МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Мэдээллийг профессор, багш, ажилтан МУИС-ийн мэдээллийн санд бүртгүүлснээр танд харуулж байна. Мэдээлэл дутуу, буруу тохиолдолд бид хариуцлага хүлээхгүй.
Зохиогч(ид): Г.Давааням, Б.Баялагмаа, Б.Нинжин, Б.Оюунжаргал, Д.Ганхүрэл
"Tech Fusion in Business and Society: Harnessing Big Data, IoT, and Sustainability in Business (2)", 2025-5-1
Зохиогч(ид): Б.Баялагмаа
"Инфлүенсэрийн үйл ажиллагааг зохицуулах шаардлага, эрх зүйн зохицуулалтын харьцуулалт", Хууль зүйн шинжлэх ухааны эргэлтэд МУИС-ийн Хууль зүйн сургуулийн оролцоо, 2025-2-5, vol. 2, pp. 9

Хураангуй

Веб блог, видео блог, нийгмийн платформ, онлайн сонин, сэтгүүл болон бусад онлайн хэвлэлд контент бүтээж, нийтэлдэг хувь хүмүүсийн үйл ажиллагааны нөлөөлөл, хэрэглэгчийн эрхийг хамгаалах, далд зар сурталчилгааг ил болгох шаардлагын талаар илтгэсэн

Зохиогч(ид): Б.Баялагмаа, Б.Оюунжаргал
"A Comparative Study of the Right to Publicity: The Right to Voice" Вестник БГУ. Юриспруденция, vol. 4, pp. 30-36, 2024-12-27

https://journals.bsu.ru/journals/yu/about/?rus

Хураангуй

The rapid advancements in information technology necessitates the development of effective measures to protect individuals. The article is aimed at studying the existing domestic and international legal frameworks that protect the right to publicity, which gives individuals control over how their identity, including voice, face, and name, is used. Keywords: the right to publicity, the right of voice, consent, biometric data.

Зохиогч(ид): Б.Оюунжаргал, Б.Баялагмаа
"Bitcoin, Botox and Bullion: Protecting Consumers from Deceptive and Illegal Advertising by Social Media Influencers" Journal of East Asia and International Law, vol. v17, no. n2, pp. 477-492, 2024-11-30

http://journal.yiil.org/home/

Хураангуй

More than 5 billion people will use the Internet and social media by the end of 2024 and global influencer marketers reached USD 24 billion in early 2024. A regulation is thus needed to protect domestic consumers from the negative effects of global influencer marketing, such as deception, hidden advertising, and information uncertainty. Can the current legal framework effectively protect domestic consumers from misleading or deceptive and illegal advertising conducted by influencers through social media platforms from outside of their jurisdiction This essay first examines social influencing and explains how social influencers operate across national borders. It then discusses domestic legislation governing social influencers in China, Japan and South Korea and discusses why these domestic frameworks provide scant protection for consumers against false advertising and misinformation originating in another country. Finally, this essay proposes an international solution to a problem that will only increase size and severity in the future.

Зохиогч(ид): Б.Оюунжаргал, Г.Давааням, Б.Баялагмаа, Б.Нинжин, Д.Ганхүрэл
"Navigating The Legal Challenges of AIG-CSAM Involving Virtual Child", The 4th International Conference On Digital Media, Artificial Intelligence Technologies, and Metaverse (DMAITM), Бахрейн, 2024-10-31, vol. 4, pp. 1

Хураангуй

Abstract. In July, according to the Report of Internet Watch Foundation (IWF), 90% of 3512 AIG-CSAM images which are shared on dark web were realistic enough to be assessed under the same law as real CSAM. Also, AI pornography services are lowering existing technological barriers by allowing content to be generated quickly with simple inputs and disseminated around the world. This poses an unprecedented challenge to existing legal frameworks, which are designed to protect real children for each country. This paper examines the complex issues of freedom of speech, the applicability of criminal law principles to AIG-CSAM involving virtual children and cross-border jurisdictional challenges. Through a comparative analysis of the legal systems of the United States, Japan, Australia, and South Korea, we examine the how each country is addressing these issues and attempting to solve the gaps in regulation. Also, the paper emphasizes the need for a modern global regulatory approach that balances public policy and freedom of expression. As a result, we recommend the development of new legal frameworks for crimes related to AIG-CSAM involving virtual children in addition to existing laws, strengthening cross-border enforcement mechanisms, and the development of international standards

Зохиогч(ид): Б.Баялагмаа, Б.Нинжин, Д.Ганхүрэл, Б.Оюунжаргал, Г.Давааням
"Jurisdictional Challenges in Metaverse ", The 4th International Conference On Digital Media, Artificial Intelligence Technologies, and Metaverse (DMAITM), Bahrain, 2024-10-31, vol. 4, pp. 1

Хураангуй

A metaverse consists of an interconnected, persistent 3D virtual environment that has many users integrating with the real world and with each other in order to create an ever-evolving virtual reality. In the metaverse, the perception of reality extends rooting on novelty technologies such as augmented reality and blockchain.  According to the Pew Research Centre’s latest research, 54% of technology experts believe metaverse, as an actively developing technology, could reach its full potential by 2040 and the global metaverse market is estimated to reach $94.1 billion in 2023, with projections suggesting it could exceed $1 trillion by 2030. Conversely, with this new form of integration, comes significant privacy and data protection challenges such as cyberbullying, human dignity, digital fraud, money-laundering and others. One of them is “Account Takeover”, a type of digital fraud where the perpetrator gains unauthorized access to the user's account, resulting in stealth of personal information, fraudulent transactions or any other use of the account for hostile intentions. However, when such issues arise and disputes take place, the preliminary action would be defining jurisdiction.  This article examines the existing privacy and data protection challenges and disputes emerging from the metaverse, with a specific emphasis on account takeover. By doing so, the article aims to detangle the jurisdictional issues regarding metaverse disputes and platform’s role in it.

Зохиогч(ид): Б.Баялагмаа, Б.Оюунжаргал
"СРАВНИТЕЛЬНОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ ПРАВА НА ПУБЛИЧНОСТЬ: ПРАВО ГОЛОСА", I Азиатский Юридический Форум, Оросын Холбооны Улс, 2024-7-4, vol. Vol 1, pp. 1-13

Хураангуй

В условиях быстрого развития информационных технологий растет потребность в разработке эффективных мер по защите отдельных лиц. Целью этой статьи является изучение существующих внутренних и международных правовых рамок, которые защищают право на публичность, которое предоставляет людям контроль над тем, как используется их личность, включая голос, лицо и имя.

Зохиогч(ид): Б.Оюунжаргал, Б.Баялагмаа
"How can consumers in one country be protected from unfair advertising by social media influencers from other countries?", 21st Asian law Institute(ASLI) Conference, Тайланд, 2024-5-29, vol. 21st Asian law Institute(ASLI) Conference, pp. 23

Хураангуй

ABSTRACT According to a Statista report, the global influencer marketing market value in 2023 marked more than threefold increase since 2019. However, regulation becomes necessary to safeguard consumers from manipulation and information uncertainty. India, Singapore, South Korea, France, the US, and Taiwan have influencer regulations governed by domestic laws, primarily addressing unfair competition, and mandating disclosure of payment for sponsored content. India was the first country to establish advertising standards for virtual influencers across all digital media platforms. In France, in addition to mandating influencers to disclose paid advertising, strict regulations govern prohibited public advertising, including nicotine, tobacco, surgical services, digital assets, and gambling. However, in certain countries like Mongolia and Japan, relationships with influential individuals remain undefined. For example, Mongolia lacks a universally accepted legal framework for social media influencers, abuse of influence, prohibitions, restrictions, and consumer protection. However, the dissemination of content, including unfair advertising and information published by influencers, on global social networks has led to an increase in the number of affected consumers across countries. It remains unclear whether a country has rules against social media influencers who engage in unfair advertising. The issue of protecting consumers' rights in their country from violations, and restoring these rights in case of a violation, remains highly ambiguous. This article aims to analyze a shared consensus by scrutinizing the regulations of various countries, delving into the definition of influencers, the regulation of virtual influencers, and the interpretation of the concept of influence abuse. The article also assesses the feasibility of formulating international guidelines for resolving disputes and providing remedies in instances of consumer rights infringements abroad. Finally, the study explores enhancing the regulatory perspective on the accountability of social media platforms. KEY WORDS: influencer marketing, consumer protection, unfair competition, influencer, disclosure requirements

