МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Мэдээллийг профессор, багш, ажилтан МУИС-ийн мэдээллийн санд бүртгүүлснээр танд харуулж байна. Мэдээлэл дутуу, буруу тохиолдолд бид хариуцлага хүлээхгүй.
Зохиогч(ид): Б.Алтанхүү, Ш.Мөнхжаргал, С.Мөнхцэцэг
"Ерөнхий физикийн лабораторийн хичээлд сургалтын Moodle системийг ашигласан нь", Монголын мэдээллийн технологи - 2025, 2025-5-24, vol. 12, pp. 73-77 (94-98)

Хураангуй

Их дээд сургуулийн ерөнхий физикийн лабораторийн хичээлийн хүрээнд оюутны хийж гүйцэтгэсэн лабораторийн ажлыг хамгаалуулахдаа, хэмжилтийн тооцоог математик талаас нь алхам бүрээр нь нягтлан шалгах боломжтой нэмэлт тооцоолуурыг сургалт удирдах нээлттэй эх бүхий Moodle систем дээр Moodle STACK нэмэлт хэрэгслийн (plug-in) тусламжтайгаар боловсруулж, хичээл сургалтын үйл ажиллагаанд туршин ашиглав. Энэ нь мэдээллийн технологийн ололтыг сургалтад нэвтрүүлэн хэрэглэж буй дэвшилтэт нэгэн хэлбэр болно гэж үзэж байна.

Зохиогч(ид): С.Энхтөр, Д.Рэнцэнмядаг, Г.Эрдэнэ-Очир, Б.Алтанхүү, С.Мөнхцэцэг
"Producing an- imal originated charcoal production and its characterization analysis compared to brown coal." Materials Science Forum, vol. 1, pp. 85-94, 2024-11-1

https://main.scientific.net

Хураангуй

On place research was conducted on a farm where cows were fed by a mixture of traditional pasturing and feed supply. Pyrolysis was carried out directly on the farm to produce a ready-to-use biochar product. The product of biochar after pyrolysis was mixed with an organic adhesive dopant into 100 gram processed products for commercial use. This processed product was analyzed by elemental analysis, proximate analysis, TGA, FTIR and electron paramagnetic resonance spectroscopy. Data from these analyses was compared to those of brown coal Aduunchuluun, which is originally from the same place as the bio waste. Heavy elements content in biochar such as silicon, aluminium, sulphur, etc. is significantly less than compared to the brown coal. TGA and DTG analysis on the biochar product showed a total weight loss of 0.87%, where nearly 0.26% of the moisture was released in the temperature interval of 30 - 300°C, 0.46% of devolatilization occurred in 300 - 600°C, and 0.15% of mass loss in combustion reaction in 600 - 700°C. The residue after the thermal processing was minimal and consisted of hemicellulose and cellulose after volatilization. From the FTIR analysis, we see a disappearance of hydroxyl group vibration around 3400 cm-1 and carbonyl C=O stretching 1733 cm-1 from the biochar product compared to brown coal. The aromatic absorption near 1600 cm-1 is shifted to 1392 cm-1 in biochar. EPR spectrum of bio product consists of two lines, broad and narrow in the resonance field of ≈ 3500 Gs. Corresponding g-factor of narrow line and broad line 2.0022. It is calculated the spin numbers in biochar sample, that is compared to brown coal related data.

Зохиогч(ид): С.Мөнхцэцэг, С.Энхтөр, О.Гэрэлмаа, Б.Алтанхүү, А.Оюун-Отгон, Б.Эрдэнэтунгалаг, Р.Галбадрах
"СУДАЛГААНЫ ЛАБОРАТОРИЙГ ЕРӨНХИЙ БОЛОВСРОЛЫН ТҮВШИНД ЕРӨНХИЙ ХИЧЭЭЛД ХЭРЭГЛЭХ НЬ", Монголын Физикийн нийгэмлэгийн үндэсний эрдэм шинжилгээний хурал 2022, 2022-8-29, vol. 1, pp. 23

