 2025-4-25, vol. 2, pp. 5

Хураангуй

Хүүхэд залуусын нийгэмшилтийн асуудалд

Зохиогч(ид): Б.Дорж
"Оюутнуудын бие хүний шинжийг зөөлөн ур чадвартай харьцуулсан судалгаа судалгаа" Боловсрол судлал 2023-11 25 (589), vol. , pp. , 2025-1-10

Боловсрол судлал

Хураангуй

Оюутнуудын бие хүний шинжийг зөөлөн ур чадвартай харьцуулсан судалгаа

Зохиогч(ид): Б.Дорж
"Тэгш хамруулах боловсрол баруун бүсэд", ХӨГЖЛИЙН БЭРХШЭЭЛТЭЙ ХҮҮХДИЙН ХӨГЖИЛ, СУДЛАЛ, ТЭРГҮҮН ТУРШЛАГА ЭРДЭМ ШИНЖИЛГЭЭ, ОНОЛ ПРАКТИКИЙН ХУРАЛ, 2024-11-22, vol. 1, pp. 2

Хураангуй

Баруун бүс нутгийн аймгуудын тэгш хамруулах боловсролын өнөөгийн байдлыг тодорхойлох

Зохиогч(ид): Б.Дорж
"Оюутнуудын бие хүний шинжийг зөөлөн ур чадвартай харьцуулсан судалгаа", боловсролын тулгамдсан асуудал 2024, 2024-5-29, vol. 10, pp. №

Хураангуй

Оюутнуудын бие хүний шинжийг зөөлөн ур чадвартай харьцуулсан судалгаа

Зохиогч(ид): Б.Дорж
"Оюуны чадамж ба суралцахуйн хоорондын хамаарал", Дээд боловсролын шинэчлэл, 2024-4-16, vol. 1, pp. №

Хураангуй

Оюуны чадамж ба суралцахуйн хоорондын хамаарал

Зохиогч(ид): Б.Дорж
"Оюутнуудын Зөөлөн ур чадвар ба бие хүний шинжийн хоорондын хамаарал", БОЛОВСРОЛ, СЭТГЭЛ СУДЛАЛЫН ОРЧИН ҮЕИЙН АСУУДЛУУД, , 2024-4-15, vol. 1, pp. 7

Хураангуй

МУИС ийн баруун бүсийн сургуулийн багш мэргэжлийн оюутнуудын Зөөлөн ур чадвар ба бие хүний шинжийн хоорондын хамааралыг судалсан

Зохиогч(ид): Б.Дорж, Т.Одончимэг
"Взаимосвязь личностных черт с интеллектуальными особенностями студенческой молодежи монголии", НАУКА И ОБРАЗОВАНИЕ: ПРОБЛЕМЫ И ПЕРСПЕКТИВЫ, ОХУ, 2024-4-5, vol. 26, pp. 155-163

Хураангуй

Взаимосвязь личностных черт с интеллектуальными особенностями студенческой молодежи монголии

Зохиогч(ид): Б.Дорж
"Оюутнуудийн Оюуны Чадамж Дээр Тулгуурлан Сургалт Зохион Байгуулах Асуудал", Сургалт-судалгаа-хөгжил, 2024-3-23, vol. 1, pp. №

Хураангуй

Оюутнуудийн Оюуны Чадамж Дээр Тулгуурлан Сургалт Зохион Байгуулах Асуудал

Зохиогч(ид): Б.Дорж
"Оюутнуудын бие хүний шинжийг зөөлөн ур чадвартай харьцуулсан судалгаа", Боловсролын судалгааны арга зүй, хэрэглээ IV эрдэм шинжилгээний хурал, 2024-1-12, vol. 4, pp. 53

Хураангуй

Оюутнуудын бие хүний шинжийг зөөлөн ур чадвартай харьцуулсан судалгаа

Зохиогч(ид): Б.Дорж
"Оюутнуудын бие хүний шинжийг зөөлөн ур чадвартай харьцуулсан судалгаа", Үр дүнд суурилсан боловсрол 2023, 2023-12-22, vol. 9, pp. 63

Хураангуй

Оюутнуудын бие хүний шинжийг зөөлөн ур чадвартай харьцуулсан судалгаа

Зохиогч(ид): Б.Дорж, Т.Одончимэг
"Взаимосвязь личностных черт с интеллектуальными особенностями студенческой молодежи монголии", Баруун Монгол, түүний хил залгаа нутгийн байгалийн нөхцөл, нөөц, ард түмний түүх, хэл, соёл сэдэвт олон улсын эрдэм шинжилгээний XVI хурал, Монгол, 2023-9-27, vol. 16, pp. 7

Хураангуй

Взаимосвязь личностных черт с интеллектуальными особенностями студенческой молодежи монголии

Зохиогч(ид): Б.Дорж
"Оюутнуудын бие хүний шинж, оюун ухааны чадамжийг зөөлөн ур чадвартай харьцуулсан судалгаа", МУИС-ийн Ховд аймаг дахь салбар сургуулийн багш нарын эрдэм шинжилгээний хурал /Байгалийн ухаан/, 2023-4-19, vol. 1, pp. 3

Хураангуй

Ховд сургуулийн жишээн дээр Оюутнуудын бие хүний шинж, оюун ухааны чадамжийг зөөлөн ур чадвартай харьцуулсан судалгаа хийсэн

Зохиогч(ид): Б.Дорж
"Оюутнуудын оюуны чадамж дээр тулгуурлан сургалт зохион байгуулах асуудал", Боловсролын тулгамдсан асуудал, шийдэл, арга зам 2023, 2023-2-24, vol. 1, pp. 235-240

Хураангуй

Хураангуй (Abstract): Энэхүү судалгаагаар оюутан залуусын оюун ухааны чадамжийн онцлог, түүнд тулгуурлан сургалт хэрхэн зохион байгуулж болох асуудлыг авч үзлээ. Х.Гарднер хүний оюун ухаан нь бие даасан тусгай чадамжуудаас бүтдэг цогцолбор зүйл юм гэсэн үзэл баримтлалыг 1980-аад оны дунд үеэр дэвшүүлжээ (Gardner,1983). Түүний тодорхойлсон бие даасан 8 цогц чадамжуудыг үнэлэх олон хувибар арга зүй байдгаас бид өнөөдөр оюутны 40 асуулт бүхий хувилбарыг сонгон авч хэрэглэж байна. Энэ нь 8 чадамжтай холбоотой тус бүр 5 асуултыг 1-4 оноогоор үнэлүүлэх замаар зохион байгуулагддаг. Эдгээр 8 чадамжийг дурьдвал: Хэл ярианы чадамж Логик-математикийн чадамж Хөгжмийн чадамж Биеийн хөдөлгөөн-тэнцвэрийн чадамж Орон-зай- хараа зүйн чадамж Хүмүүс хоорондын харилцааны чадамж Дотогшоо төвлөрөх чадамж Байгаль-амьтныг таних чадамж

Зохиогч(ид): Б.Дорж
"Оюутнуудын бие хүний их таван шинжийг судалсан үр дүн", Боловсролын тулгамдсан асуудал, шийдэл, арга зам 2023, 2023-2-24, vol. 1, pp. 234

Хураангуй

Хураангуй (Abstract): Хувийн онцлогийг бүрдүүлэгч төрөл бүрийн шинжүүдийг факторын анализын аргаар судалсаны үндсэн дээр үндсэндээ таван бүлэгт хуваагдаж байна гэсэн дүгнэлтэнд хүрчээ. Энэхүү таван бүлэг шинжид хувь хүний сэтгэл зүйн онцлогийг бүхэлд нь хамруулан тодорхойлж болно гэж үзэж байгаа бөгөөд эдгээрийг орчин үеийн сэтгэл судлалын шинжлэх ухаанд “Их тав” (the big five) гэж нэрлэх болжээ [1]. Судалгаагаар тодорхойлох зан төлөвшлийн их 5 онцлог: - Нийцтэй зан ба дайсагнасан зан (Agreebleness.vs.hostility) - Экстраверт болон интроверт (Extravertion.vs.introvertion) - Эмх цэгцтэй ба цэгцгүй зан (Conscientiousness .vs. impuësivity) - Сэтгэлийн тогтвортой болон тогтворгүй байдал (Neorotimizm.vs. emotional stability) - Нийцтэй зан ба дайсагнасан зан (Agreebleness.vs.hostility): Монгол оюутнуудын их тавын онцлогийг судалж, өмнө хийгдсэн судалгааны ажлуудтай харьцуулан дүгнэсэн.





Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар