МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Мэдээллийг профессор, багш, ажилтан МУИС-ийн мэдээллийн санд бүртгүүлснээр танд харуулж байна. Мэдээлэл дутуу, буруу тохиолдолд бид хариуцлага хүлээхгүй.
Зохиогч(ид): Г.Урандэлгэр, Ч.Энхболд
"GENDER DIFFERENCES ON IMPULSIVE BUYING BEHVIOR", Open society Institute Annual Conference, Mongolia, 2023-9-28, vol. 29, pp. 16

Хураангуй

Both males and females make impulsive purchases, but in order to determine which gender spends more, we set out to explore both cheap and expensive products, as well as shopping and specialty products. Only a small number of researchers have looked at how gender affects impulsive purchasing behavior of particular products. The current article aims to understand how gender influences their impulsive buying behavior. In order to achieve research objectives we spread out 300 questionnaires and received 288 usable data. The research leads to the following conclusions. The findings demonstrate that peers/friends have a big impact on how quickly men buy pricey goods than woman consumers. However, impulsive buying behavior among female customers is influenced by store promotion and store-crowding than man consumers. Additionally, there aren't any significant gender differences in shopping goods and specialty goods.

Зохиогч(ид): Ч.Энхболд, Б.Хишиглэн
"Ухаалаг бүтээгдэхүүн, түүний хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжид үзүүлэх нөлөө" Journal of Business & Innovation, vol. 9, no. 3, pp. 80-99, 2023-9-18

https://journal.num.edu.mn/BusinessAndInnovation

Хураангуй

Ухаалаг бүтээгдэхүүн бүр өөр өөр хэрэглээ, шинж чанартай байдаг тул хэрэглэгчдийн ухаалаг бүтээгдэхүүний талаарх ойлголт үүнийгээ дагаад өөр өөр байдаг. Технологийн эрэн үе гэдгийг дэлхий нийтээрээ хүлээн зөвшөөрсөн энэ цагт бүтээгдэхүүний оюун ухаант чанарт судалгааны 5 хүчин зүйлс бүхий загвар боловсруулан хэрэглэгчийн сэтгэл ханамжид хэрхэн нөлөөлөх судалгааг “Habido” аппликейшн жишээн дээр харуулж байна.Уг судалгааны үр дүнд бүтээгдэхүүний ухаалаг байдал хэрэглэгчийн зан төлөв, хандлага болон сэтгэл ханамжид эергээр нөлөөлдөг болох нь батлагдсан ба өмнөх өгөгдөл дээр суурилсан үйл ажиллагаа нь зонхилон хэрэглэгчдийн сэтгэл ханамжийг өндөр байлгах хүчин зүйл болсон. Үүнээс цаашид өгөгдөл дата цуглуулан анализ хийж, өгөгдөл дээр суралцах технологийг өргөжүүлэн, бүтээгдэхүүн нь ухаалаг, олон талт чадвартай байх нь хэрэглэгчдийн хэрэглээ, сэтгэл ханамжийг нэмэгдүүлэх хандлагатай байна.

Зохиогч(ид): Г.Урандэлгэр, Ч.Энхболд
"University Students Learning Styles During Covid-19" International Journal of Business Marketing and Management (IJBMM), vol. 8, no. 2, pp. 9-16, 2023-3-10

http://www.ijbmm.com/Current%20issue.html

Хураангуй

The closures of schools, colleges, and universities in many countries worldwide during the COVID- 19 pandemic have reshaped every aspect of our normal lives and educational experience. As a result of extended periods of lockdown, whole populations have been advised to stay in their households and communicate with others through distance electronic communications methods such as Zoom, Teams, Google meetings etc. More than 1 billion students risk falling behind in their education due to school, college, and university closures aimed at containing the spread of COVID-19. It is essential to understand how to mitigate the impact of school closures, address learning losses and adapt education systems, particularly for vulnerable and disadvantaged communities. The study aims to investigate the relationship between students’ learning styles and motivation and the demographic characteristics of the students in relation to learning styles in a web-based learning context. To achieve the research purpose, a survey was conducted on students. Four hundred six effective questionnaires were collected online, and the data were analyzed by SPSS 23 and Smart PLS 3.3.

Зохиогч(ид): Ч.Энхболд, Г.Урандэлгэр
"How Students Cope with Feelings of Loneliness and Stress During Covid-19 Lockdown in Mongolia", Garcombs, Indonesia, 2022-11-18, vol. 2, pp. 108

Хураангуй

The COVID-19 pandemic has put people under stress and unexpected circumstances, it significantly affecting people’s mental health. Especially for students, the uncertain situation and taking classes online, which distanced them from their friends and students, changed their behavior and negatively affected their daily habits and social relationships. The present study examined whether individuals experiencing high levels of loneliness resulting from the COVID-19 pandemic lockdown had used different coping strategies related to school-related learning activities and were more prone to stress (anxiety). Therefore, we aimed to study how students cope with stress and anxiety caused by loneliness. A sample of 609 undergraduate students aged between 18 and 25 years old took part in an online survey during the period of lockdown in Mongolia. The survey included self-report measures to assess loneliness, stress, and coping strategy. Questionnaires were analyzed using SPSS 23 and Smart PLS 3. The results show that loneliness could cause stress among lockdown-restricted individuals. Furthermore, home-staying individuals adopted coping strategies differ based on their differences and demographic characteristics. The results of this study are expected to bring insights into how to deal with the new normal situations and modify management methods and techniques in emerging and turbulent changes.

Зохиогч(ид): Ч.Энхболд
"How Brand Image Impacts Consumer Purchase Behavior in The Convenience Store Market in Mongolia", The Global Advanced Research Conference on Management and Business Studies 2022, Indonesia, 2022-11-17, vol. 1, pp. 107

Хураангуй

Consumer purchasing behavior is a never-ending cycle that is changing over time. In a continuously growing competitive market, brand image has become one of the main factors in consumers’ decision-making regarding products and services. Brand image refers to customers' general perception and feeling of a brand, and it has become an important part of modern marketing activities. So, we are aiming to study how the impact of brand image on the consumers’ purchase behavior emphasizing the CU and GS25 convenience stores around the Universities of Ulaanbaatar. In this research, we are explicating the relationship between brand image and consumer purchase behavior based on qualitative data analysis and quantitative data collection survey methods. Also, we have reviewed extant studies about how brand image impacts customer purchase behavior. Questionnaires will be analyzed using SPSS 23. We are expecting that the results will show that for convenience stores, brand image is a key factor influencing customer satisfaction and purchasing behavior. Furthermore, creating a strong brand image increases sales and brand awareness. Also, we are willing to observe that brand loyalty is created when consumers see a strong brand image.

Зохиогч(ид): Ч.Энхболд, Г.Урандэлгэр, Б.Эрдэнэдалай
"HUMAN RIGHTS AND PRINT ADVERTISEMENT: AN EXPLORATIVE STUDY ON THE KNOWLEDGE OF HUMAN RIGHTS ABUSE" Humanities University's Research Paper Management, vol. 23, no. 1, pp. 1-15, 2022-5-10

https://zeszytyhumanitas.pl/resources/html/cms/

Хураангуй

The growing number of print advertisements has violated human rights in Mongolia. However, there is no academic research based on empirical data and investigation of young students, namely Z generation, understanding the relationship between Business and Human rights. This study aims to reveal young students’ comprehension of commercial advertisement, which violates human rights through direct and indirect expression. The dual research method is applied in this research. An experiential survey was conducted and analyzed based on data collected from university bachelor and master students. The results show no difference in comprehension about human rights violations whether a person lives in a rural or urban area, no gender, no housing type plays a significant role. However, the level of income and education have shown a significant impact on the difference in comprehending human rights violations. Moreover, most participants had a very high understanding of human rights violations regarding the direct expression of human rights in print advertisements. However, they were unsure about identifying the indirect expression of human rights violations.

Зохиогч(ид): Ч.Энхболд
"Үйлчилгээний зураглал дээр тулгуурлан Эрүүл мэндийн байгууллагын тусламж, үйлчилгээний процесс, бүтээмж болон менежментийн арга аргачлалыг сайжруулах нь", НИЙГМИЙН ЭРҮҮЛ МЭНДИЙН САЛБАРЫН ХӨГЖИЛ, ИРЭЭДҮЙН ЧИГ ХАНДЛАГА, Монгол, 2021-12-17, vol. 1, pp. 1-3

Хураангуй

Үндэслэл Эрүүл мэндийн яам, Азийн хөгжлийн банкны хамтран хэрэгжүүлж буй “Эмнэлгийн бие даасан байдлыг дэмжих нь” төслийн зүгээс 2016 онд УИХ-аар баталсан Эмнэлгийн тусламж, үйлчилгээний тухай хуулийн хэрэгжилтийг хангахад томоохон техникийн дэмжлэгийг үзүүлсэн. Энэхүү төслийн хүрээнд эрүүл мэндийн байгууллагын тусламж үйлчилгээний процесс, бүтээмж болон менежментийн арга аргачлал нь оновчтой байгаа эсэхийг шинжлэх ухааны арга аргачлалд тулгуурлан тодорхойлж бодит байдал дээр туршин хэрэгжүүлэх хэрэгцээ шаардлага байгааг илэрхийлсэн. Судалгааны зорилго, зорилт Эмнэлгийн үйлчилгээний процессын зураглал хийж, хүчин чадал, орц гарцын оновчтой хуваарилалт хийгдэж буй эсэхийг тодорхойлох нь судалгааны үндсэн зорилго байсан. Энэхүү зорилгын хүрээнд эмнэлгүүдийн тусламж үйлчилгээний процессын дэс дараалал, уялдаа холбоог тодорхойлох; алдааны цэгүүдийг тодорхойлох; тэдгээрт үнэлгээ дүгнэлт өгөх; сайжруулах санал зөвлөмжийг боловсруулах зорилтууд тавьсан. Судалгааны материал, арга зүй Үйлчилгээний зураглал буюу “Service blueprint” аргачлал нь үйлчилгээ үзүүлэх үйл ажиллагааны дарааллал болон улядаа холбоог харуулсан зураглал бөгөөд анх 1984 онд АНУ-ын Сити банкны гүйцэтгэх захирал Г.Линн Шостак гаргаж ирж хөгжүүлсэн байдаг. (Baron, 2003) Үйлчилгээний зураглал нь үйлчилгээний дэс дараалал, уялдаа холбоо, дизайн, чанар, асуудал зэргийг удирдахад хамгийн өргөн хэрэглэгддэг аргачлалуудын нэг болж олон улсад хэрэглэгдэж байна. Үйлчилгээний зураглалыг бүхий төрлийн үйлчилгээ үзүүлж буй байгууллагын үйлчилгээний процессыг зураглан харуулахад хэрэглэж байна. Энэхүү аргачлал нь үйлчлүүлэгчтэй нүүр тулсан болон ар талын үйл ажиллагаанууд тэдгээрийн уялдаа холбоог тодорхойлдог. Өөрөөр хэлбэл нарийн төвөгтэй үйлчилгээний процессыг удирдах, шүүмжит сэтгэлгээгээр дүн шинжилгээ хийхэд ашиглагддаг ба үйл ажиллагааны үр нөлөөг зураглан харуулдгаараа онцлогтой юм. (Lovelock, 2001) Улсын III төв эмнэлэг, Гэмтэл согогийн үндэсний төв, Халдварт өвчин судлалын үндэсний төв, Сэтгэцийн эрүүл мэндийн үндэсний төв, Эх хүүхдийн эрүүл мэндийн үндэсний төв, Сэлэнгэ, Төв аймгийн нэгдсэн эмнэлэг, Хан-Уул дүүргийн нэгдсэн эмнэлэг, Өргөө амаржих газар гэсэн 9 эмнэлгийн байгууллагын үзүүлж буй эрүүл мэндийн тусламж үйлчилгээний бүтээмж, менежментийн оновчтой байдлыг чанарын судалгааны арга болох Service blueprint аргачлалаар тодорхойлон гаргасан. Үр дүн Туршилтын үйл ажиллагаанд хамрагдсан 9 эмнэлгийн үйлчилгээний процессын зураглалыг хийж гүйцэтгэж бүтээмжийг тооцсон. Эдгээр 9 эмнэлгийн бүтээмжийг 11 дүүргийн нэгдсэн эмнэлэг, эрүүл мэндийн төвүүд; 21 Аймгийн нэгдсэн эмнэлэг, БОЭТ-үүдтэй харьцуулан харуулсан, үйл ажиллагаа, менежментийг сайжруулах санал зөвлөмжүүдийг боловсруулсан. Судалгааны үр дүнд тулгуурлан эмнэлгийн орц гарцын оновчтой хуваарилалт хийхдээ чанарын үзүүлэлтүүдийг тусган харуулахыг санал зөвлөмж болгосон. Дүгнэлт Энэхүү төслийн ажил амжилттай, үр дүнтэй хэрэгжсэн. Туршилтын эмнэлгүүдийн процессын зураглалыг боловсруулж, бүтээмжийг тооцсон. Төслийн ажлын үргэлжлэл нь Азийн хөгжлийн банкны санхүүжилтээр хэрэгжиж байгаа “Эмзэг бүлгийн хүн амын эрүүл мэндийн тусламж үйлчилгээний хүртээмжийг сайжруулах хөрөнгө оруулалтын хөтөлбөр” “3843-MON, (COL), “Эрүүл мэндийн салбарын санхүүжилтийг сайжруулах” ТА 9701 төслүүдийн хүрээнд Стратегийн худалдан авалтын тогтолцоо, эмнэлгийн хагас бие даасан байдлын шинэчлэлийг хэрэгжүүлэхэд ашиглаж буй арга аргачлалын нэг болон хэрэглэгдэж байна.

Зохиогч(ид): Ч.Энхболд, Г.Урандэлгэр
"CHALLENGES OF THE COVID-19 LOCKDOWN FOR STUDENTS LEARNING STYLE: THE COMPARATIVE STUDY BETWEEN MONGOLIAN URBAN AND RURAL STUDENTS", International Conference on Business & Management: Global and Local Perspectives, Монгол, 2021-12-17, vol. 1, pp. 43

Хураангуй

The closures of schools, colleges, and universities in many countries worldwide during the COVID-19 pandemic have reshaped every aspect of our normal lives and educational experience. As a result of extended periods of lockdown, whole populations have been advised to stay in their households and communicate with others through distance electronic communications methods such as Zoom, Teams, Google meeting etc. More than 1 billion students are at risk of falling behind in their education due to school, college, and university closures aimed at containing the spread of COVID-19. It is important to understand how to mitigate the impact of school closures, address learning losses and adapt education systems, particularly for vulnerable and disadvantaged communities. The study aims to investigate the relationship between student’s learning styles and motivation. To achieve the purpose of the research, a survey was conducted on students from urban and rural areas. Three hundred effective questionnaires were collected online, and the data were analyzed by SPSS 23 and Smart PLS 3.3 The current study reveals that there were significant learning style differences among students. Implications of the findings for theory and managerial practice are discussed and future research directions are identified.

Зохиогч(ид): Ч.Энхболд, Г.Урандэлгэр, Б.Эрдэнэдалай
"ХҮНИЙ ЭРХ БА ЗАР СУРТАЛЧИЛГАА: ХҮНИЙ ЭРХИЙН ЗӨРЧЛИЙН ТАЛААРХ ОЙЛГОЛТЫГ ТАНДАХ СУДАЛГАА", Монгол дахь бизнес ба хүний эрхийн асуудлууд, Монгол, 2021-12-6, vol. 1, pp. 1-14

Хураангуй

Монгол Улсад олон тооны хэвлэлийн зар сурталчилгаа хүний эрхийг зөрчсөн байгаа нь ажиглагддаг. Хэдий тийм боловч идэвхтэй суралцаж буй залуу үеийнхэн, ялангуяа Z үеийнхэн хүний эрх болон бизнесийн хоорондын харилцаа холбооны талаар ямар ойлголттой байгааг судалсан эмпирик өгөгдөл тулгуурласан академик судалгаа болон тандалт хийсэн ажил байхгүй байна. Тиймээс энэхүү судалгаа нь хүний эрхийг шууд болон шууд бус илэрхийллээр зөрчсөн зар сурталчилгааны талаар их дээд сургуулийн оюутан залуус хэрхэн ойлгож, мэдэрч буйг судалж гаргахыг зорьсон. Судалгаа нь туршилт болон асуулгын хосолмол аргийг хэрэглэсэн. Энэхүү арга дээр тулгуурлан бакалавр болон магистрын түвшний оюутнуудаас өгөгдөл цуглуулж, дүн шинжилгээ хийсэн болно. Нийгэмд байдаг түгээмэл ойлголт болох хот хөдөөгийн ялгаа, хүйсийн ялгаатай байдал, хаана амьдардгаас хамааран хүний эрхийн зөрчлийн талаар хэрхэн ойлгож байгаа нь өөр өөр байдаг хэмээн яригддаг нь буруу болох нь батлагдсан. Гэхдээ судалгаанд оролцогчид орлого болон боловсролын түвшингөөс хамааран хүний эрхийн талаар ялгаатай ойлголттой байгаа нь судалгааны үр дүнд илрэн гарсан. Мөн ихэнх оролцогчид хүний эрхийн шууд зөрчлийн талаар ойлголт сайн байсан боловч, далд шууд бусаар илэрхийлсэн хүний эрхийн зөрчлийг төдийлөн ойлгодоггүй нь харагдлаа.





Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар