Бидний тухай
Багш ажилтан
Дата төвийг байгууллагын онцлогт зориулан зохион байгуулах боловч өргөтгөл, шинэчлэлтийн асуудал зардал их юм. Мөн үүлэн тооцоолол, виртуалчлал зэрэг технологийг нэвтрүүлж байж дата төв нь өсөн нэмэгдэж байгаа хэрэгцээг хангах, ачаалал даах, найдвартай байдал сайжрах шаардлагатай болж байна. Энэхүү судалгааны ажлаараа бид сүлжээний уламжлалт архитектуртай дата төвийг программаар тодорхойлогддог сүлжээнд суурилсан архитектурт шилжүүлэх, үйл ажиллагааны талаар болон явцын дундах алдааг хэрхэн шийдсэн талаар танилцуулна. Дараа нь 2 болон түүнээс дээш дата төвийн сүлжээг программаар тодорхойлогдсон сүлжээнд нэвтрүүлэхдээ контроллерууд, чиглүүлэгчийн байршуулалтыг оновчтой зохион байгуулах замаар гүйцэтгэлийг нэмэгдүүлж, үр ашгийг бий болгосон шийдлийг танилцуулах болно.
Sparse vector coding (SVC) is emerging as a potential technology for short packet communications. To further improve the block error rate (BLER) performance, a uniquely decomposable constellation group-based SVC (UDCG-SVC) is proposed in this article. Additionally, in order to achieve an optimal BLER performance of UDCG-SVC, a problem to optimize the coding gain of UDCG-based superimposed constellation is formulated. Given the energy of rotation constellations in UDCG, this problem is solved by converting it into finding the maximized minimum Euclidean distance of the superimposed constellation. Simulation results demonstrate the validness of our derivation. We also find that the proposed UDCG-SVC has better BLER performance compared to other SVC schemes, especially under the high order modulation scenarios.
Нөхцөлт хэндовр нь 5G сүлжээнд зориулан хөгжүүлсэн хэндовр механизм юм. Энэхүү механизм нь уламж- лалт хэндоврийн бэлтгэх болон гүйцэтгэх үе шатуудыг салгах, бай үүрийн жагсаалт бий болгох замаар хэрэглэгчийн шилжин орох боломжтой үүрүүдийн тоог олон байлгаж RLF, HPP болон бэлтгэх шатанд гарах алдааг багасгах давуу талтай юм. Харин хяналтын мессежний тоо ихсэх, олон бай үүрээс сонголт хийх асуудал зэрэг сул талуудтай. Энэхүү судалгааны ажлаараа бид HPI-д суурилсан нөхцөлт хэндов- рийн механизм танилцуулна. Энэхүү механизм нь гүйцэтгэлийг сайжруулах, алдааг бууруулах зорилгоор хэндоврийн гүйцэтгэх шатыг эхлүүлэхэд хэрэглэдэг параметрүүдийн утгыг автоматаар тохируулах юм. Өгүүллийнхээ төгсгөлд бид туршилтын үр дүнг танилцуулж дүгнэлт хийнэ. Бид санал болгосон механиз- маа 3GPP-ийн стандарт хувилбартай харьцуулахад алдаа багассан, гүйцэтгэл тогтворжсон сайн талтай байсан.
Хураангуй— Нөхцөлт хэндовр нь 5G сүлжээнд зориулан хөгжүүлсэн хэндовр механизм юм. Энэхүү механизм нь уламжлалт хэндоврийн бэлтгэх болон гүйцэтгэх үе шатуудыг салгах, бай үүрийн жагсаалт бий болгох замаар хэрэглэгчийн шилжин орох боломжтой үүрүүдийн тоог олон байлгаж RLF, HPP болон бэлтгэх шатанд гарах алдааг багасгах давуу талтай юм. Харин хяналтын мессежний тоо ихсэх, олон бай үүрээс сонголт хийх асуудал зэрэг сул талуудтай. Энэхүү судалгааны ажлаараа бид HPI-д суурилсан нөхцөлт хэндоврийн механизм танилцуулна. Энэхүү механизм нь гүйцэтгэлийг сайжруулах, алдааг бууруулах зорилгоор хэндоврийн гүйцэтгэх шатыг эхлүүлэхэд хэрэглэдэг параметрүүдийн утгыг автоматаар тохируулах юм. Өгүүллийнхээ төгсгөлд бид туршилтын үр дүнг танилцуулж дүгнэлт хийнэ. Бид санал болгосон механизмаа 3GPP-ийн стандарт хувилбартай харьцуулахад алдаа багассан, гүйцэтгэл тогтворжсон сайн талтай байсан.
Massive multiple-input–multiple-output (massive MIMO)-based low Earth orbit (LEO) intersatellite link communications is a promising research topic for the fifth generation (5G) and forthcoming sixth generation (6G) wireless networks. However, due to the fast relative movement between the transmitter and receiver in LEO satellites, intersatellite link communication is facing serious Doppler shifts and delays, which makes it difficult to obtain the accurate channel state information (CSI). Therefore, this article proposes an improved channel prediction method, that is, spatial-delay domain-based Prony (SDD-Prony) prediction, which not only realizes the accurate CSI acquisition for massive MIMO-based LEO intersatellite link systems but also substantially reduces the computational complexity. In particular, it is shown that the prediction error of the proposed method can converge to zero with the increase in antenna number and bandwidth. In addition, we combine the SDD-Prony prediction method with the total least squares method to reduce the influence of the noise and error components on the prediction accuracy, which further improves the prediction performance. The effectiveness of the proposed method is demonstrated by a theoretical proof and simulation results.
In the era of modern technology, people may readily communicate through facial expressions, body language, and other means. As the use of the Internet evolves, it may be a boon to the medical fields. Recently, the Internet of Medical Things (IoMT) has provided a broader platform to handle difficulties linked to healthcare, including people's listening and hearing impairment. Although there are many translators that exist to help people of various linguistic backgrounds communicate more effectively. Using kinesics linguistics, one may assess or comprehend the communications of auditory and hearing-impaired persons who are standing next to each other. When looking at the present COVID-19 scenario, individuals are still linked in some way via online platforms; however, persons with disabilities have communication challenges with online platforms. The work provided in this research serves as a communication bridge inside the challenged community and the rest of the globe. The proposed work for Indian Sign Linguistic Recognition (ISLR) uses three-dimensional convolutional neural networks (3D-CNNs) and long short-term memory (LSTM) technique for analysis. A conventional hand gesture recognition system involves identifying the hand and its location or orientation, extracting certain essential features and applying an appropriate machine learning algorithm to recognise the completed action. In the calling interface of the web application, WebRTC has been implemented. A teleprompting technology is also used in the web app, which transforms sign language into audible sound. The proposed web app's average recognition rate is 97 …
Мобайл сүлжээний үндсэн үүрэг нь яриа дамжуулахаас өгөгдөл дамжуулах болон өөрчлөгдөж байна. 5Gсүлжээ нь хөдөлгөөнт хэрэглэгчийг өндөр хурдны интернетээр хангах үндсэн зорилготой юм. Тэгвэл мо-байл сүлжээнд хэрэглэгчийн хөдөлгөөнийг хянах үүрэгтэй нэгж нь интернет үйлчилгээний тасралтгүй,найдвартай байдлыг хангах чухал үүрэгтэй юм. 5G сүлжээний стандартад тархсан хөдөлгөөнт байдлынудирдлага багтсан боловч хэрэглэгчийн баталгаажуулах механизмгүйгээрээ сул талтай байна. Энэхүү су-далгааны ажлаар бид хөдөлгөөнт байдлын удирдлагад хэрэглэгчийг баталгаажуулахад хэш функц ашиг-лах сайжруулалт хийснээ танилцуулсан. Энэхүү хэрэглэгчийг баталгаажуулах үйлдэл нь сүлжээн дэхсистемийн түвшний халдлагуудаас хамгаалах үндсэн зорилготой юм. Мөн энэхүү ажлаараа туршилтынорчин зохион байгуулж санал болгож байгаа сайжруулалт болон боломжит баталгаажуулалтын шийд-лүүдтэй харьцуулалт хийж үр дүнг тайлагнав. Үр дүнгээс, бидний сайжруулалт хэндоврын хоцролтыгихэсгэх боловч пакетын алдагдал багасгаж, хөнөөлт анкөртай үед алдаа бага гаргаж байгаа сайн талтайбайна.
5G сүлжээ дэлхий даяар нэвтэрч буй эхний давалгаа бидний амьдралд аль хэдийнээ нөлөөлж эхэлсэн.Мобайл сүлжээний үндсэн хэсгүүдийн нэг бол Хөдөлгөөний Удирдлага бөгөөд хэрэглэгчийг бааз станцуудхооронд чөлөөтэй шилжих боломжийг олгож үйлчилгээг тасалдалтгүй дамжуулжуулах давуу тал олгоно.Мобайл сүлжээний стандартын байгууллага 3GPP-ээс Release 15-ийг 5G-ийн шаардлагыг хангаж батал-сан бөгөөд хөдөлгөөний удирдлагатай холбоотой өөрчлөлтүүдийн нэг нь дан холболттой үед хэрэглэгчийгилүү найдвартай сүлжээгээр хангах зорилготой нөхцөлт хэндовр юм. Нөхцөлт хэндоврын гол онцлог ньтусгай нөхцөл хангах хүртэл боломжит бааз станцуудыг нэр дэвшигчээр хадгалж хэрэглэгчдийг олон баазстанцаас сонголт хийлгэх юм. Харин энэхүү хэндоврын асуудал нь боломжит бааз станцуудын тооноосхамаарч дохиоллын мессежийн тоо ихсэх юм. Мөн хэрэглэгч бай бааз станцаа сонгох үедээ зөв сонгоо-гүйгээс үүдэж хэндоврын алдаа ихэснэ. Энэ нь сүлжээний гүйцэтгэлд шууд муугаар нөлөөлнө. Энэхүүсудалгааны ажлаар бид нөхцөлт хэндоврийн процедурт босго оноо болон тригерыг өөрчилсөн механизмнэмж сайжруулалт хийнэ. Өөрөөр хэлбэл бидний сайжруулалт нь нэр дэвшигч бааз станцуудаас сонгохдоошалгах нөхцөлийн параметрүүдийг динамик болгох юм. Бид туршилтын орчинд өөрсдийн сайжруулалтаашалгахад хэндоврын гүйцэтгэлийн утгуудыг сайжруулсан үр дүн үзүүлсэн болно.
The number of subscribers in mobile networks is growing rapidly, which challenges the network management and data delivery. The efficient management and routing are key solutions. An important one of the solutions is the Distributed Mobility Management (DMM) that to handles the mobility of subscribers at the edge of mobile networks and load balancing. Otherwise, mobility anchors are distributed across the network, which can manage the handover procedures. In this paper, we propose a novel mobility anchor selection scheme based on the results of a cost function with three factors, to select a suitable cell and anchor for moving subscribers and improve the handover performances of the network. Our results illustrate that the proposed scheme provides significantly enhanced handover performance.
The first wave of 5G networks is already coming and ready to affect our life. One of the main parts of mobile networks is mobility management that provides seamless mobility from the current cell to the neighbor. 3GPP Rel.15 teams developed the conditional handover for a single connection to improve mobility robustness. The prepared multiple target cells in a preparation step are an enhancement of the conditional handover scheme. Also, this enhancement improves performance related to the user’s mobility in the mobile network. In this paper, we present the enhanced conditional handover that can provide a reduction of handover failures. But, the increased signaling overhead and ping-pong handovers are the main problems. From simulation results, our proposal provides the reduced measurement reports and improved handover performance compared with the baseline handovers in the heterogeneous networks.
Мобайл сүлжээний хэрэглэгчийн тоо хурдацтай өсөж байгаа нь хөдөлгөөнт байдлыг үр бүтээмжтэйгээр удирдах болон хэт их өгөгдлийн урсгалыг дамжуулахад хүндрэлтэй болгож байна. Энэхүү асуудлыг шийдэх зорилготой тархсан хөдөлгөөний удирдлага нь төвлөрсөн серверийн оронд сүлжээний захад ойр байрлах зангуугаар хэрэглэгчийн хөдөлгөөнийг удирдана. Энэ судалгааны ажлаараа бид дараагийн үеийн мобайл сүлжээний тархсан хөдөлгөөний удирдлагад зориулсан оновчтой зангуу сонгох схемийг санал болгож байна. Бидний санал болгосон схем нь хэндовр хийгдэх үед үнэлгээний функц ашиглан боломжт зангуунуудыг эрэмблэх замаар алдааг бууруулж сүлжээний гүйцэтгэлийг сайжруулах зорилготой. Симуляцийн үр дүнд бидний санал болгосон схем нь хамгийн ойр, ачаалал харгалзсан, гүйцэтгэлд суурилсан зэрэг аргуудаас хяналтын мессеж дамжуулах тоо болон хэндоврын алдааг бууруулсан үр дүн үзүүлсэн.
Мобайл сүлжээний хэрэглэгчийн тоо хурдацтай өсөж байгаа нь хөдөлгөөнт байдлыг үр бүтээмжтэйгээр удирдах болон хэт их өгөгдлийн урсгалыг дамжуулахад хүндрэлтэй болгож байна. Энэхүү асуудлыг шийдэх зорилготой тархсан хөдөлгөөний удирдлага нь төвлөрсөн серверийн оронд сүлжээний захад ойр байрлах зангуугаар хэрэглэгчийн хөдөлгөөнийг удирдана. Энэ судалгааны ажлаараа бид дараагийн үеийн мобайл сүлжээний тархсан хөдөлгөөний удирдлагад зориулсан оновчтой зангуу сонгох схемийг санал болгож байна. Бидний санал болгосон схем нь хэндовр хийгдэх үед үнэлгээний функц ашиглан боломжт зангуунуудыг эрэмблэх замаар алдааг бууруулж сүлжээний гүйцэтгэлийг сайжруулах зорилготой. Симуляцийн үр дүнд бидний санал болгосон схем нь хамгийн ойр, ачаалал харгалзсан, гүйцэтгэлд суурилсан зэрэг аргуудаас хяналтын мессеж дамжуулах тоо болон хэндоврын алдааг бууруулсан үр дүн үзүүлсэн.
In the road problems, such as car brakes, traffic breakdown and accident have the negative impact on our travel. The vehicular networks and connected vehicles are addressed to solve these problems with traffic management. However, to better guide to traffic path, vehicles have required the alert to change their route. In this paper, we proposed the ad hoc participatory approach based alert system for the connected vehicles. Our proposed system collects the reports from nearby vehicles and sends the alert including traffic congestion, accident, road disturbances and other problems to the incoming vehicles for to bypass the problems on a road or change their traffic route. In order to test our proposal, we made the simulation environment and to analyze the performance that can show the advantages of our proposal.
In the road problems, such as car brakes, traffic breakdown and accident have the negative impact on our travel. The vehicular networks and connected vehicles are addressed to solve these problems with traffic management. However, to better guide to traffic path, vehicles have required the alert to change their route. In this paper, we proposed the ad hoc participatory approach based alert system for the connected vehicles. Our proposed system collects the reports from nearby vehicles and sends the alert including traffic congestion, accident, road disturbances and other problems to the incoming vehicles for to bypass the problems on a road or change their traffic route. In order to test our proposal, we made the simulation environment and to analyze the performance that can show the advantages of our proposal.
The rapidly-growing number of mobile subscribers has led to the creation of a large number of signalling messages. This makes it difficult to efficiently handle the mobility of subscribers in mobile cellular networks. The long-term evolution (LTE) architecture provides software-defined networking (SDN) to meet the requirements of 5G networks and to forward massive mobile data traffic. The SDN solution proposes separation of the control and data planes of a network. Centralized mobility management (CMM) is widely used in current mobile network technologies, such as 4G networks. One of the problems related to CMM is a single point of failure. To solve the problems of CMM and in order to provide for efficient mobility management, IETF has developed a solution called distributed mobility management (DMM), in which mobility is handled via the nearest mobility anchor. In this paper, we propose a DMM solution with handover operations for SDN-enabled mobile networks. The advantage of the proposed solution is that intra and inter handover procedures are defined with the data buffering and forwarding processes between base stations and mobility anchors. We adopt a simulation model to evaluate and compare the proposed solution with the existing solution in terms of handover latency, packet loss and handover failures.
In recent years, train passengers have been transferring increasing amounts of data using mobile devices. Wireless networks with mobile relay nodes support broadband wireless communications for passengers of such vehicles using backhaul links. However, the mobility management entity reuses the handover of existing user equipment, resulting in the handover of the Long-Term Evolution network being unsuitable for user equipment within the cabins of vehicles traveling at high speed. In this paper, we propose a self-optimizing handover hysteresis scheme with dual mobile relay nodes for wireless networks in high-speed mobile environments. The proposed mechanism tunes the hysteresis and cell individual offset handover parameters based on the velocity of the vehicle and the handover performance indicator, which affects the handover triggering decision and performance. The results of simulations conducted in which the performance of the proposed scheme was compared to that of an existing scheme show that the proposed scheme can reduce the number of radio link failures and service interruptions during handover procedures.