МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Мэдээллийг профессор, багш, ажилтан МУИС-ийн мэдээллийн санд бүртгүүлснээр танд харуулж байна. Мэдээлэл дутуу, буруу тохиолдолд бид хариуцлага хүлээхгүй.
Зохиогч(ид): А.Тэнүүнжаргал, Ц.Болд
"ХҮҮХДИЙН ӨӨРТӨӨ ИТГЭХ ИТГЭЛ, ӨӨРИЙГӨӨ ҮНЭЛЭХ ҮНЭЛЭМЖ БҮРЭЛДЭХЭД НӨЛӨӨЛӨХ НИЙГЭМ, ЭДИЙН ЗАСГИЙН ХҮЧИН ЗҮЙЛС" Социологи, vol. 17, pp. 246-256, 2024-5-27

https://catalog.num.edu.mn/

Хураангуй

Хүүхдийн өөрийн үнэлэмж, өөртөө итгэх итгэл муу байх нь таргалалт, дэлгэцэд донтох, академик гүйцэтгэл муудах цаашлаад сэтгэл зүйн болон нийгмийн асуудалд өртөхөд нөлөөлж байдаг. Уг судалгаагаар 7-р ангийн сурагчдын өөрийн үнэлэмж, өөртөө итгэх байдалд нөлөөлдөг нийгэм эдийн засгийн хүчин зүйлийг судлахыг зорьсон. Судалгаанд хотын төвийн болон захын сургуулийн 76 сурагч оролцсон ба судалгааны эхний хэсэгт сурагчид гэр бүлийнхээ нийгэм эдийн засгийн байдал болон өөрийн үнэлэмжийн асуулгад хариулсан. Дараагаар танин мэдэхүйн даалгаврыг гүйцэтгэж тухайн даалгаврын гүйцэтгэлдээ хэр итгэлтэй байгааг 1-10 оноогоор үнэлсэн ба хүүхдийн нийгэм эдийн засгийн ялгаа болон сурагчдын сурлагын ялгааны талаарх итгэл үнэмшлийг үнэлүүлсэн. Үр дүнд, нийгмийн гишүүдтэй харилцах харилцаа болон өөрийн үнэлэмж, өөрийн гүйцэтгэлдээ итгэх байдал нь хоорондоо эерэг хамааралтай байсан. Тодруулбал, нийгмийн гишүүдтэй харилцах харилцаагаа өндрөөр үнэлсэн сурагчид өөрийн үнэлэмж, өөртөө итгэх байдал өндөр байсан. Цаашлаад гэр бүлийн нийгэм эдийн засгийн байр суурь нь сурагчдын өөрийн үнэлэмжид нөлөөлсөн.Өөрөөр хэлбэл, гэр бүлийн нийгэм эдийн засгийн байр суурь доогуур сурагчдын өөрийн үнэлэмж бага байсан. Дүгнэвэл, 11-13 нас нь өөрийн үнэлэмж бүрэлдэхэд чухал нас бөгөөд тухайн насанд өөрийн үнэлэмж бага зэрэг унаж байдаг. Гэтэл энэ үед сурагчдын дунд өөрийн үнэлэмж, өөртөө итгэх байдалд эдийн засгийн ялгаатай байдал нөлөөлж байгаа нь боловсролын салбарын тэгш бус байдлын асуудлыг хөндөхөд хүргэж байна.

Зохиогч(ид): Ц.Болд, Б.Цэцэнцолмон, С.Бямбадорж, Ч.Тамир
"БОРЖИГИН ОВОГТ БАЯГУД ЯСТ ХАНДЫН НЯМБУУ" Социологи, vol. 17, pp. 3-15, 2024-5-1

Социологи

Хураангуй

Түүхч, социологич, угсаатны зүйч, МУИС-д Угсаатны зүйн тэнхимийг үүсгэн байгуулагч Хандын Нямбуугийн намтар уран бүтээлийн тойм

Зохиогч(ид): Д.Мөнхтөр, Ц.Болд
"Туслах малчдын нийгмийн дүр төрх" Социологи, vol. 2024 №17 (572), no. СОЦИОЛОГИ - 17 (МУИС, ЭШБ №603) 2024он, pp. 13-25, 2024-5-1

https://www.num.edu.mn/filesnum/juram/setguuliin%20argachlal.pdf

Хураангуй

Сүүлийн жилүүдэд туслах малчин гэх ойлголт түгээмэл хэрэглэгдэж, Үндэсний статистикийн хорооноос үүнтэй холбоотой статистик мэдээллийг албан ёсоор гаргах болсон бөгөөд 2017 оны байдлаар нийт малчдын 4.5 хувийг нь туслах малчид эзлэж байна гэсэн тоо гарчээ. Энэ дашрамд, туслах малчин хэмээх хөдөлмөр эрхлэгсдийн тоог гаргах аргачлал одоо хэр нэг мөр болоогүй, чухам хэнийг туслах малчин гэх вэ гэсэн асуултын хариулт нь, мэдээ занги авч буй статистик бүртгэлийн байгууллагаас эхлээд судалгаа шинжилгээний хүрээнд ч эцэслэгдэн цэгцрээгүй байгаа тул энэ талаарх албан ба албан бус тооцооллууд бодот байдлаас нэлээн зөрүүтэй байх магадлалтай байгааг тэмдэглэсү. 2018 онд ХНХСИ-ээс хийсэн судалгаанд хамрагдсан малчин өрхийн, мал аж ахуй эрхлэж амьжиргаагаа залгуулдаг малчдын 96.5 хувь нь өөрийн эзэмшлийн малаа хариулдаг гэсэн бол 3.5 хувь нь бусдын малыг ямар нэгэн байдлаар хариулдаг туслах малчин гэжээ. “Туслах малчин” гэдэг ойлголт нь цоо шинэ зүйл биш бөгөөд мал хувьчлагдахаас өмнө байсан мал аж ахуйн хөдөлмөр зохион байгуулалтын хэлбэрүүдэд оршиж байжээ. Харин сүүлийн жилүүдэд энэхүү эдийн засгийн салбарын ангилалд туслах малчин, хөлсний малчин гэж малчдын бүлэг дотроо ялгарах болжээ.

Зохиогч(ид): Ц.Болд
"Mongolian Imagination of Subjective Wellbeing", OPEN-MIND MONGOLIA 2023 “Exploring innovative solutions for contemporary social challenges", Mongol, 2023-9-28, vol. NA, pp. 1

Хураангуй

IRIM recently completed the Social Well-being Survey of Mongolia for the sixth year in a row; a general social survey using large samples. The survey focuses on how - over time – people’s trust in each other develops, how they cooperate with each other, and how they perceive their quality of life. The authors have compared the results of the Social Well-being Survey of Mongolia 2022 with those of 2017; and sought to explain the changes that have occurred over the previous five years. This information will be crucial for researchers, experts, development organizations, and decision-makers, as it offers valuable insights on the dynamics of social development and the changes in the well-being of Mongolians.

Зохиогч(ид): Ц.Болд
"Социологийн шинжлэх ухааны доктор Хаянхярваагийн Гүндсамбуу" Социологи, vol. 16, pp. 7-15, 2023-5-5

Социологи

Хураангуй

Монголын анхны социологичдын нэг, социологийн шинжлэх ухааны доктор (Sc.D) Хаянхярваагийн Гүндсамбуугийн, Монголын социологийн шинжлэх ухааны хөгжилд оруулсан хувь нэмэр, бүтээл, үр нөлөөг тоймлов

Зохиогч(ид): Ц.Болд, Ч.Тамир
"МУИС-д Нийгмийн ажил хөтөлбөрийг санаачлан үүсгэсэн профессор С.ГОМБО, намтар, бүтээл" Социологи, vol. 15(569), pp. 13-32, 2022-6-1

https://catalog.num.edu.mn/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=120249

Хураангуй

Социологич, философич, нийгмийн ажилтан С.Гомбын намтар, эрдэм шинжилгээ, судалгааны бүтээлийн тойм

Зохиогч(ид): Ц.Болд, Ч.Тамир, Д.Мөнхтөр
"МУИС-ийн Социологийн тэнхимийг үүсгэн байгуулагч В.ОТГОННАСАН, намтар, бүтээл" Социологи, vol. 15(569), pp. 3-15, 2022-6-1

https://catalog.num.edu.mn/cgi-bin/koha/opac-detail.pl?biblionumber=120249

Хураангуй

МУИС-д, Социологийн сургалтын нэгж тэнхим үүсгэн байгуулсан эрдэмтэн сурган хүмүүжүүлэгч В.Отгоннасан багшийн намтар, эрдэм шинжилгээний бүтээлийг тоймлон танилцуулсан.

Зохиогч(ид): Ж.Лхагвадэмчиг, Ц.Болд
"Mongolian Buddhist Diplomacy: Opportunities and Challenges", The 13th Annual International Mongolian Studies Conference, АНУ , 2019-2-15, vol. 13, pp. 61-69

Хураангуй

Mongolian Buddhist Diplomacy: Opportunities and Challenges





Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар