МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Мэдээллийг профессор, багш, ажилтан МУИС-ийн мэдээллийн санд бүртгүүлснээр танд харуулж байна. Мэдээлэл дутуу, буруу тохиолдолд бид хариуцлага хүлээхгүй.
Зохиогч(ид): Г.Гэрэлмаа
"Оюутны сонсож ойлгох арга барилын судалгаа", Европ судлал VIII : Олон улс орон судлал, хэл шинжлэл, гадаад хэлний боловсрол, Монгол, 2024-5-3, vol. VIII, pp. 1

Хураангуй

Сургалт нь ямагт хоёр талтай үйл явц болохын үүднээс нэг талаас багшийн ур чадвар, хичээл зүтгэл дан ганцаар амжилтын үндэс болохгүй бөгөөд үүнд суралцагчийн хичээл зүтгэл голлох үүрэгтэй байна. Иймээс багш, суралцагчдын аль аль нь байнгын идэвхтэй, эрэл хайгуулч байж шинэлэг, үр өгөөжтэй аргуудыг туршиж, хөгжүүлэн ашиглаж байх зайлшгүй шаардлагатай. Суралцагч бүр өөрийн гэсэн нас, хэл, сэтгэхүйн онцлогтой байхын зэрэгцээ мэдлэг боловсрол, ухамсар, хүмүүжил, хүсэл сонирхол, оюун ухааны өвөрмөц бүрдэл байдаг. Хүн өөрийн энэхүү давтагдашгүй онцлогт тохирсон сурах арга барил эзэмшин, түүнийгээ улам боловсронгуй болгон өдөр тутмын амьдралдаа хэрэглэх нь амжилттай сурахын үндэс болно.

Зохиогч(ид): Г.Гэрэлмаа
"Суралцагчдын герман хэлээр сонсож ойлгох чадварт хийсэн шинжилгээ" Боловсрол судлал 2023/05 (193), vol. 21, pp. 37-46, 2023-6-30

https://bolovsrolsudlal.mn/index.php/home

Хураангуй

Харилцаа, чадвар, чадамжид суурилсан хэлний хэрэглээг чухалчлах болсон өнөө үед суралцагчдын гадаад хэл эзэмших зорилгын нэн тэргүүнд тухайн хэлээр аль болох богино хугацаанд бусдын хэлж ярьж буйг алдаа мадаггүй ойлгон, санаа бодлоо илэрхийлж сурах явдал байна гэдгийг эрдэмтдийн хийсэн судалгаа харуулж байна. Суралцагчдын энэхүү бодит хэрэгцээ шаардлагад үндэслэн манай улсын сургуулиудад герман хэлний сургалт нь харилцаанд суурилсан гадаад хэлний заах арга зүйгээр орчин цагийн тт дэвшилд түшиглэн яюагдаж байна. Хэлэхүйн сонсож ойлгох чадвар эзэмшүүлэх сургалт нь герман хэлийн олон улсаын ттүвшинд сурах, сургах, үнэлэх суурь хөтөлбөр "Profile Deutsch"-ийг баримтална.

Зохиогч(ид): Ж.Ариун, Г.Гэрэлмаа
"Оюутнуудад герман хэлээр сонсож ойлгоход тулгарч буй бэрхшээл, шийдвэрлэх санал зөвлөмж", Европ судлал VII, Монгол Улс, 2023-4-14, vol. VII, pp. 6

Хураангуй

Хүмүүний сурах, сургах эрэлт, хэрэгцээ нийгмийн амьдралын бодит шаардлагад үндэслэнэ. Гадаад хэлний сургалт ч мөн ялгаагүй билээ. Харилцаа, чадвар, чадамжид суурилсан хэлний хэрэглээг чухалчлах болсон өнөө үед суралцагчдын гадаад хэлээр аль болох хурдан хугацаанд бусдын хэлж ярьж буйг алдаа мадаггүй ойлгон, санаа бодлоо илэрхийлж сурах явдал чухалд тооцогдож байна. Үүний нэн тэргүүнд гадаад хэлээр харилцах хэлэхүйн сонсож ойлгох чадвар тавигдана. Тус ойлголтыг хэлэхүйн үүднээс авч үзвэл нэгэн бүхэл ухагдахуун бөгөөд тус ажилд сонсож ойлгохыг аман эхэд агуулагдаж буй мэдээллийг сонорын эрхтнээр дамжуулан хүлээн авч, ухаарах, боловсруулахтай холбоотой тогтоох ба сэргээн санахад чиглэсэн сэтгэхүйн идэвхтэй үйл ажиллагаа хэмээн дүгнэж болно. Өнөөдөр манай улсад герман хэлийг бакалаврын түвшинд А1-В2 түвшинд мэргэжлийн болоод мэргэжлийн бус ангиудад судалж байна.

Зохиогч(ид): Ж.Ариун, Ч.Сэлэнгэмөрөн, Б.Энхболд, Г.Эрдэнэнаран, М.Одонтуяа, Г.Гэрэлмаа
"ГЕРМАН ХЭЛНИЙ БАГШ НАРЫН СУРГАЛТ, СУДАЛГАА", МУИС 80 жилийн босгон дээр, 2022-10-2, vol. I, pp. 10

Хураангуй

Хураангуй: Герман хэлийг МУИС-д 1968 оноос хойш мэргэжлийн хийгээд мэргэжлийн бус ангиудад заан сургаж ирсэн бөгөөд бүтцийн өөрчлөлт хөгжлийн тухайд өнөөг хүртэл Гадаад хэлний тэнхим, ГИБ факультет, Франц-герман хэлний тэнхим, Герман судлалын тэнхим, ЕСТ зэргээр харьяалуулан иржээ. Мэргэжлийн хөтөлбөрийн хувьд эдгээр он цагуудад герман хэлний хөтөч-орчуулагч, герман хэлтэй гадаад харилцааны ажилтан, герман хэлний багш, герман хэлний орчуулагч, герман орон судлалын мэргэжилтнийг академик түвшинд бэлдэн гаргажээ. Багшлах боловсон хүчний бүрэлдэхүүн сургалт, судалгааны ажлын хүрээгээ хөгжлийн зорилго, зорилтдоо нийцүүлэн зэрэгцүүлсэн хэл шинжлэл, боловсрол судлал-заах арга зүй, хэл-орон судлал чиглэлээр амжилттай үргэлжлүүлж байна. Түлхүүр үг: герман хэлний тэнхимийн үүсэл, герман хэлний багш, судлаачдын сургалт-судалгааны ажлын өнөөгийн түвшин

Зохиогч(ид): Г.Гэрэлмаа
"DAF-Studium und Fachdidaktik in der Mongolei: Tradition und Gegenwart im Bezug auf die NUM" Germanistik in der Ukraine, vol. 28, no. 16, pp. 130-143, 2022-6-1

https://www.buchfreund.de/de/d/p/98495149/germanistik-in-der-ukraine-wissenschaftliche, https://udgv.org/de/udgv

Хураангуй

Historically, German has been officially taught in Mongolia at the National University of Mongolia since 1968, and 2018 marks the 50th anniversary of the event. During this period, the concrete foundation for German language, culture, geography, translation training and comparative linguistics was formed in our country and thousands of specialists for German studies were born. Undoubtedly, this work has contributed to the development of bilateral relations and the achievement of a comprehensive partnership. Assessing and research the accumulated experience of German as foreign language Study in Mongolia, and its’ current trends will help guide future implementation. In the current foreign language training in Mongolia, “The Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching and assessment” been successfully implemented and are being creatively used in the teaching and learning methodology. Although the usage of “Profile Deutsch” in German language teaching is commendable, it is important to understand and convey the basic concepts such as can do, language means, competence, strategies, techniques etc. in one’s own language, and to help students master the learning methods and techniques.

Зохиогч(ид): Г.Гэрэлмаа
"Суралцагчдад герман хэлээр сонсож ойлгох чадвар эзэмшихэд тулгарч буй бэрхшээл", Европ судлал: хэл соёл, олон улс, орон судлал" олон улсын эрдэм шинжилгээний VI хурал - 2022, Монгол, 2022-4-8, vol. VI, pp. 13

Хураангуй

Анх хэлэхүйн сонсож ойлгох чадварын талаар оросын нэрт эрдэмтэн З. А. Кочкина 1964 онд “Иностранные языки в школе” 1964, № 5 сэтгүүлд “Аудирование: Что это такое?” сэдэвт судалгааны өгүүлэл хэвлүүлснээр (Кочкина, 2007) тус чиглэлийн судалгааны эхийг тавьсан гэж үздэг бөгөөд энэ цаг мөчөөс эхлэн үе үеийн эрдэмтэн судлаачид сонсож ойлгох чадварын талаар өөрсдийн судалгаа, онолын үндэслэл, зарчмыг дэвшүүлэх болжээ. Герман хэлийг гадаад хэлээр заах онол арга зүйн хувьд сонсож ойлгох чадварын талаарх судалгаа нэлээдгүй гараад байгаа боловч Монголын герман хэл суралцагчдын хувьд сонсож ойлгоход тулгарч буй бэрхшээлийг тодруулах, шийдвэрлэх арга замыг тодруулах нь чухал асуудлуудын нэгэнд зүй ёсоор тооцогдож байна.

Зохиогч(ид): Г.Гэрэлмаа
"Хэлэхүйн сонсож ойлгох чадвар эзэмшүүлэх онолын үндэс", ЕВРОП СУДЛАЛ V : Олон улсын харилцаа, орон судлал, хэл шинжлэл, орчуулга зүй, гадаад хэлний боловсрол ОУЭШ, Монгол улс, 2021-4-22, vol. 20 нүүр А4, pp. 1-21

Хураангуй

Харилцаа, чадвар, хандлагад суурилсан өнөөгийн гадаад хэлний сургалтанд хэлэхүйн сонсож ойлгох чадвар нь ын үүрэг, оролцоо, ач холбогдол болоод түүний онол, аргазүйн үндсийн талаарх судалгаа нь харьцангүй сүүл үеийн судалгаанд тооцогдож байна. Энэ чиглэлээр эрдэмтэн судлаачид олон талын судалгааг хийн өөр өөрсдийн онол, таамаглалыг дэвшүүлж байгаа хэдий ч нэлээдгүй зүйл дээр нэгдсэн ойлголтонд хүрч чадаагүй байна.

Зохиогч(ид): Г.Гэрэлмаа
"Ой тогтоолтын арга, түүний түүхэн хөгжил ба төрлүүд" Гадаад хэл соёл судлал, vol. 528-24, pp. 130-139, 2020-11-5

www.sas.num.edu.mn

Хураангуй

Мэдээлэл, технологийн хөгжлийн их эрин үеийн шаардлагаар өнөө үед хувь хүнээс техник, технологи, нийгэм соёлын олон талын мэдлэгтэй байх төдийгүй гадаад хэлний өндөр боловсрол шаардагдаж байна. Ялангуяа аль болох олон гадаад хэл сурах гэсэн өнөөгийн нийгмийн амин чухал хэрэгцээ шаардлагаас үүдэн олог зуун жилийн түүхтэй ой тогтоолтын аргуудыг орчин үеийн сэтгэл судлалын ололтуудтай хослуулан хэрэглэх нь өндөр ач холбогдолтой гэж сэтгэл судлал, сурган, заах аргазүйн эрдэмтэн судлаачид үзэж байна.





Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар