Бидний тухай
Багш ажилтан
Их сургуулийн тогтвортой хөгжлийг гол үзэл баримтлал нь мэдлэгийг нийгмийн хэрэгцээ шаардлагад нийцүүлэх, эдийн засгийн эргэлтэд оруулах замаар санхүүжилтийн олон эх үүсвэрийг бий болгох, засаглалын хувьд бие даасан байх явдал юм. Мэдлэгийг өсөн нэмэгдэх капитал болгон хувиргах гол арга зам нь энтрепренешип бөгөөд академик түвшинд энтрепренершипийг хөгжүүлэх түлхүүр тоглогч нь их сургуулийн профессор багш нар байдаг. Энэхүү судалгааны ажлын зорилго нь их сургуулийн профессор багшийн энтрепренер эрмэлзлийг нэмэгдүүлэхэд тэдний ажлын чиг баримжаа хэрхэн хамааралтай болохыг тодорхойлоход оршино. Ингэхдээ багшийн ажлын чиг баримжааг сургалт, судалгаа, нийгмийн чиг баримжаа гэж гурав ангилан үзэж, тухайн чиг баримжаа нь энтрепренер эрмэлзлийг өдөөж байгаа эсэхийг тодруулахыг зорьсон. Судалгаанд МУ-ын их сургуулиудын нийт 354 профессор багш оролцсон. Судалгааны загварын хүчинтэй байдал болон дэвшүүлсэн таамаглалыг шалгахдаа бүтцийн тэгшгэлийн загвар (SEM)-ыг ашигласан. Судалгааны үр дүнд их сургуулийн багшийн сургалтын болон нийгмийн чиг баримжаа нь энтрепренер эрмэлзэлд шууд нөлөөлж байсан бол судалгааны чиг баримжаа энтрепренер эрмэлзэлд нөлөөлөхөд уламжлал энгэйжмэнт зуучлалын үүрэг гүйцэтгэж байгааг илрүүлсэн.
In a time characterized by the immediate necessity to enhance the quality and productivity of hospitality industry in Mongolia, the research was undertaken to improve job performance by increasing employee engagement and identifying influencing factors. Initially, the core indicators of increased employee engagement, multitasking jobs, and organizational culture were analyzed to determine how these factors, both individually and collectively, show direct and indirect impacts on job performance. To reach the objective, the research utilized structural equation modeling (SEM) methodology. Subsequently, the findings were analyzed using the SPSS software to discern the impact of human resources recruiting practices on both employee engagement and job performance based on the analysis of variance. In conclusion, multitasking jobs and organizational culture have a positive impact on job performance by increasing employee engagement. The novelty of this study discerns that employee engagement and job performance vary based on the specific human resource methods through which employees are recruited.
In a time marked by the urgent need to enhance the quality and productivity of Mongolia’s hospitality sector, this research aimed to boost job performance through increased employee engagement and the identification of influencing factors. Initially, core indicators such as increased employee engagement, multitasking jobs, and organizational culture were analyzed to understand their individual and collective impacts on job performance. The study delved into the multitasking nature of hospitality employment where employees must juggle multiple tasks simultaneously, and the fluctuating nature of organizational culture aligns with Mongolia’s seasonal attributes. Given the industry’s characteristics and workforce instability, the research conducted a comparative analysis focusing on human resource recruiting practice as the controlling variable. A total of 155 hospitality industry employees participated in this primary study on employee engagement within the sector. The study’s finding revealed that multitasking jobs and organizational culture positively impact job performance by enhancing employee engagement. Additionally, the research highlighted variations in employee engagement and job performance based on specific human resource recruitment methods employed initially.
Монгол улс дахь үйлчилгээний салбарын процесс, чанарыг сайжруулахын нэн шаардлагатай байгаа энэ үед ажилтны энгэйжмэнтийг нэмэгдүүлэх замаар ажлын гүйцэтгэлийг сайжруулах нөлөөлөх хүчин зүйлсийг тодорхойлох зорилгоор энэхүү судалгааны ажлыг хийсэн. Ажилтны энгэйжмэнтийг нэмэгдүүлэх түлхүүр хүчин зүйл болох ажлын олон талт байдал, байгууллагын соёлын үзүүлэлтүүдийг авч үзсэн бөгөөд эдгээр хүчин зүйлс нийлээд ажилтны гүйцэтгэлд шууд болон шууд бусаар хэрхэн нөлөөлж байгааг авч үзлээ. Судалгаанд бүтцийн тэгшгэлийн арга болон SPSS, ялгаатай байдлын шинжилгээг ашигласан. Бидний судалгааны ажлын ололтой тал нь хүний нөөцийн бүрдүүлэлтийн өөр өөр сувгуудаар дамжин орж ирсэн ажилчдын энгэйжмэнт болон гүйцэтгэл ялгаатай байгааг харуулсанд оршино.
Монгол улс дахь үйлчилгээний салбарын процесс, чанарыг сайжруулахын нэн шаардлагатай байгаа энэ үед ажилтны энгэйжмэнтийг нэмэгдүүлэх замаар ажлын гүйцэтгэлийг сайжруулах нөлөөлөх хүчин зүйлсийг тодорхойлох зорилгоор энэхүү судалгааны ажлыг хийсэн. Ажилтны энгэйжмэнтийг нэмэгдүүлэх түлхүүр хүчин зүйл болох ажлын олон талт байдал, байгууллагын соёлын үзүүлэлтүүдийг авч үзсэн бөгөөд эдгээр хүчин зүйлс нийлээд ажилтны гүйцэтгэлд шууд болон шууд бусаар хэрхэн нөлөөлж байгааг авч үзлээ. Судалгаанд бүтцийн тэгшгэлийн арга болон SPSS, ялгаатай байдлын шинжилгээг ашигласан. Бидний судалгааны ажлын ололтой тал нь хүний нөөцийн бүрдүүлэлтийн өөр өөр сувгуудаар дамжин орж ирсэн ажилчдын энгэйжмэнт болон гүйцэтгэл ялгаатай байгааг харуулсанд оршино.
Хураангуй Академик энтрепренершипийг хөгжүүлэх хэрэгцээ, шаардлагын улмаас байгууллагын гишүүдэд энтрепренер сэтгэлгээг төлөвшүүлэх, энтрепренер болох сэдлийг төрүүлэх нь нэн тэргүүний зорилт болохыг хүлээн зөвшөөрч, үүний төлөө их сургуулиуд маш их хүчин чармайлт гаргах болжээ. Энэхүү судалгаагаар сэтгэлзүйн болон байгууллагын стратегийн зорилтууд их сургуулийн багш нарын энтрепренер сэдэлд хэрхэн нөлөөлж байгааг судлахыг зорьсон. Судалгаанд МУ-ын төрийн өмчит 6-н их сургуулийн 274 профессор, багш оролцлоо. Судалгааны үр дүнд багш нарын энтрепренер болох зорилгод төлөвлөгдсөн зан төлвийн онолын хүчин зүйлс эерэг хамааралтай байсан. Мөн байгууллагын стратегийн зорилтууд шууд нөлөөлж байсан нь практик ач холбогдолтой байлаа. Түлхүүр үг: академик энтрепренершип, энтрепренер зорилго, стратегийн зорилт
Академик энтрепренершипийг хөгжүүлэх хэрэгцээ, шаардлагын улмаас байгууллагын гишүүдэд энтрепренер сэтгэлгээг төлөвшүүлэх, энтрепренер болох сэдлийг төрүүлэх нь нэн тэргүүний зорилт болохыг хүлээн зөвшөөрч, үүний төлөө их сургуулиуд маш их хүчин чармайлт гаргах болжээ. Энэхүү судалгаагаар энтрепренершипт хандах хандлага, зан төлвийн хяналт, нийгмийн хэм хэмжээ гэх мэт сэтгэлзүйн хүчин зүйлс болон байгууллагын стратегийн зорилтууд их сургуулийн багш нарын энтрепренер сэдэлд хэрхэн нөлөөлж байгааг судлахыг зорьсон. Судалгаанд МУ-ын төрийн өмчит 6-н их сургуулийн 274 профессор, багш оролцлоо. Судалгааны үр дүнд багш нарын энтрепренер болох сэдэлд төлөвлөгдсөн зан төлвийн онолын хүчин зүйлс эерэг хамааралтай байсан. Мөн байгууллагын стратегийн зорилтууд шууд нөлөөлж байсан нь судалгааны үр дүн байлаа.
Хураангуй: Энтрепренер сэтгэлгээ, соёлыг төлөвшүүлэх, энтрепренершип түншлэлийг хөгжүүлэхэд их сургуулийн манлайлал, үүрэг оролцоо их байгаа нь практикт нотлогдож судалгааны их сургуулиас энтрепренер их сургууль болж хөгжих чиг хандлага улам бүр нэмэгдсээр байна. Нийгэм эдийн засгийн хөгжилд нөлөөлж буй талаасаа ч, их сургуулийн сургалт, судалгааны чанар, өрсөлдөх чадварыг нэмэгдүүлж буй талаасаа ч манай улсад академик энтрепренершип болон энтрепренерт чиглэсэн хөгжлийн концепцийг хэрэгжүүлэх, хөгжүүлэх шаардлага зүй ёсоор тулгарч байна. Тиймээс академик энтрепренершип болон энтрепренер их сургуулийн тухай үзэл баримтлал, түүхэн хөгжлийн талаар тодруулах, ойлголтыг нэмэгдүүлэх хэрэгцээ байгааг судлаачын зүгээс харж энэхүү судалгааны өгүүлэлийг хэвлүүлэлийг зорьлоо. Судалгаанд 1/энтрепренершипийн талаар ерөнхий ойлголт, 2/академик энтрепренершип болон академик энтрепренерийн тухай, 3/ энтрепренер их сургуулийн онцлог шинж чанар, үзэл баримтлал, ач холбогдлыг талаарх судалгааны ажлуудыг харьцуулан судлаж, нэгтгэн харуулсан тул энэ чиглэлээр сонирхон судлаж буй бүх түвшний оюутнууд, судлаачдад тодорхой мэдлэг, мэдээллийг олгох ач холбогдолтой болно.
Байгууллагын хүний нөөцийн менежментийн хүрээнд байнга тулгарч байдаг асуудлын нэг бол ажилтан байгууллагатайгаа чин сэтгэлээрээ холбогдож, гүйцэтгэл өндөртэй, бүтээмжтэй байхад нөлөөлөх явдал юм. Тиймээс ажилтны энгэйжмэнт, түүнд нөлөөлөх хүчин зүйлс, гарах үр дагаврын талаарх судалгааны ажлууд хийгдэж, ач холбогдол нь улам бүр өсөн нэмэгдсээр байна. Бид энэхүү судалгаагаараа ажилтны энгэйжментийн талаарх гадаадын эрдэмтэн судлаачдын гаргасан үзэл баримтлал, онол хандлагуудыг харьцуулж, нэгтгэн дүгнэхийг зорьлоо. Уг судалгааны ажлын ач холбогдол нь байгууллагын ажилтны энгэйжмэнтийн тодорхойлолт, онол аргазүйг нарийвчлан судлах, энэ талаарх мэдлэгийг нэмэгдүүлэх, цаашид судлах зүйлсийг илрүүлэхэд оршино.
Академик энтрепренершипийг хөгжүүлэх хэрэгцээ, шаардлагын улмаас байгууллагын гишүүдэд энтрепренер сэтгэлгээг төлөвшүүлэх, энтрепренер болох сэдлийг төрүүлэх нь нэн тэргүүний зорилт болохыг хүлээн зөвшөөрч, үүний төлөө их сургуулиуд маш их хүчин чармайлт гаргах болжээ. Судалгаагаар Монгол улсын их сургуулийн багш, судлаачдын энтрепренершипт хандах хандлага, зан төлвийн хяналт, нийгмийн сүлжээ, энтрепренершип үйл ажиллагаанаас хүлээж буй үр өгөөж зэрэг нь тэдний энтрепренер болох зорилгод хэрхэн нөлөөлж буйг тодруулсан. Мөн их сургуулиуд стратеги төлөвлөгөөндөө энтрепрепренершипийг хөгжүүлэх зорилтуудыг тусгаснаар байгууллагын гишүүдийн энтрепренер болох зорилгод нөлөө үзүүлэх эсэхийг судалгааны үр дүнгээр гаргахыг зорьсон. Судалгаанд МУ-ын төрийн өмчит 6-н их сургуулийн 274 багш, судлаачид оролцлоо.
Abstract: there is a demand for businesses to increase the amount of cooperation and synergy they have with universities especially if such businesses wish to implement the products and and research outcomes in the industrial market in order to increase their revenues, as well as adding strength to their position on the market. Businesses are able to develop their technological advancements, product quality and economic outcome immensely by working with universities. This helps businesses add to their competitive advantages. Therefore, this research paper aims at defining what affects businesses' and universities' innovative cooperation. In order for the research paper to be conclusive, businesses that work with universities and within those businesses, ones that have been0 successful have been chosen. The authors took questionnaires and focus group interviews from these businesses. The main research methods are descriptive analysis on today's situation on business-university innovative cooperation and the correlation between the factors that affect the situation. The authors have come to conclusion by how smallmedium businesses are involved with innovative cooperation, the interior and exterior factors affecting them and calculated correlation between these factors.