Хураангуй

Олон улсын бакалаврын түвшин болон ерөнхий боловсролын ахлах ангийн байгалийн ухааны чиглэлийн хичээлд их дээд сургуулийн судалгааны лабораторийг ашиглах, хэрэглээг нь нэвтрүүлэх болжээ. Энэхүү ажил нь их сургууль ба ижил төрлийн байгууллагын судалгааны лабораторийг суурь мэргэжлийн түвшин, тэр байтугай ерөнхий боловсролын сургуулийн ахлах ангийн байгалийн ухааны чиглэлийн хичээлд ашиглах буюу нэвтрүүлж болох тухай, энэ тохиолдолд лабораторийн ажил ямар байх тухай, жишээ болгон өнөөгийн их сургуулийн бакалаврын түвшний мэргэжлийн хичээлд хэрхэн туршиж байгааг тодорхой лабораторийн ажлаар харуулах зорилготой байв. Үүний тулд хэд хэдэн судалгааны лабораторийг хэрэглэсэн нь “Оптик спектр судлалын лаборатори” -д дээж бэлтгэх, оптикмикроскоп, нил улаан туяаны спектрометр болон рентген дифрактометрийн лабораториуд байв. Энэхүү хөтөлбөр нь их сургуулиас ерөнхий боловсролын сургуулийн багш болон сурагчидтай хамтын ажиллагааг эхлүүлж, цаашид судалгааны лабораторийг ерөнхий боловсролын сургуулийн анги танхимд бодитоор бий болгох хэтийн ирээдүйд алхам болох юм.

Зохиогч(ид): Б.Алтанхүү, Ш.Мөнхжаргал, Ж.Дөлгөөн
"Ерөнхий суурийн физикийн хичээлд виртуал загвар бүтээж ашиглах нь" МУИС Эрдэм шинжилгээний бичиг Физик, vol. Vol. 33 No. 562 (2022), pp. 48-51, 2022-5-24

https://journal.num.edu.mn/physics/issue/view/96

Хураангуй

Цахим хичээлийн үед сургалтын технологийг баяжуулан шинэчлэх шаардлага бий болсон. Загварчлал, симуляцийн технологи ашиглан үүнийг хямд төсрөөр хурдан шуурхай хэрэгжүүлэх боломжтой. Бид цар тахлын үеэр буюу 2020-2021 улиралд ерөнхий болон мэргэжлийн суурийн физикийн курсыг цахимаар заахдаа, хичээлийн агуулгаас тодорхой сэдвүүдийг сонгон авч харгалзах виртуал загваруудыг өөрсдөө бие даан бүтээж, сургалтын үйл ажиллагаандаа ашиглав. Мөн эдгээр загвараа сургалтын зориулалт бүхий жишиг загваруудтай харьцуулж үзсэн болно. Загварчлалын технологи ашиглан бүтээсэн сургалтын хэрэглэгдэхүүн нь физикийн үзэгдэл юмсын талаарх оюутан сурагчийн төсөөллийг визуал аргаар бататгаж, ойлгоцыг нь нэмэгдүүлэх; сургалтын эвристик арга зүйг (туршиж үйлдэнгээ өөрөө өөрийгөө сургах) хэрэгжүүлэх; цахим болон зайны сургалтыг зардал багатайгаар сонирхолтой хэлбэрээр өрнүүлэх зэрэг давуу талтай гэж үзэж байна.

Зохиогч(ид): Б.Алтанхүү, О.Лхагва
"Тогтмол гүйдлийн соронзон орны 3 хэмжээст компьютер загвар бүтээх нь" МУИС Эрдэм шинжилгээний бичиг Физик, vol. №32 (553), pp. 38-43, 2021-5-1

https://sites.google.com/view/mongphys/journals/physcience

Хураангуй

Ковид-19 цар тахлын үед зайны, цахим сургалтын хэрэгцээ үлэмж нэмэгдэж, нөхцөл байдалд тохирсон сургалтын шинэ хэрэглэгдэхүүн хөгжүүлэх хэрэгцээ шаардлага эрс нэмэгдсэн. Энэ өгүүлэлд бид, сургалтын зорилгоор тогтмол гүйдлийн соронзон орны 3 хэмжээст (3D) компьютер загварыг бүтээх үйл явц, бүтээсэн загварыг физикийн сургалтын хэрэглэгдэхүүн болгон ашиглах боломжийн талаар дурдав. Тогтмол гүйдлийн соронзон орныг тооцоолохдоо, ерөнхий тохиолдолд аналитик шийдгүй Био-Саварын хуулийн интеграл томъёог тоон аргаар ойролцоолж бодуулдаг. Бид тооцоог геометрийн тэгш хэмтэй шулуун, тойрог хэлбэрийн дамжуулагчийн гүйдэл тус бүрийн хувьд хийж соронзон орны 3 хэмжээст дүрслэл (хүчний шугам) үйлдсэн. Түүнчлэн, хавтгай дээрх дурын хэлбэртэй дамжуулагчийн гүйдлийн соронзон орныг тооцоолж 3 хэмжээст дүрслэл үйлдэх програм боловсруулав. Тооцоог Python хэл дээр, 3D график дүрслэлийг OpenGL/WebGL технологи, сплайн-функц ашиглан хийв. Тооцоо, загварчлал үйлдэхэд ашигласан процессор: Intel i7 Quad Core, 2.3 GhZ, 16 Gb RAM.





Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар