Бидний тухай
Багш ажилтан
Монгол улс дахь үйлчилгээний салбарын процесс, чанарыг сайжруулахын нэн шаардлагатай байгаа энэ үед ажилтны энгэйжмэнтийг нэмэгдүүлэх замаар ажлын гүйцэтгэлийг сайжруулах нөлөөлөх хүчин зүйлсийг тодорхойлох зорилгоор энэхүү судалгааны ажлыг хийсэн. Ажилтны энгэйжмэнтийг нэмэгдүүлэх түлхүүр хүчин зүйл болох ажлын олон талт байдал, байгууллагын соёлын үзүүлэлтүүдийг авч үзсэн бөгөөд эдгээр хүчин зүйлс нийлээд ажилтны гүйцэтгэлд шууд болон шууд бусаар хэрхэн нөлөөлж байгааг авч үзлээ. Судалгаанд бүтцийн тэгшгэлийн арга болон SPSS, ялгаатай байдлын шинжилгээг ашигласан. Бидний судалгааны ажлын ололтой тал нь хүний нөөцийн бүрдүүлэлтийн өөр өөр сувгуудаар дамжин орж ирсэн ажилчдын энгэйжмэнт болон гүйцэтгэл ялгаатай байгааг харуулсанд оршино.
Монгол улс дахь үйлчилгээний салбарын процесс, чанарыг сайжруулахын нэн шаардлагатай байгаа энэ үед ажилтны энгэйжмэнтийг нэмэгдүүлэх замаар ажлын гүйцэтгэлийг сайжруулах нөлөөлөх хүчин зүйлсийг тодорхойлох зорилгоор энэхүү судалгааны ажлыг хийсэн. Ажилтны энгэйжмэнтийг нэмэгдүүлэх түлхүүр хүчин зүйл болох ажлын олон талт байдал, байгууллагын соёлын үзүүлэлтүүдийг авч үзсэн бөгөөд эдгээр хүчин зүйлс нийлээд ажилтны гүйцэтгэлд шууд болон шууд бусаар хэрхэн нөлөөлж байгааг авч үзлээ. Судалгаанд бүтцийн тэгшгэлийн арга болон SPSS, ялгаатай байдлын шинжилгээг ашигласан. Бидний судалгааны ажлын ололтой тал нь хүний нөөцийн бүрдүүлэлтийн өөр өөр сувгуудаар дамжин орж ирсэн ажилчдын энгэйжмэнт болон гүйцэтгэл ялгаатай байгааг харуулсанд оршино.
Хураангуй Академик энтрепренершипийг хөгжүүлэх хэрэгцээ, шаардлагын улмаас байгууллагын гишүүдэд энтрепренер сэтгэлгээг төлөвшүүлэх, энтрепренер болох сэдлийг төрүүлэх нь нэн тэргүүний зорилт болохыг хүлээн зөвшөөрч, үүний төлөө их сургуулиуд маш их хүчин чармайлт гаргах болжээ. Энэхүү судалгаагаар сэтгэлзүйн болон байгууллагын стратегийн зорилтууд их сургуулийн багш нарын энтрепренер сэдэлд хэрхэн нөлөөлж байгааг судлахыг зорьсон. Судалгаанд МУ-ын төрийн өмчит 6-н их сургуулийн 274 профессор, багш оролцлоо. Судалгааны үр дүнд багш нарын энтрепренер болох зорилгод төлөвлөгдсөн зан төлвийн онолын хүчин зүйлс эерэг хамааралтай байсан. Мөн байгууллагын стратегийн зорилтууд шууд нөлөөлж байсан нь практик ач холбогдолтой байлаа. Түлхүүр үг: академик энтрепренершип, энтрепренер зорилго, стратегийн зорилт
Академик энтрепренершипийг хөгжүүлэх хэрэгцээ, шаардлагын улмаас байгууллагын гишүүдэд энтрепренер сэтгэлгээг төлөвшүүлэх, энтрепренер болох сэдлийг төрүүлэх нь нэн тэргүүний зорилт болохыг хүлээн зөвшөөрч, үүний төлөө их сургуулиуд маш их хүчин чармайлт гаргах болжээ. Энэхүү судалгаагаар энтрепренершипт хандах хандлага, зан төлвийн хяналт, нийгмийн хэм хэмжээ гэх мэт сэтгэлзүйн хүчин зүйлс болон байгууллагын стратегийн зорилтууд их сургуулийн багш нарын энтрепренер сэдэлд хэрхэн нөлөөлж байгааг судлахыг зорьсон. Судалгаанд МУ-ын төрийн өмчит 6-н их сургуулийн 274 профессор, багш оролцлоо. Судалгааны үр дүнд багш нарын энтрепренер болох сэдэлд төлөвлөгдсөн зан төлвийн онолын хүчин зүйлс эерэг хамааралтай байсан. Мөн байгууллагын стратегийн зорилтууд шууд нөлөөлж байсан нь судалгааны үр дүн байлаа.
Хураангуй: Энтрепренер сэтгэлгээ, соёлыг төлөвшүүлэх, энтрепренершип түншлэлийг хөгжүүлэхэд их сургуулийн манлайлал, үүрэг оролцоо их байгаа нь практикт нотлогдож судалгааны их сургуулиас энтрепренер их сургууль болж хөгжих чиг хандлага улам бүр нэмэгдсээр байна. Нийгэм эдийн засгийн хөгжилд нөлөөлж буй талаасаа ч, их сургуулийн сургалт, судалгааны чанар, өрсөлдөх чадварыг нэмэгдүүлж буй талаасаа ч манай улсад академик энтрепренершип болон энтрепренерт чиглэсэн хөгжлийн концепцийг хэрэгжүүлэх, хөгжүүлэх шаардлага зүй ёсоор тулгарч байна. Тиймээс академик энтрепренершип болон энтрепренер их сургуулийн тухай үзэл баримтлал, түүхэн хөгжлийн талаар тодруулах, ойлголтыг нэмэгдүүлэх хэрэгцээ байгааг судлаачын зүгээс харж энэхүү судалгааны өгүүлэлийг хэвлүүлэлийг зорьлоо. Судалгаанд 1/энтрепренершипийн талаар ерөнхий ойлголт, 2/академик энтрепренершип болон академик энтрепренерийн тухай, 3/ энтрепренер их сургуулийн онцлог шинж чанар, үзэл баримтлал, ач холбогдлыг талаарх судалгааны ажлуудыг харьцуулан судлаж, нэгтгэн харуулсан тул энэ чиглэлээр сонирхон судлаж буй бүх түвшний оюутнууд, судлаачдад тодорхой мэдлэг, мэдээллийг олгох ач холбогдолтой болно.
Байгууллагын хүний нөөцийн менежментийн хүрээнд байнга тулгарч байдаг асуудлын нэг бол ажилтан байгууллагатайгаа чин сэтгэлээрээ холбогдож, гүйцэтгэл өндөртэй, бүтээмжтэй байхад нөлөөлөх явдал юм. Тиймээс ажилтны энгэйжмэнт, түүнд нөлөөлөх хүчин зүйлс, гарах үр дагаврын талаарх судалгааны ажлууд хийгдэж, ач холбогдол нь улам бүр өсөн нэмэгдсээр байна. Бид энэхүү судалгаагаараа ажилтны энгэйжментийн талаарх гадаадын эрдэмтэн судлаачдын гаргасан үзэл баримтлал, онол хандлагуудыг харьцуулж, нэгтгэн дүгнэхийг зорьлоо. Уг судалгааны ажлын ач холбогдол нь байгууллагын ажилтны энгэйжмэнтийн тодорхойлолт, онол аргазүйг нарийвчлан судлах, энэ талаарх мэдлэгийг нэмэгдүүлэх, цаашид судлах зүйлсийг илрүүлэхэд оршино.
Академик энтрепренершипийг хөгжүүлэх хэрэгцээ, шаардлагын улмаас байгууллагын гишүүдэд энтрепренер сэтгэлгээг төлөвшүүлэх, энтрепренер болох сэдлийг төрүүлэх нь нэн тэргүүний зорилт болохыг хүлээн зөвшөөрч, үүний төлөө их сургуулиуд маш их хүчин чармайлт гаргах болжээ. Судалгаагаар Монгол улсын их сургуулийн багш, судлаачдын энтрепренершипт хандах хандлага, зан төлвийн хяналт, нийгмийн сүлжээ, энтрепренершип үйл ажиллагаанаас хүлээж буй үр өгөөж зэрэг нь тэдний энтрепренер болох зорилгод хэрхэн нөлөөлж буйг тодруулсан. Мөн их сургуулиуд стратеги төлөвлөгөөндөө энтрепрепренершипийг хөгжүүлэх зорилтуудыг тусгаснаар байгууллагын гишүүдийн энтрепренер болох зорилгод нөлөө үзүүлэх эсэхийг судалгааны үр дүнгээр гаргахыг зорьсон. Судалгаанд МУ-ын төрийн өмчит 6-н их сургуулийн 274 багш, судлаачид оролцлоо.
Abstract: there is a demand for businesses to increase the amount of cooperation and synergy they have with universities especially if such businesses wish to implement the products and and research outcomes in the industrial market in order to increase their revenues, as well as adding strength to their position on the market. Businesses are able to develop their technological advancements, product quality and economic outcome immensely by working with universities. This helps businesses add to their competitive advantages. Therefore, this research paper aims at defining what affects businesses' and universities' innovative cooperation. In order for the research paper to be conclusive, businesses that work with universities and within those businesses, ones that have been0 successful have been chosen. The authors took questionnaires and focus group interviews from these businesses. The main research methods are descriptive analysis on today's situation on business-university innovative cooperation and the correlation between the factors that affect the situation. The authors have come to conclusion by how smallmedium businesses are involved with innovative cooperation, the interior and exterior factors affecting them and calculated correlation between these factors.