Бидний тухай
Багш ажилтан
Энэ удаагийн судалгаагаар суралцагчдын шүүн тунгаах ур чадварыг Ватсон, Глейсерын сорилгоор үнэлж, уг чадварыг дээшлүүлэх шаардлагатай эсэх, хичээл төлөвлөх, зохион байгуулах арга хэлбэр нь уг чадварыг дээшлүүлэхэд тустай байгаа эсэхийг судлахыг зорилоо. Судалгаанд МУИС-ийн мэргэжлийн суурь болон чөлөөт сонголтын хичээлээр сонгон судалсан бакалаврын I-V түвшний 95 оюутан хамрагдав.
Тус өгүүлэлд солонгос хэлний авиа зүй, зөв дуудах зүйн сургалттай холбоотой судалгааны материалыг монгол суралцагчдын хүрээнд тусгайлан авч үзлээ. Юуны өмнө БНСУ-ын RISS-ээс ‘монгол суралцагч (몽골인 학습자)’, ‘зөв дуудах зүйн сургалт (발음 교육)’ гэх үгсийг түлхүүр үг болгон ашиглав. Хайлтын үр дүнд нийт 17 эрдэм шинжилгээний өгүүлэл, 17 магистрын ажил, 1 доктор ажил, нийт 35 судалгааны ажил илэрсэн бөгөөд 2011-2020 хооронд магистр, докторын ахисан түвшний судалгааны ажил гол төлөв хийгдсэнийг 1) Хоёр хэлний авиа, галиг, дуудлагын харьцуулсан судалгаа; 2) Монгол суралцагчийн солонгос хэлний зөв дуудах зүйн алдааны шинжилгээ; 3) Монгол суралцагчийн солонгос хэлний авиа танихуй, авиа эзэмшихүйтэй холбоотой судалгаа; 4) Солонгос хэлний зөв дуудах зүйн сургалт, хичээлийн хэрэглэгдэхүүн боловсруулахтай холбоотой судалгаа гэж 4 ангилан судалгааны агуулгыг нарийвчлан авч үзэв. Судалгааны дүнд, нийт 35 судалгааны 14 (40%) нь эгшиг авиатай холбоотой судалгаа (тэр дундаа дан эгшиг авиатай холбоотой судалгаа 11) харин 7 нь гийгүүлэгч авиатай холбоотой судалгаа эзэлж байна. Түүнчлэн сургах сурах зүйтэй холбоотой судалгаа харьцангуй өндөр байгаа ч сурах бичиг хэрэглэгдэхүүний судалгаа нэг л хийгджээ. Мөн 6 судалгааг туршилт авиа зүйн арга ашиглан гүйцэтгэсэн байх бөгөөд 3 судалгааг анхан шатны суралцагчдын хүрээнд хийсэн байна. Мэдээж монгол суралцагчдын ‘ㅡ[ŭ], ㅢ[ŭi]’эгшиг болон хос авиа, хамжих гийгүүлэгч (파열음), хамжин шүргэх (파찰음), шүргэх гийгүүлэгч (마찰음), дууны хөвч чангарах (경음화), хамарших (비음화), хажуугийн гийгүүлэгчээр ижилсэх (유음화), өгүүлбэрийн төгсгөлийн аялга хийгээд үеийн эхний ба дэвсгэр үсгийн дуудлага, авиа таних эзэмших явцыг судалсан явдал солонгос хэл суралцагчдын нийтлэг болон тусгайлаг талыг харгалзсан үзсэн зүйл мөн боловч хэлний бусад судалгаатай харьцуулахад зөв дуудах зүйтэй холбоотой судалгаа бага хийгдсэн байдал харагдаж байна. Түлхүүр үг: монгол суралцагч, солонгос хэлний авиа зүй, солонгос хэлний зөв дуудах зүй, судалгааны чиг хандлага.
Тус өгүүлэлд солонгос хэлний авиа зөв дуудах зүйн сургалттай холбоотой судалгааны чиг хандлагыг монгол суралцагчдын жишээгээр авч үзлээ. Юуны өмнө БНСУ-ын RISS (Research Information Sharing Service)-ээс ‘монгол суралцагч (몽골인 학습자)’, ‘авиа зөв дуудах зүйн сургалт (발음 교육)’ гэх үгсийг түлхүүр үг болгон ашиглаж хайлт хийсний дүнд авиа зөв дуудах зүйн сургалттай холбоотой 17 эрдэм шинжилгээний өгүүлэл, 17 магистрын ажил, 1 доктор ажил, нийт 35 судалгааны ажил илэрсэн бөгөөд эдгээр судалгааны ажлыг агуулгаар ангилж, судалгааны чиг хандлагыг тодорхойлов.
The vocational and professional education system in Mongolia should incorporate a hierarchical structure, classified into basic, intermediate, and advanced levels based on international standards, and aligned with occupational classifications. It is important to consider the factors that influence the employment prospects, career trajectories, and gender disparities among graduates at different levels of education, particularly in the context of the labor market.
There are many studies on age- and gender-dependent analyses in multiple languages. Still, the fundamental frequency (F0) and speech rate in different age and gender groups with Khalkha Mongolian have not yet been studied. In this investigation, we analyzed the speaker’s age and gender effects on F0 and speech rate based on a spontaneous speech corpus of the Khalkha dialect of the Mongolian language. We have discovered some universal aspects of these phonological phenomena and specific relevant characteristics of speech rate change depending on gender. The average speech rate of Khalkha Mongolian is 5.3 syllables per second. The male speakers spoke much quicker than the female speakers. Age and gender affect the F0 and speech rate in particular systematic ways. The F0 of the female and male speakers tended to decrease with age. Also, that elderly male speakers talk slower than elderly female speakers, while young and middle-aged male speakers tend to talk faster than female speakers of the same age.
Based on a specific example, the achievements of the Ulaanbaatar 2 Sejong Institute in the National University of Mongolia and the things to be considered in the future were presented.
In the presentation, a sample of 48 academic articles published in Mongolia and 79 articles published in Korea in the field of Korean language education was analyzed and conclusions were drawn.
Abstract The present paper focuses on the use of discourse markers (DMs), especially the most common ones based on age factor in Mongolian spontaneous speech. Even though DM is typical for any spoken speech, sometimes it is argued that young people make excessive use of DMs due to a lack of native language lexicon. Thus, the paper examines whether the argument is true or not by dealing with the use of the DMs by age groups both quantitatively and qualitatively in terms of frequency, distribution, and choice. According to the study, all possible DMs were used more frequently by the younger group comparing to other two groups. The percentage of DM used by the older speakers was 13.7% (13,081) out of the data with 95,485 tokens, while the frequency of DMs used by the middle age participants is 15.5% (14,214) out of the data with 91,706 tokens and the frequency of DMs used by the younger participants is 18.6 % (16,288) out of the data with 87,570 tokens. The results of the study confirmed that young speakers used more fillers, false start, repetitions and hesitation markers than older speakers. Additionally, the percent of DMs in their whole vocabulary might also be evidence for the hypothesis. Moreover, it was revealed that young speakers use more new variants of DMs. Thus, it can be considered that young people might influence language change. One interesting finding is that the most common DMs are used differently by each age group in terms of their frequency, variation, and function. “Tegeed” is the most frequent DM amongst young speakers whereas “odoo” is the most frequent DM amongst older speakers and “bol is the most frequent DM amongst middle-aged speakers.
Journal of the International Network for Korean Language and Culture 18-1, 00-00. This study aims to determine the degree of Korean cultural cognition in Mongolian learners studying the Korean language and culture. Korean language learners in Mongolia face the issue of being unable to directly become acquainted with Korean culture. Therefore, there is a need to organise training that creates a cultural learning classroom environment and decreases culture shock to support Korean cultural cognition. Within the framework of the research, the learners’ knowledge, and attitude towards Korean culture, cultural experiences, obstacles caused by Korean and Mongolian cultural differences, and overcoming of these obstacles were identified. In doing so, this study defined the Korean cultural cognition of the Mongolian learners. Specifically, its predominant finding was based on a survey conducted among the learners at Ulaanbaatar 2 Sejong Institute. First, teaching institutions, movies, and dramas play a primary role in learning Korean. Second, the knowledge of the Mongolian learners of Korean culture was reasonably high, at 52.2%-90.4%. Third, 52.6-86.2% of the learners have some Korean cultural experience. Fourth, the cultural attitude of the learners towards Korean culture was 62.2%-91.6% positive. Last, 62.2%-91.6% of the learners reported a certain cultural difference between Korean and Mongolian cultures. 66% of the learners admitted that they had faced some obstacles caused by cultural differences. However, they emphasised that they are learning to overcome such obstacles.(National University of Mongolia) 주제어 : 한국문화(Korean Culture), 문화 인식(Cultural cognition), 몽골인 학습자(Mongolian learners), 지식(Knowledge), 경험(Experience), 태도(Attitude), 문화 차이(Culture difference).
Энэ өгүүлэлд Монголын дээд боловсролын шинэчлэлийн хүрээнд их дээд сургуулийн сургалтын хөтөлбөрт нэвтрүүлж буй үр дүнд суурилсан боловсролын үнэлгээний арга зүйг хүмүүнлэгийн салбарын хэлний хөтөлбөрт хэрэгжүүлэх боломжийн талаар хөндлөө. Боловсролын үнэлгээ гэж юу болох, суралцагчдын мэдлэг ур чадвар хандлагыг үнэлэхэд хэрэглэж буй хөтөлбөрийн явцын үнэлгээний талаар авч үзэхийн зэрэгцээ рубрикийн арга ашиглан оюутны мэдлэг, ур чадвар, хандлагыг үнэлж буй арга туршлагаас үзүүлэв. Өмнө нь оюутны ур чадвар, хандлага төлөвшлийг үнэлэх асуудал тун ерөнхий тодорхойгүй байлаа. Иймд рубрикийн арга ашиглан оюутныг үнэлснээр хөтөлбөрийн чанарт тодорхой ахиц гарна гэж үзсэн нь туршилтаар батлагдах төлөвтэй байна. Өөрөөр хэлбэл, туршилт одоо ч үргэлжилж байгаа бөгөөд эцсийн дүгнэлт гаргах эрт байна. Энэхүү арга туршлага дээр тулгуурлан цаашид гадаад хэлний сургалтад суралцагч төвтэй үнэлгээний аргыг нэвтрүүлэх боломжтой гэж үзэж байна.
Энэхүү өгүүлэлд Монгол Улс болон БНСУ-ын боловсролын салбарын өөрчлөлт шинэчлэл, гадаад дотоод оюутан сурагчтай холбоотой бодлого, төлөвлөлт, мөн хоёр орны боловсролын салбарын харилцаа, хамтын ажиллагааны талаар статистик тоо баримтад тулгуурлан өгүүлэхээр зорилоо. Тэр дундаа, монгол оюутны гадаад шилжих хөдөлгөөний давуу ба сул талыг шинжилж, БНСУ руу боловсролын цагаачлал хийж буй хөдөлгөөнийг анхааран судлах шаардлагатай болохыг хөндлөө. Түүнчлэн Монгол, Солонгосын их дээд сургуульд сурч буй оюутан залуусын мэргэжил эзэмших явцад тулгамдаж буй сорилт бэрхшээл ба шийдвэрлэх боломж бололцооны талаар зарим нэг санал дэвшүүллээ.
Dashdorj, Sainbilegt & Sodnomdorj, Enkhchimeg. 2020. A Study on the Aspect of Writing Performance by Mongolian Learners based on the evaluation of TOPIK Writing. Journal of Korean Language Education 31-3: 315-339. The present article was conducted to determine root causes of poor performance by local Mongolian learners in the writing section of TOPIK. Within the framework of the study, 89 writing compositions of the 52nd TOPIK were selected and a rubric with a mark range of 0-3 was designed by modifying a standard rubric on the basis of writing composition section criteria. The composition writing performance of the local Mongolian Korean learners was evaluated by 3 readers and a result was processed by FACETS program. The result of the study suggests that it was found out that the learners were lacking skills in having basic composition writing knowledge, creating logical flow in writing, forming relevant paragraphs of ‘introduction-body-conclusion’ and using cohesions. The authors hope that the findings of the study are possible to be used for improving the Korean language teaching methods, contents and evaluation by focusing on disadvantages of Korean writing performance of Mongolian learners. (National University of Mongolia)
Монгол дахь солонгос хэл соёлын сургалтын өнөөгийн байдал, тулгамдсан асуудал, цаашдын төлөв байдлын тухай тоо баримтанд тулгуурлан дүн шинжилгээ хийж санал дэвшүүлэв.
Багш, суралцагч, сургалтын хэрэглэгдэхүүн, үнэлгээ гэх мэт хөтөлбөрийн агуулгын хүрээнд солонгос хэлний боловсролын салбарын өнөөгийн байдал, тулгамдсан асуудлыг хөндөж, зарим нэг санал дэвшүүлэв.
Дундад зууны солонгос хэлний "." авианы үндсэн дуудлага болон бусад авиатай нийлж шинэ авиа бүтээх алеф (титэм) шинж, эгшиг зохицох үүргийг түүхэн авиазүйн үүднээс судалж монгол хэлний зарим авиатай харьцуулан авч үзэв.