МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Мэдээллийг профессор, багш, ажилтан МУИС-ийн мэдээллийн санд бүртгүүлснээр танд харуулж байна. Мэдээлэл дутуу, буруу тохиолдолд бид хариуцлага хүлээхгүй.
Зохиогч(ид): М.Цолмон, М.Алтан-Од
"Монгол дахь бордоо хэрэглээний өнөөгийн төлөв байдал, компостыг хэрэглээнд нэвтрүүлэх боломжийн судалгаа" Бизнес ба инноваци, vol. 10, no. 02, pp. 15, 2024-5-22

https://www.num.edu.mn/filesnum/juram/setguuliin%20argachlal.pdf

Хураангуй

Монгол улсын хувьд хөрсний эрүүл ахуй, үржил шим гэх зэрэг асуудал зайлшгүй анхаарах ёстой зүйл болоод байна. Үүнд үнэмлэхүй хамаатай нэг зүйл бол төрөл бүрийн тариалалтад ашиглах бордооны сонголт, түүний зохистой хэрэглээ, аюулгүй байдал, байгаль орчинд үзүүлэх нөлөөллийн тухай асуудал юм. Нэн ялангуяа дэлхийн улс төр, эдийн засгийн хоригтой холбоотойгоор дэлхийн зах зээлд бордооны үнэ өссөөр байгаа өнөө үед Монголын тариаланчдын нэмэлт дарамтыг учруулсаар байна. Иймд тариалалт, тэр дундаа хүлэмжийн болон өргөн хэрэглээний хүнсний тариалан, хот тохижилтод бордооны үүргийг гүйцэтгэхээс гадна урт хугацаанд хөрсний эрүүл ахуй, үржил шимд өндөр ач холбогдолтой компостын зах зээлийн боломж болон түүнд хандах хэрэглэгчдийн хандлагыг уг судалгаагаар нээн илрүүлэхийг зорилоо.

Зохиогч(ид): Б.Даваасүрэн, М.Цолмон, Р.Шарбанди, Б.Угтахжаргал
"Study on Ethics and Etiquettes of Business Relationships in Mongolia" Knowledge Transformation and Innovation in Global Society: Perspective in a Changing Asia, vol. 1 , no. 1, pp. 537-551, 2024-2-28

https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-981-99-7301-9_27

Хураангуй

In the context of business, ethics encompasses the behavior, values, norms, and attitudes of all members within an organization and its stakeholders. Etiquette is closely linked to ethics and is influenced by national culture, social norms, and traditions within the business environment. This research examines the dynamics of business ethics and etiquette in Mongolia. To conduct this research, the same methodology used in a previous study conducted a comprehensive review of research studies on business ethics and etiquette in the context of China, identifying sixteen characteristics of business ethics and one hundred sixty-one characteristics of business etiquette. While both countries acknowledge the importance of ethics in business relationships, there are notable variations in their prioritization and perception. The findings of this study highlight the influence of cultural nuances on business practices in each country. Moreover, the study underscores the significance of understanding and adapting to the specific ethical and etiquette expectations within each cultural context for successful business engagements. These insights contribute to cross-cultural business understanding and offer valuable guidance to organizations operating in both Mongolia and China.

Зохиогч(ид): М.Алтан-Од, М.Цолмон
"SOCIAL MEDIA MARKETING AS A STRATEGIC TOOL IN THE MONGOLIAN AUTOMOTIVE RETAIL INDUSTRY", International conference on value of accounting Information and Sustainability, Монгол, 2023-5-24, vol. 1, pp. 17

Хураангуй

Social media marketing is a genuine marketing communication strategy. Its primary advantage derives from its extraordinary capacity to deliver information in a tailored and interactive manner beyond the limitation of time and location. Companies that have invested in the power of social media marketing report better returns, more customers, and more sales. However, the potential of this tool remains untapped in Suzuki Mongolia. The main objective of the thesis is to gain knowledge and find best practices in social media marketing with a focus on Suzuki Mongolia, a car dealership. Targeting the audience, using the right tools, selecting social media influencers’ strategies and tactics, etc., will also be discussed. Quantitative and qualitative research was conducted in this study using SPSS 23 and SMART PLS 3.3 programs. The results demonstrate that social media marketing significantly affects consumer trust and purchase intention. Social media marketing is the most commonly used digital strategy in Mongolia. For car dealerships to remain competitive and maintain their position in the market, they should use social media marketing strategies. According to the study's findings, social media marketing, consumer trust, and purchase intention are strongly correlated. Therefore, car dealers who have not yet adopted social media marketing are advised to do so in order to stay competitive and improve organizational performance.

Зохиогч(ид): Р.Шарбанди, Б.Даваасүрэн, М.Цолмон, Б.Угтахжаргал
"Study on Ethics and Etiquettes of Business Relationship in Mongolia", 17th IFEAMA International Conference: On Knowledge Transformation and Innovation in Global Society: From the Perspectives in a Transforming Asia, Vietnam, 2023-3-29, vol. 17, pp. 0

Хураангуй

ABSTRACT As the current trend in business development shifts from a socially-oriented approach to a responsible business concept that values, protects, and respects individual rights, the issue of business ethics is becoming specifically more critical than ever before. Countries around the world were forced to consider issues of ethics of business at the level of state policy due to big fraud and scandals happened in global business in early of this century. The purpose of this study aimed to determine ethics and etiquettes of Mongolian businessmen at different stages of business (inception stage, development stage, maintenance stage, dissolution stage) studying theoretical aspects and research methodology of ethics in business and business etiquettes.

Зохиогч(ид): М.Цолмон, Б.Даваасүрэн, Р.Шарбанди, Б.Угтахжаргал
"EXAMINING BUSINESS ETHICS AND ETIQUETTES OF BUSINESS RELATIONSHIP IN MONGOLIA", Emerging Trends in Sustainability and Innovation Climate change, Lifestyle, and Human Resources Development, Итали, 2022-9-15, vol. 1, pp. 14

Хураангуй

The study aims to explore the ethics and business etiquettes of Mongolian businessmen at various stages of their business ventures, including the inception stage, development stage, maintenance stage, and dissolution stage. This research is motivated by the global shift towards responsible business practices and the increasing importance of business ethics in the modern era. Given the rise of high-profile fraud and scandals in the early 21st century, countries worldwide have recognized the need to address business ethics at the level of state policy. This recognition has led to a growing emphasis on promoting ethical conduct, protecting individual rights, and ensuring accountability in the business sector. By conducting this study, the aim is to gain a better understanding of the ethical considerations and business etiquettes observed by Mongolian businessmen. This knowledge can be valuable for policymakers, business owners, and stakeholders in Mongolia, as it can inform the development of regulations, guidelines, and practices that promote ethical conduct and responsible business behavior in the country.

Зохиогч(ид): М.Цолмон, Б.Даваасүрэн, Б.Угтахжаргал, Р.Шарбанди
"МОНГОЛЫН БИЗНЕС ЭРХЛЭГЧДИЙН БИЗНЕСИЙН ЁС ЗҮЙН ӨНӨӨГИЙН ТӨЛӨВ БАЙДАЛ" Бизнес ба инноваци, vol. 8, no. 2, pp. 8, 2022-5-20

https://www.num.edu.mn/filesnum/juram/setguuliin%20argachlal.pdf

Хураангуй

Энэ зууны эхээр гарсан бизнесийн луйвар, дуулиант хэргүүдээс үүдэн бизнесийн ёс зүйн асуудлыг улс орнууд төрийн бодлогын түвшинд авч үзэх шаардлага тулгарсан төдийгүй олон улсын байгууллагууд хүлээсэн үүргийнхээ хүрээнд зайлшгүй авч үзэх асуудал нь болсон байна. Энэхүү судалгааны өгүүлэл нь бизнесийн ёс зүй (business ethics)-ийн талаарх онолын үндэслэл, судалгааны арга зүйг судалж, онол арга зүйн судалгаанд үндэслэн Монголын бизнес эрхлэгчдийн бизнесийн харилцааны ялгаатай үе шат (эхлэл, өсөлт, тогтворжилт, уналт) дахь бизнесийн ёс зүйн түвшин хийгээд бизнес эрхлэх нийтлэг зан төлөвийн онцлогийг тодорхойлохыг гол зорилгоо болгов.

Зохиогч(ид): Б.Угтахжаргал, Б.Даваасүрэн, Р.Шарбанди, М.Цолмон
"Монголын бизнес эрхлэгчдийн бизнесийн ёс зүй ба бизнесийн харилцааны нийтлэг зан төлөвийн судалгаа ", “МОНГОЛ ДАХЬ БИЗНЕС БА ХҮНИЙ ЭРХИЙН АСУУДЛУУД”, Монгол, Словени, Англи Австрали, Канад, 2022-5-18, vol. 2, pp. 3-41

Хураангуй

Бидний энэхүү судалгааны зорилго нь Монголын бизнес эрхлэгчдийн Бизнесийн ёс зүй (business ethics), түүнээс улбаалсан ойлголт болох бизнесийн харилцааны нийтлэг зан төлөв (business etiquettes) –ийн онцлогийг тодорхойлох явдал бөгөөд зорилгыг дараах зорилтуудаар хангах боломжтой гэж үзэв. Үүнд: Бизнесийн ёс зүй, бизнесийн харилцааны нийтлэг зан төлөвийн талаарх онол арга зүйн үндэслэлийг шинжлэн судлах Онол арга зүйн судалгаанд үндэслэн Монголын бизнес эрхлэгчдийн бизнесийн ёс зүйн болон бизнесийн харилцааны нийтлэг зан төлөвийн өнөөгийн төлөв байдлыг тодорхойлох зэрэг болно ABSTRACT As the current trend in business development shifts from a socially-oriented approach to a responsible business concept that values, protects, and respects individual rights, the issue of business ethics is becoming specifically more critical than ever before. Countries around the world were forced to consider issues of ethics of business at the level of state policy due to big fraud and scandals happened in global business in early of this century. The purpose of this study aimed to determine ethics and etiquettes of Mongolian businessmen at different stages of business (inception stage, development stage, maintenance stage, dissolution stage) studying theoretical aspects and research methodology of ethics in business and business etiquettes.

Зохиогч(ид): Б.Угтахжаргал, Б.Даваасүрэн, М.Цолмон, Р.Шарбанди
"Монголын бизнесийн харилцаан дахь ёс зүйн төлөв байдал ", БИЗНЕС БА ХҮНИЙ ЭРХИЙН ЗАРЧМЫГ НЭВТРҮҮЛЭХЭД ЭРДЭМТЭН СУДЛААЧДЫН ОРОЛЦООГ НЭМЭГДҮҮЛЭХ НЬ, 2021-7-6, vol. 1, pp. 1-18

Хураангуй

Ёс зүй гэдэг нь зөв бурууг дүгнэх ёс суртахууны хэм хэмжээ байдаг бол бизнесийн ёс зүй нь бизнесийн харилцаанд оролцогч аливаа байгууллагын үйл ажиллагаа, шийдвэр гаргалтын бүх түвшинд илрэн гарч ирж байдаг онцлогтой. Хэрэглэгч болон байгууллагын бизнесийн оролцогч талууд (ажиллагсад, түншүүд, хөрөнгө оруулагчид гэх мэт) ёс зүйн үнэ цэнэ, ач холбогдлыг ойлгож, тодорхой хүлээлттэй байдаг болсон бөгөөд XXI зуунд ёс зүйтэй бизнес эрхлэх шаардлага хэрэгцээ бүхий л байгууллагуудад бий болж байна. Энэхүү судалгааны ажилдаа бид Монголын бизнесийн харилцааны ёс зүйн түвшинг олон улсын аргачлалаар тодорхойлохыг зорьлоо.

Зохиогч(ид): М.Цолмон, Г.Урандэлгэр
"Монгол хэрэглэгчийн амьдралын хэв маягийг ажил мэргэжлийн ялгаатай байдлаар тодорхойлох нь" Бизнес ба инноваци, vol. 7, pp. 15, 2021-5-1

https://www.num.edu.mn/filesnum/juram/setguuliin%20argachlal.pdf

Хураангуй

Энэ судалгааны ажлаар Монгол хэрэглэгчдийн насны ялгаатай бүлгүүдийн амьдралын хэв маягийг AIO загвар ашиглан тодорхойлон гаргасан. Ингэхдээ AIO загварын эхний хэсэг болох амьдралын хэвшлийг тодорхойлогч үзүүлэлт (Activity)-ийг ашиглан ажил мэргэжлийн төлөвийг уг судалгаагаар нарийвчлан авч үзсэн болно. Хүний амьдралын хэв маягт хувь хүний хүчин зүйлс болох нас, хүйс, боловсрол, орлого гэх мэт нь нөлөөлдөг агаад дээрх үзүүлэлтүүд Монголчуудын амьдралын хэв маягт хэрхэн нөлөөлдөг нь энэхүү судалгааны үр дүнд тодорхойлогдсон. Судалгаанд 997 хүнийг оролцуулж, тэднийг насны ялгаатай 10 бүлэгт хувааж, ямар ажил эрхэлдэг, өөрийн хийдэг ажилдаа хэр сэтгэл ханамжтай байдаг, ажил албандаа хэр их цагийг зарцуулдаг, мөн дуртай мэргэжлээрээ суралцдаг эсэх зэргээс гадна өдрийн аль цагт ихэвчлэн хаана, юу хийж өнгөрөөдөг, мөн ямар тээврийн хэрэгслээр үйлчлүүлдэг зэргийг судалсан болно.

Зохиогч(ид): М.Цолмон, Б.Даваасүрэн
"КОВИД-19 БА ЗҮҮН ХОЙД АЗИ, МОНГОЛЫН АЯЛАЛ ЖУУЛЧЛАЛЫН САЛБАРЫН НӨХЦӨЛ БАЙДАЛ" Бизнес ба инноваци, vol. 1, pp. 14, 2020-3-6

https://www.num.edu.mn

Хураангуй

Аялал жуулчлалын салбар нь дэлхий дахины орчин үеийн хөгжлийн ерөнхий чиг хандлага болж буй байгаль орчинд ээлтэй, ногоон эдийн засгийн хөгжлийг дэмжсэн тогтвортой хөгжлийн үзэл баримтлалтай хамгийн их уялдан хөгжиж буй утаагүй үйлдвэрлэл юм. Гэвч дэлхий нийтийг хамарсан цар тахлаас үүдэж жил тутам өсч буй уг салбарт таамаглахын аргагүй нөхцөл байдал үүсээд байна. Уг судалгааны ажлаар цар тахлаас үүдэж Зүүн Хойд Ази болон уг бүст багтдаг манай Монгол улсын аялал жуулчлалын салбарт ямар эрсдэл үүсч болох, түүнийг хэрхэн даван туулж болох талаар санал, дэвшүүлэхийг зорилоо.





Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар