Бидний тухай
Багш ажилтан
In Stanford encyclopedia of philosophy, “a paradigmatic aesthetic experience refers to a perceptual experience centered on the beauty of an object, such as a piece of artwork or a aspects of the natural world. However, theorists argue that aesthetic experiences can arise from the sublime or even from experiences of ugliness. Moreover, the distinction between "ordinary perceptual experience" and "aesthetic experience" presents a complex issue in philosophical aesthetics. Additionally, an emerging field known as everyday aesthetics claims that aesthetic encounters can emerge from our everyday activities. Yuriko Saito, author of "Everyday Aesthetics," examines the Japanese tea ceremony as an instance of aesthetic engagement, while Paulina Rautio suggests that even mundane tasks like hanging laundry can be seen as aesthetic experiences. This paper seeks to elucidate philosophical perspectives on aesthetic experience in order to assert the aesthetic credentials of everyday aesthetics.
Хоруу чанар бүхий илэрхийлэмж гэдгээр тодорхой анги бүлэг, нийгэмлэг, хувь хүмүүсдm янз бүрийн хор хохирол учруулдаг, хэлэх үйлдэл, ерөнхийлөл, метафор, үг холбоо үг, зураг бичвэр зэрэг өөр өөр хэлбэрийн авч ихэнх тохиолдолд агуулгын хувьд огтлолцдог илэрхийлэмжүүдийг багтаан авч үзэв. Монгол хэлний их тайлбар тольд хоруу чанар гэдгийг бичил биетний өвчлүүлэх чадварын зэрэг гэж тодорхойлсон байдаг аж. Dangerous speech, hate speech, pejorative term зэрэг нь нийгэмд “бичил биетэн” лугаа шинжтэй байдгийг бодолцон ийнхүү хоруу чанар(harmful) бүхий илэрхийлэмж гэх нэг малгайд багтааж нэрлэлээ. Эдгээр илэрхийлэмжээс үүдэлтэй хор хохирлыг дурдахын хамт, бид хүн тус бүр ардчилсан нийгмийн үнэт зүйлийг даган биелүүлэгчээс гадна “босгон бүтээгч” гэдэг утгаараа эдгээр илэрхийлэмжийг хэрэглэхээс зайлсхийх нь яагаад “иргэнлэг” үйлдэл болохыг тодруулав.
Can you name the ten philosophers?" is one of the simplest questions for a philosophy student. Ironically, all it takes to make this question difficult is the addition of one word-women. Even though Elena Cornaro Piscopia received her doctorate in philosophy from the University of Padua in Italy in 1678, 300 years ago (Kalnická 2021), we continue to categorize "woman philosopher" and "Asian philosopher who specialized in metaphysics,” implying that these people are extraordinary. In this article, we questioned whether it was necessary to distinguish between men and women in this “modern, civilized democratic society.” To respond to this question, we examined the academic setting in philosophy and considered how gender-related issues are reflected.
“Практикт хэл үргэлж л тодорхой бус байдаг тул бидний баталж буй зүйл хэзээ ч нарийн чанд байдаггүй.” гэж Рассэл Логик философийн Трактатын удиртгал үгэндээ бичсэн байдаг. Жишээ болгон илтгэлийн гарчийг харваас Рассэл Витгенштейн хоёр өөр хоорондоо санал зөрөлдсөн үү? эс бөгөөс хамтраад “нийтийн” эсрэг гөжүүдэлж зогсоо юу? гэдэг нь лав тодорхойгүй байна. Логик анализад ач холбогдол өгч, уламжлалт философийг шүүмжилсэн шүүмжээрээ тэд “урсгал сөрж”, логик атомизм гэх шинэ чиглэлийг босголцож, аналитик философийн шавийг тавьсныг философийн түүхээс бид мэдэх билээ. Харин уг илтгэлд бид Рассэл болон Витгенштейн нарын хоорондын гөжүүдлийг онцолсон болно.
Өргөж буй тангараг нь хэдий чин эрмэлзэл, зорилго, хүслийн илэрхийлэл боловч эргээд хүнийхээ хувьд сонголт, эрх чөлөө, ёс зүйн хувьд философи эргэцүүлэл дагуулсан сэдэв бол эмчийн тангараг юм. Ялангуяа цар тахал дэгдэж өдөр тутмын эгэл амьдралын хүрээг өөрчилж буй энэ цаг үед эл асуудлыг дахин шинжлэх хэрэгцээ байна. Энэхүү судалгаанд тангараг, амлалт хэмээх ойлголтуудыг хэлний философи, хүний эрх, ёс зүйн үүднээс авч үзэхийг эрмэлзсэн болно.