МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Мэдээллийг профессор, багш, ажилтан МУИС-ийн мэдээллийн санд бүртгүүлснээр танд харуулж байна. Мэдээлэл дутуу, буруу тохиолдолд бид хариуцлага хүлээхгүй.
Зохиогч(ид): Х.Булган-Эрдэнэ, Н.Энхтуяа
"Transnational Education: Benefits and Challenges" Боловсрол судлал, vol. #24(598), no. ISBN-1818-8478, pp. 7-10, 2024-5-1

https://sas.num.edu.mn

Хураангуй

The transitional education is increasingly becoming popular as it provides internationally recognized education at the doorstep of students. The reduction of subsidies to Western universities has created conditions for looking for alternative ways to generate income to offset the financial short fall. As a result, the Western higher educational institutions have become heavily dependent on onshore fee paying international students. However, the income from onshore fee paying international students is falling. Therefore, universities start to offer their education to international students in their home countries. Scant information on impacts of transnational education is currently available in the public domain.

Зохиогч(ид): Х.Булган-Эрдэнэ, Б.Алтангэрэл
"SOME ISSUES OF STUDENTS’ LECTURE NOTE-TAKING SKILL" Боловсрол судлал, vol. #24(598), no. ISBN-1818-8478, pp. 1-6, 2024-5-1

https://sas.num.edu.mn

Хураангуй

This article provides some reviews related to lecture note-taking as a beneficial strategy to increase students’ ability to remember, understand and retell the listening material. Note-taking is considered as one of the most important tools in academic lecture listening. There are a lot of studies showing different ways to improve listening comprehension, especially using note-taking method to improve this skill. The aim of study is to promote the effects of note-taking on listening comprehension and recall of lecture information provided in Academic English Oral Communication classes

Зохиогч(ид): Х.Булган-Эрдэнэ, Н.Энхтуяа, Г.Цэрэндаваа
" Developing students’ communicative competence through discussion in EFL classes" Боловсрол судлал, vol. Volume number: №23 (583), no. 23, pp. 10-18, 2023-6-1

http://sas.num.edu.mn

Хураангуй

Аливаа хэлийг үр дүнтэй сурах эсвэл заах асуудал нь тухайн хэлний талаар зөвхөн мэдлэг олгохтой хамааралтай байдаггүй. Гадаад хэлийг заах, сурах үйл явц нь хэлний ур чадварыг дээшлүүлэхээс гадна харилцах чадварыг сайжруулж, баяжуулахыг чухалчилдаг. Энэхүү өгүүлэлд харилцан ярилцах аргыг ашиглан оюутнуудын харилцах чадварыг хөгжүүлж, сайжруулах нь идэвхтэй сургалтын хэрэгсэл болохыг тайлбарласан бөгөөд, үүнтэй холбоотой арга зүйн зарим асуудлыг судалж танилцуулсан болно. Уг өгүүлэлд МУИС-ийн Академик Англи хэлний ахисан дунд түвшинд харилцах дадал хичээлд харилцан ярилцах аргыг хэрхэн ашигласан болон уг аргын талаарх судалгааны үр дүнг харууллаа .





Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар