МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Мэдээллийг профессор, багш, ажилтан МУИС-ийн мэдээллийн санд бүртгүүлснээр танд харуулж байна. Мэдээлэл дутуу, буруу тохиолдолд бид хариуцлага хүлээхгүй.
Зохиогч(ид): Ч.Баттулга
"Сургалтын эсээ" Гадаад хэл соёл судлал, vol. 2024 596(28), pp. 19-31, 2024-4-5

https://www.num.edu.mn/filesnum/juram/setguuliin%20argachlal.pdf

Хураангуй

Эсээ бичиж сурснаар оюутан суралцагчид судалгаа шинжилгээний ажил бичих суурь мэдлэгтэй болохоос гадна асуудлыг тунгаан бодож /critical thinking/ шийдвэрлэх, бодол санаагаа зөв, ойлгомжтой илэрхийлэх ур чадвар эзэмшдэг. Гэхдээ ямар төрлийн эсээг бичиж сурах буюу сургалтын агуулгад ямар эсээг багтаах вэ гэдэг нь илүү чухал болоод байна. Иймд ЕБС болон их дээд сургуулийн сургалтын агуулгад дөрвөн төрлийн эсээг заавал багтаах ёстой гэсэн санааг зохиогч уул өгүүлэлдээ дэвшүүлжээ.

Зохиогч(ид): Ч.Баттулга
"ОЮУТАН СУРАЛЦАГЧДЫН БИЧИХ ЧАДВАРЫГ ХӨГЖҮҮЛЭХ АСУУДАЛД" Монгол судлал, vol. XLVII(597), pp. 19-29, 2024-1-5

https://www.num.edu.mn/filesnum/juram/setguuliin%20argachlal.pdf

Хураангуй

Зохиогч уг өгүүлэлдээ, хүн аливаа зүйлийг бичихэд сэтгэц танин мэдэхүйн ямар үйл ажиллагаа явагддаг болон хүний бичсэн зүйл /Product writing/-ийг задлах, алдаа мадгийг засахаас илүүтэй бичих үйл явц /Process writing/-ын талаас судлан шинжлэх, улмаар оюутан суралцагчдад энэ талын мэдлэг чадварыг эзэмшүүлэх нь чухал юм. Мөн хэлбичгийн багш нар орчин үеийн бичих ур чадварын талаарх онол судалгаа, шаардлага, зөвлөмжтэй байнга танилцаж, оюутан суралцагчдыг бүгдийг бичгийн хүмүүс (эрдэмтэн, судлаач), зохиолч болгох маягийн заах арга барилаа өөрчлөх ёстой. Ингэснээр, дүн оноо авах гэсэн биш “Би бичих чадвар эзэмших ёстой”, “Бичих чадвартай болох нь надад маш чухал” гэсэн чин сэтгэл, үзэл хандлагатай оюутан суралцагчийг буй болгох нь нэн тэргүүний зорилт юм. Ийм үзэл хандлагатай оюутан суралцагчид бүгд бичих чадварыг сайн эзэмшиж чадна гэсэн санааг дэвшүүлжээ.

Зохиогч(ид): Ч.Баттулга
"ХОЁРДОГЧ ХЭЛ, СОЁЛ ЭЗЭМШИХҮЙН АСУУДАЛД" Монгол судлал, vol. XLIV (543), pp. 131-136, 2021-5-14

file:///C:/Users/Hp/Downloads/Battulga%20Lu%20dinan.pdf

Хураангуй

Хоёрдогч хэл, соёлыг эзэмшихүй” (Second language and culturalacquisition) хэмээх ойлголт нь сүүлийн үед судалгааны шинэ чиг хандлага болж байгааучраас монгол хэлийг хоёрдогч хэл болгон суралцагчдад монгол орны байгаль, ахуй, түүх,соёлын мэдлэг олгохоос илүүтэй нүүдлийн ахуй амьдралын мөн чанар, монгол үндэстнийсэтгэлгээний өвөрмөц онцлог, ялгаа, соёлын утга учир/код/-ыг агуулж байдаг хэлнийболон хэлний бус хэрэглэгдэхүүнийг заан сургах, тэдэнтэй соёл хоорондын харилцанхамаарлын (intercultural communication) түвшинд хамтран ажиллах нь нэн чухал болохыгуг өгүүлэлд онцлон тэмдэглэжээ.

Зохиогч(ид): Ч.Баттулга, Б.Баяртуул
"Монгол хэлийг хоёрдогч хэл болгон заан сургаж ирсэн арга туршлага цаашдын төлөв" Гадаад хэл соёл судлал, vol. 547(25), pp. 42-49, 2021-5-12

http://sas.num.edu.mn

Хураангуй

Монгол хэл, соёлыг түгээн дэлгэрүүлэх, хамгаалж хөгжүүлэх үйлсэд МУИС-ийн оруулсан хувь нэмэр их билээ. Өнөөгийн төр засгаас монгол хэлийг хоёрдогчхэл болгон заан сургах ажлыг ихээхэн дэмжиж, УИХ-аар баталсан Алсын хараа-2050хөгжлийн хөтөлбөрт тодорхой заалтууд тусгасан нь маш чухал бөгөөд бидний өмнөхэлийг “заах сургах” арга зүйгээс “эзэмших, сурах” үйлд илүү анхаарч, хандлага, арга зүй,хөтөлбөр төлөвлөгөөгөө шинэчлэх шаардлага тулгарч байна. Цаашид Монгол орныгсонирхох, монгол хэлийг сурах хүмүүсийн тоо өсөх хандлагатай байгаа энэ үед монголхэлний сургалтын бие даасан төв байгуулахын чухлыг өгүүлжээ.

Зохиогч(ид): Ч.Баттулга
"Монгол орон судлал", 2020-5-5




Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар