Бидний тухай
Багш ажилтан
Хураангуй Тус судалгааны ажлаар бид, “Байгууллагын шударга ёс” нь ажилчдын “Байгууллагын үнэнч хандлагад” хэрхэн нөлөөлж буйг “А” компаний санамсаргүй түүврийн аргаар сонгогдсон нийт 250 ажилчдын хувьд судалж үзлээ. Судалгааны үр дүнг Микрософт Эксел болон SPSS 29.0 программуудыг ашиглан шинжлэв. “Байгууллагын шударга ёс”-ны хүчин зүйлс нь “Байгууллагадаа үнэнч хандах” бүх хүчин зүйлстэй ойролцоо утгатай нөлөө үзүүлсэн үр дүн гарлаа. Хуваарилалтын шударга ёс нь “Сэтгэл хөдлөлийн үнэнч хандлага”-д харьцангуй эерэг хүчтэй нөлөөтэй. Харин “Үйл явцын шударга ёс” нь “тууштай үнэнч хандлага”-д хүчтэй нөлөөтэй гэсэн үр дүн гарлаа. “Хүмүүс хоорондын” болон “Мэдээллийн шударга” ёс нь “Сэтгэл хөдлөлийн үнэнч хандлагад” арай илүү хамааралтай байна. Түлхүүр үгс: Байгууллагын шударга ёс, Байгууллагад үнэнч хандах, хуваарилалтын шударга ёс, сэтгэл хөдлөлийн шударга ёс.
Balanced Scorecard (BSC) and Sustainable Development Goals (SDGs) are two frameworks that have gained considerable attention in recent years, particularly in the context of organizational sustainability and shared value creation for the stakeholders including local communities. The Balanced Scorecard (BSC) is a strategic management methodology aims to achieve a balance between financial performance and non-financial goals and objectives, while ensuring that the organizational objectives aligned with the business strategy developed by Robert Kaplan and David Norton. Sustainable development has become a global concern as the world faces environmental and social challenges. The United Nations' SDG provide a framework for addressing these challenges, but implementing the SDGs into an organization's strategic planning can be challenging. This paper proposes a new model called the three-dimensional model (3D model), which combines the SDGs with the BSC to help organizations integrate sustainability into their strategic planning. The proposed 3D model provides a practical approach to organizations seeking to create long-term value while also addressing environmental and social challenges. Key words: strategic objectives, balanced score card, SDG, shared value, 3-dimensional model
Abstract Balanced Scorecard (BSC) and Sustainable Development Goals (SDGs) are two frameworks that have gained considerable attention in recent years, particularly in the context of organizational sustainability and shared value creation for the stakeholders including local communities. The Balanced Scorecard (BSC) is a strategic management methodology aims to achieve a balance between financial performance and non-financial goals and objectives, while ensuring that the organizational objectives aligned with the business strategy developed by Robert Kaplan and David Norton. Sustainable development has become a global concern as the world faces environmental and social challenges. The United Nations' SDG provide a framework for addressing these challenges, but implementing the SDGs into an organization's strategic planning can be challenging. This paper proposes a new model called the three-dimensional model (3D model), which combines the SDGs with the BSC to help organizations integrate sustainability into their strategic planning. The proposed 3D model provides a practical approach to organizations seeking to create long-term value while also addressing environmental and social challenges. Key words: strategic objectives, balanced score card, SDG, shared value, 3-dimensional model
Аялал жуулчлалын салбарын хөгжил, зах зээл дэх өрсөлдөөн ширүүсч, жуулчны сэтгэл ханамж, үнэнч байдлыг дээшлүүлэх нь аялал жуулчлалын агентлагуудын хөгжилд ихээхэн ач холбогдолтой юм. Аялал жуулчлалын хот, аялал жуулчлалын нөөц баялагт тулгуурлан Хөх хотыг жишээ болгон авч үзэн аялал жуулчлалын үеэр жуулчдаас санал асуулга авч, аялал жуулчлалын үйлчилгээний чанар нь үнэнч байдал болон жуулчны сэтгэл ханамжинд хэрхэн нөлөөлж байгааг судалж үзсэн. Үр дүн нь аялал жуулчлалын хөтчүүдийн үйлчилгээний чанар ба жуулчдын сэтгэл ханамж, үнэнч байдал нь мэдэгдэхүйц эерэг хамаарлыг харуулж байна. Аялал жуулчлалын хөтөчийн үйлчилгээ нь жуулчны сэтгэл ханамж, үнэнч байдалд нөлөөлдөг нэн чухал хүчин зүйл болохоос гадна жуулчдын үг, зан үйл, ойлголт тодорхой хэмжээгээр аялалын хөтөч үйлчилгээний чанарт нөлөөлдөг гэж онол, практикийн дүн шинжилгээгээр дүгнэв.
In modern times, companies use the advantages of technology to improve their competitiveness and increase their efficiency, create completely new business models, and make radical changes and innovations. This digital evolution is bringing about changes in all industries, including the media, banking, telecommunications and commerce industries. Due to this, there is a need to study the satisfaction of employees who are affected by the digital transition. Researching the job satisfaction of employees who work from home is of great importance nowadays, when business organizations are starting to take measures such as working remotely or working from home, or working shorter hours.
ABSTRACT In modern times, companies use the advantages of technology to improve their competitiveness and increase their efficiency, create entirely new business models, and make radical changes and innovations. This digital evolution is changing all industries, including the media, banking, telecommunications, and commerce industries. Due to this, there is a need to study the satisfaction of employees affected by the digital transition. Researching the job satisfaction of employees who work from home is of great importance nowadays, when business organizations are starting to take measures such as working remotely or working from home, or working shorter hours. Keywords: Herzberg's 2 factors, working from home, job satisfaction
Үйлдвэрлэлийн зориулалттай тэсрэх материал, тэсэлгээний хэрэгсэл үйлдвэрлэж, уурхайнуудад өрөмдлөг, тэсэлгээний цогц үйлчилгээ үзүүлдэг компаниудгүйгээр Монголын уул уурхайн салбарын үйл ажиллагааг төсөөлөх боломжгүй юм. Эдгээр тэсрэх бодис үйлдвэрлэлийн компаниудад үйлдвэрлэлийн процессын өөрчлөлт хийх шаардлага ихээхэн үүсдэг. Энэхүү судалгааны ажлаар сүүлийн жилүүдэд олон удаагийн үйлдвэрлэлийн процесс өөрчлөлтийг хэрэгжүүлсэн компани дахь өөрчлөлтийн үр дүн, түүнд нөлөөлсөн хүчин зүйлсийг тодорхойлж, өөрчлөлтийг амжилттай нэвтрүүлэх аргачлалыг санал болгосон.
Олон улсад, ялангуяа хөгжиж буй улсад гарааны компани ба гарааны бизнес өрхлэгчдийг дэмжих эрх зүйн тохиромжтой орёин бүрдүүлэх нь чухал асуудал хэвээр байна. Хөгжиж буй орны хувьд Монгол улс гарааны санхүүжилтэд ээлтэй орчин бүрдүүлэхэд чиглэсэн орчин үеийн эрх зүйн чиг хандлагыг нэвтрүүлэх шаардлагатай. Санхүүжилт авах боломж хязгаарлагдмал байдаг нь гарааны бизнесийн өсөлтөд учирдаг гол маадын нэг болдог. Энэ ажлын зорилго нь Монгол улсын гарааны санхүүжилтийн эрх зүйн орчин, бодлоготой холбоотой тулгамдсан асуудлыг тодорхойлохын тулд холбогдох хууль, тогтоомж, бодлогын баримт бичгүүдийг судалж, грааны бизнест тулгамдсан санхүүжилтийн асуудлыг судлахад чиглэгдсэн. Мөн дотоодын нөхцөл болон сонгон судалсан зарим улс орнуудын байдлыг харьцуулан дүгнэж, шилдэг туршлагыг нэвтрүүлэх, гарааны санхүүжилтийн эрх зүйн зохицуулалтад өөрчлөлт оруулах санал дэвшүүлсэн.
Abstract/Хураангуй Орчин үеийн улс оны хөгжил нь тухайн улсын мэргэшсэн дээд боловсролтой мэргэжилтнүүдийн улсдаа оруулж буй хувь нэмрээс ихээхэн шалтгаалдаг. 1959 онд МУИС-ийн Эдийн Засгийн Факультетийн бүрэлдэхүүнд Улс ардын аж ахуйн төлөвлөлтийн тэнхим байгуулагдсанаар менежментийн мэргэжлийн түүх эхэлж, энэ үеэс өнөөг хүртэл тус тэнхим доктор 52, магистр 391, бакалавр 2162, оройн сургалтаар 42 нийт 2647 төгсөгчдийг бэлтгэн гаргаж улс орныхоо өнцөг булан бүрт илгээжээ. Тус тэнхимийн төгсөгчид нь эзэмшсэн мэргэжлээрээ төр, хувийн хэвшлийн байгууллагуудын удирдлагын бүх шатанд хамт олноо манлайлан ажиллаж ирсэн. Энэхүү эрдэм шинжилгээний өгүүлэлд Монгол улсад Төлөвлөгч-Эдийн Засагч, Менежмент мэргэжлээр дээд мэргэжилтэн, боловсон хүчин бэлтгэхэд МУИС-ийн оруулсан хувь нэмэрийг тус тэнхимийн түүхэн хөгжилтэй уялдуулан тодорхойлоход оршино.
Хураангуй: Үйл ажиллагааны чиглэл нь хэрэглэгчдэд чиглэгдсэн байгууллагын хувьд үйлчилгээний ажилчид нь тухайн байгууллагыг төлөөлж чадахуйц томоохон хүчин зүйл болдог. Тиймдээ ч үйлчилгээний ажилтны ур чадвар, тэр дундаа байгууллагаа төлөөлөх, хэрэглэгчдэд бүтээгдэхүүн үйлчилгээгээ санал болгоход тухайн ажилтнаас богино хугацаанд санаагаа ойлгуулах, үйлчлүүлэгчийн сэтгэл зүй, хариу үйлдлийг ойлгон хүлээн авах, шаардлагатай тохиолдолд үйлчлүүлэгчийн гомдол саналыг шийдвэрлэж өгөх зэрэг олон чадварыг шаарддаг. Энэ нь эргээд ажилтны сэтгэл зүйн байдал, стресс, ажлаас авах сэтгэл ханамж зэрэгт нь нөлөөлдөг байна. Тиймээс байгууллагын зүгээс ажилтны чадварыг бүрэн гаргахын тулд ажлын орчныг сайжруулах тэр дундаа шаардлагатай тоног төхөөрөмж, ажиллахад хялбар техник технологиор дэмжсэнээр энэ байдлыг сайжруулах боломжтой юм. Энэхүү судалгаагаар үүрэн холбооны оператор компаниудын салбар нэгжүүд дээр компанийн төлөөл болон ажилладаг үйлчилгээний ажилчдаас санамсаргүй түүврийн аргаар сонгон судалгаа явуулж ажилчдын стресс болон сэтгэл ханамжид технологийн сайжруулалт ямар байдлаар нөлөөлж буйг гаргахыг зорьсон. Түлхүүр үг: Ажлын стресс, ажлын сэтгэл ханамж, технологийн сайжруулалт, үүрэн холбооны оператор, ажлын орчин
Бизнес эрхлэх орчныг тогтмол хугацаанд судлан шинжилж, сайжруулах шаардлага боломжийг тодорхойлж байх нь бизнесийн орчныг тааламжтай, тогтвортой байлгах нэг чухал хүчин зүйл юм. Бизнестэй холбоотой аливаа шийдвэр, бодлогын ба хууль эрх зүйн баримт бичгийг гаргахад судалгааны үр дүнд үндэслэх нь өөрчлөлтийн үр нөлөө бизнест эерэг байх үндсэн суурь болно. 2020 онд дэлхий дахинаа гарсан цар тахлын улмаас томоохон сорилт тулгарч, нийгэм эдийн засагт хүнд нөхцөл байдал бий болсон бөгөөд хүндрэлийг даван туулах, эдийн засгийг сэргээх хариуцлагатай энэ цаг үед бизнесийг дэмжих, бизнесийн бодлого, эрх зүйн орчныг боловсронгуй болгоход улам илүү анхаарах шаардлага зүй ёсоор тулгарч байгаа юм. Энэхүү эрдэм шинжилгээний өгүүлэлд Монголын бизнесийн орчны 2017, 2020 онуудад хийгдсэн судалгааны үр дүнд үндэслэн Монголын бизнесийн орчинд тулгарч буй асуудлуудыг илрүүлэн, улмаар бизнесийн орчинг сайжруулах боломжуудыг тодорхойлох зорилгыг тавьсан болно.
Having appropriate regulation and policies for supporting startups and SMEs is a key priority for both developed and developing countries. As a developing country, Mongolia needs to adapt emerging rules to create friendly environment for startup financing. One of the main barriers to startup growth is a restricted access to finance. The focus of this study is to address issues related to startup financing regulation and policy in Mongolia. In order to identify possible challenges in the financing regulation, the study explores financial challenges that startups face, and how regulation and policy designed for startups. We discuss key findings and conclude by suggesting to adopt best practices from selected countries and change the startup financing regulations.
Энэхүү судалгаа эрүүл мэндийн салбар байгууллагын тогтвортой байдал цар тахлын өндөр тархалттай байгаа энэ үед юу юунаас илүү чухал гэж үзээд нийт 276 эмнэлгийн ажилчдыг хамруулж урамшууллын систем нь тэдний байгууллагадаа харьяалагдах үнэнч байдал болон ажил үүрэгтээ төвлөрч ажиллахад хэрхэн нөлөөлж байгаа, цаашлаад энэ нь байгууллагын тогтвортой байдалд нөлөөлж байгаа эсэхийг судалсан болно. Судалгаанд Spss 26.0, AMOS 26.0 статистик программуудыг ашиглаж үр дүнгээ гаргаж авсан бөгөөд судалгааны таамаглал хэсэгчлэн батлагдсан болно. Түлхүүр үг: Ковид-19, Эмнэлгийн байгууллага, Урамшууллын систем, Байгууллагад үнэнч байдал, Ажил үүрэгтээ төвлөрөх байдал, Байгууллагын тогтвортой байдал, Сэтгэл зүйн дарамт
This paper investigates the lifecycle of organisations’ transformation and how it influences the development and sustenance of trust within human capital (employees). The data for this qualitative study has been gathered through interviews and narratives from multinational organisations based in Finland. The findings reveal the unique relationship of trust sustenance and development during organisational transformation. Results report positive and negative influences on trust. This study augments the limited literature on qualitative research of trust sustenance and its development during organisational transformation by introducing a conceptual framework.
Abstract Amid unprecedented infectious power and prolonged conditions caused by the coronavirus 19, the introduction of a new management paradigm and innovative strategy of the medical organization is urgently needed. However, in healthcare organizations where human resources are particularly important, it is almost impossible to achieve goals without workers' efforts. Therefore, this paper reports an empirical study conducted to examine the relationship between employees’ entrepreneurship, job engagement, and organization innovation. Also, noting that the length of service can strengthen or weaken this process, it was analyzed by setting it as a moderator variable. A representative sample of 347 employees from a private hospital in South Korea was collected, using a non-probability purposive sampling technique. The data analysis was performed using Structural Equation Modeling (SEM) method with the help of AMOS and Spss 23 analysis packages. The finding shows that there is a positive relationship between employees’ entrepreneurship, job engagement, and organizational innovation, and the length of service moderated the relationship between employees’ entrepreneurship and job engagement, and organizational innovation. This study's theoretical and practical implications are also presented based on the results. Keywords—Employees’Entrepreneurship, Job Engagement, Organizational Innovation, Length of Service, Private Hospitals.
Abstract: there is a demand for businesses to increase the amount of cooperation and synergy they have with universities especially if such businesses wish to implement the products and and research outcomes in the industrial market in order to increase their revenues, as well as adding strength to their position on the market. Businesses are able to develop their technological advancements, product quality and economic outcome immensely by working with universities. This helps businesses add to their competitive advantages. Therefore, this research paper aims at defining what affects businesses' and universities' innovative cooperation. In order for the research paper to be conclusive, businesses that work with universities and within those businesses, ones that have been0 successful have been chosen. The authors took questionnaires and focus group interviews from these businesses. The main research methods are descriptive analysis on today's situation on business-university innovative cooperation and the correlation between the factors that affect the situation. The authors have come to conclusion by how smallmedium businesses are involved with innovative cooperation, the interior and exterior factors affecting them and calculated correlation between these factors.
БНХАУ бол Монгол улсын хувьд гадаад худалдаа, хөрөнгө оруулалтын хамгийн том түнш, хил залгаа орон билээ. 1999 оноос өнөөг хүртэл БНХАУ нь Монгол улсын худалдааны хамгийн том түнш байсаар ирсэн бөгөөд хоёр улсын худалдааны хэмжээ 1999 онд 263сая ам. доллар байсан бол 2017 онд 6735.33 сая ам. долларт хүрч, жилд дунджаар 24.91%-аар өсчээ. Уг судалгааны ажлын хүрээнд БНХАУ-Монгол улсын худалдааны хөгжлийн цар хүрээ, бүтэц, хөгжлийн динамикийг шинжлэн судалсан бөгөөд хоёр орны худалдааны цар хүрээ тасралтгүй өсч байгаа ч эдийн засаг, худалдааны хамтын ажиллагаа харьцангуй доод түвшинд байгаа болон худалдааны тэнцэл, экспорт, импортын бүтцэд судлагаа хийхийг зорилоо.
Монгол улсын хувьд төвлөрсөн төлөвлөгөөт эдийн засгаас зах зээлийн эдийн засагт шилжээд 30 орчим жилийн нүүрийг үзэж байна. Энэ хугацаанд шилжилтийн эдийн засгийн хүндхэн давааг даван туулж, өнөөдөр хөгжлийн бодлого стратегиа шинэ орчин, шинэ хандлагатай уялдуулан боловсруулах асуудалтай тулгараад байгаа билээ. Хөгжлийн концепци боловсруулагч институцийн байгууллагууд ч энэ хугацаанд нилээд хэдэн удаа өөрчлөгдөн зохион байгуулагдаж, чиг үүрэг нь ч олон янзаар хувирч байжээ.
2003 оноос хойш БНХАУ-ын үхрийн махны импортийн хэмжээ өндөр хурдацтай өсөж, өнөөдрийн байдлаар БНХАУ-ын үхрийн махны хэрэглээ нь дэлхийн хоёр дахь том үхрийн мах импортлогч улс болгосон байна. Тоо баримтаас авч үзвэл БНХАУ-ын үхрийн махны хэрэглээ нь 1980-аад оны эхэн үед нэг хүнд ноогдох махны импорт 0.1-0.2 кг байсан бол өнөөдөр 5.5 кг болж өссөн, 2003 онд үхрийн махны нийт импорт 15 сая доллар байсан бол 2016 онд 2.6 тэрбум АНУ долларт хүрч. импортийн хэмжээ нь 579,800 тонн хүрчээ. Цаашид ч үндэстний цөөнхийн хэрэглээнээс, бүх иргэдийн хэрэглээ, бүс нутгийн хэрэглээнээс, улс даяарх хэрэглээ болон өсөн нэмэгдэж, БНХАУ-ын үхрийн махны хэрэглээ нь үргэлжлэн өсөх хандлагатай байна. 2017 онд үхрийн мах үйлдвэрлэлээрээ дэлхийд хоёрдугаарт ордог АНУ-ын мах үйлдвэрлэгчид БНХАУ-ын зах зээлд нэвтэрч, үхрийн махны зах зээлд өрсөлдөөнийг улам бүр эрчимжүүлсэн байна. АНУ-ын мах үйлдвэрлэгчид БНХАУ-ын зах зээлд нэвтэрч байгаа нь Өвөр Монголын үхрийн махны үйлдвэрлэлд ямар нөлөө үзүүлэх вэ? Өвөр Монголын үхрийн махны үйлдвэрлэл болон АНУ-ын үхрийн махны үйлдвэрлэл, боловсруулалт, бүтээмжийн талаар харьцуулсан судалгаа хийж, даяаршлын эрин үед уламжлалт, үр ашиг муутай үйлдвэрлэл, менежментийн горимоос хэрхэн яаж орчин үеийн арга технологи, менежментийн горимоор хөгжүүлэх боломж байгааг тус өгүүлэлд тусгасахыг зорьсон болно.
Efficiency is the one of the key operational aspects which indicates the organization’s competitiveness. The efficiency is influenced by many organizational internal and external factors. It is certain that the most influencing factor to the organization’s successful and efficient operation is its own management activities. Purpose of this research paper is to identify influence of organizational structure and management to the organization’s efficiency. With this purpose, we have done analysis on general information, current status of organizational structure and management and correlation between the factors for Mongolian business organizations. This research is done based on the data of “Business environment study” which was previously completed covering 1,534 business organizations.
Abstract: business environment is the key influencing aspect for business operation success. The business environment consists of the internal and external factors which influence business operation directly and indirectly. They are: taxation environment, financial environment, legal environment, government activities, interrelationships between government organizations, organizational structure and management, etc. [4]. This article explores the current business environment situation of Mongolia and consists of the following sections: The Analysis for current business environment situation of business organizations, and The Analysis for business environment factors of organizations. This research covers 1,543 business organizations from the countryside and urban areas of Mongolia.