Зохиогч(ид): Б.Баялагмаа, А.Уламбаяр
"ЦАХИМ ОРЧИН ДАХЬ УЛС ТӨРИЙН ЗАР СУРТАЛЧИЛГААГ ЗОХИЦУУЛЖ БУЙ БАЙДАЛ" Хууль дээдлэх ёс, vol. 98, pp. 10-24, 2024-5-6

https://nli.gov.mn/%D1%85%D1%83%D1%83%D0%BB%D1%8C-%D0%B4%D1%8D%D1%8D%D0%B4%D0%BB%D1%8D%D1%85-%D1%91%D1%81-%D1%81%D1%8D%D1%82%D0%B3%D2%AF%D2%AF%D0%BB/

Хураангуй

Техник, технологи хурдацтай хөгжиж байгаа энэ үед хүн төрөлхтөн цахим орчныг өдөр тутмын амьдралдаа түгээмэл хэрэглэж олон төрлийн мэдээ, мэдээлэл, зар сурталчилгааг ямар нэг шүүлтүүргүйгээр хүлээн авах нөхцөл бүрдсэн. Үүнээс үүдэн мэдээ, мэдээлэл, зар сурталчилгааг олон төрлийн арга, хэлбэрээр хүмүүст хүргэх болсны нэг нь цахим орчин дахь нөлөөлөл бүхий хувь хүн, хэсэг бүлэг хүмүүсийн аливаа мэдээллийг зар сурталчилгааны зорилгоор бэлтгэж, түгээх, олон нийтийн үзэл санаанд нөлөөлөх нь хэвийн үзэгдэл болсон. Зар сурталчилгаа нь тухайн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ, үйл ажиллагааны сайн талыг олон нийтэд таниулах, түгээн дэлгэрүүлэх, мэдээлэх зорилготой арга хэлбэр боловч нөгөө талаар цахим орчин дахь хууль бус, зүй бус зар сурталчилгааг хэрхэн зохицуулах нь улс орон бүрд харилцан адилгүй байна. Монгол Улсад сонгуулийн үеэр улс төрийн зар сурталчилгааг өргөн нэвтрүүлгийн тухай хууль болон цахим орчин ашиглан сонгуулийн сурталчилгаа явуулах, түүнд хяналт тавих журмаар холбогдох харилцааг зохицуулж байна. Үүнтэй холбоотой улс төрийн зар сурталчилгааг цахим орчинд зохицуулж буй байдал, зохицуулалтын онцлог, чиг хандлагыг судалж, өөрийн орны зохицуулалтыг хэрхэн сайжруулах талаарх саналыг уншигчдад хүргэж байна.

Зохиогч(ид): Б.Баялагмаа
"Мэдээллийн технологийн эрх зүйн үндсэн асуудлууд", Хууль зүйн шинжлэх ухааны эрэлтэд МУИС-ийн Хууль зүйн сургуулийн оролцоо сэдэвт залуу багш нарын эрдэм шинжилгээний хурал, 2024-4-24, vol. 1, pp. 1-7

Хураангуй

Хувийн эрх зүйн хүрээнд судлах зайлшгүй асуудлууд болох цахим гэрээ, тоон гарын үсэг, криптовалют, хэрэглэгчийн хувийн мэдээллийг хамгаалах, их өгөгдлийг боловсруулахтай холбоотой асуудлуудыг хөндөв.

Зохиогч(ид): Б.Баялагмаа, А.Уламбаяр
"Эрх зүйн актын мэдээллийн нэгдсэн системийн ач холбогдол" Хууль дээдлэх ёс, vol. 2023.02 (93), pp. 1-9, 2023-5-8

https://nli.gov.mn/?page_id=2847

Хураангуй

Дижитал шилжилтийн хүрээнд цахим орчинд эрх зүйн мэдээллийг олж авах, танилцах боломжийг өргөн хүрээнд, хялбар, хүртээмжтэй байдлаар хүргэх арга замууд улам хөгжсөөр байгаа билээ. Тиймээс энэхүү өгүүлэлд Монгол Улсын эрх зүйн мэдээллийн нэгдсэн системтэй холбоотой үүсэж буй эрх зүйн асуудлуудыг тодорхойлж, бусад улс орнуудын эрх зүйн мэдээллийн системийн онцлогийг судлах замаар мэдээллийн системийн ач холбогдлыг тайлбарлан дүгнэлт хийж, үүсэж буй асуудлыг шийдвэрлэх саналыг дэвшүүлсэн болно.

Зохиогч(ид): Б.Баялагмаа
" NFT-ийг өвлүүлэхтэй холбоотой эрх зүйн орчин", Өв залгамжлагчийн эрх, хууль ёсны ашиг сонирхол, түүний эрх зүйн хамгаалалт, 2023-4-26, vol. 1, pp. ху.6

Хураангуй

Мэдээлэл технологийн хэрэглээ өсөн нэмэгдэх тусам хүн хоорондын уламжлалт харилцаанаас гадна виртуал орчинд, хөрөнгө үүсгэх, шилжүүлэх, ашиг олох зэргээр хүмүүсийн аж амьдрал хурдацтайгаар өөрчлөгдөж байна. Үүнийг нэг тод жишээ нь, уран бүтээлчдийн зурсан зураг, зохиосон дуу хөгжим, компанийн нэрийн хуудас болсон бүтээгдэхүүн зэрэг оюуны өмчөөр хамгаалагдсан бүтээлүүдийн дижитал хувилбаруудыг блокчейн технологийн тусламжтайгаар NFT болгон хувиргаж, тухайн токеныг олон нийтэд санал болгож байгааг хэлж болно. Манай улсад мөн адил сүүлийн жилүүдэд NFT-ийг худалдан авах, худалдах арилжаа түгээмэл болсон бөгөөд энэ чиглэлээр дагнасан маркетплейсүүд тогтвортой үйл ажиллагаа явуулж байна. Энэ илтгэлээр NFT эзэмшигч нас барсан тохиолдолд тодорхой үнэлгээ бүхий токеныг эзэмших эрхийг өвлүүлэхтэй холбоотой харилцаанд үүсэж буй эрх зүйн асуудлуудыг танилцуулах болно.

Зохиогч(ид): Б.Мөнгөншагай, Б.Баялагмаа
"ПРАВОВОЕ РЕГУЛИРОВАНИЕ ЭКОНОМИЧЕСКИХ ПРЕСТУПЛЕНИЙ В МОНГОЛИИ", Преступления в сфере экономики: российский и зарубежный опыт, ОХУ, 2022-11-3, vol. 1, pp. 1-15

Хураангуй

Монгол Улсад шинэчлэн найруулсан 2015 оны Эрүүгийн хуулийг 2017 оны 07 дугаар сарын 01-ний өдрөөс эхлэн үйлчилж байгаа бөгөөд өмнө нь үйлчилж байсан 2002 оны Эрүүгийн хуулийг шинэчлэх шаардлага бол орчин үеийн нийгмийн харилцаанд гарч буй гэмт хэргийг зохицуулах байсан. Энэ шаардлагаар Монгол Улсын Их Хурлаас улс орныхоо эдийн засгийн харилцааг гэмт халдлагаас хамгаалах, урьдчилан сэргийлэх зорилгоор 2015 онд батлагдсан шинэчлэн найруулсан Эрүүгийн хуульдаа эдийн засгийн аюулгүй байдал, хэвийн үйл ажиллагаанд сөрөг нөлөө учруулах, нийгэмд аюултай үйлдлүүдийг гэмт хэрэгт тооцон, үйлдэхийг хориглож, зөрчсөн гэм буруутай этгээдэд хүлээлгэх эрүүгийн хариуцлагын төрөл, хэмжээг тогтоосон. Шинэчлэн найруулсан эрүүгийн хуульд “Эдийн засгийн гэмт хэрэг” бүлэгт 20 төрлийн үйлдэл, эс үйлдэхүйг гэмт хэрэг болгон хуульчилсан байдаг. Эдгээр нийгэмд аюултай үйлдэлд тооцон, зөрчихийг хориглож, зарчсөн гэм буруутай этгээдэд хариуцлага оногдуулахаар заасан хэм хэмжээнүүд бол эдийн засгийн харилцааг гэмт халдлагаас хамгаалсан эрүүгийн эрх зүйн хамгаалалт юм.

Зохиогч(ид): Б.Баялагмаа, Б.Мөнгөншагай
"Иргэний хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх ажиллагаан дах цахим баримт бичиг, түүний эрх зүйн зохицуулалт: Монгол Улс болон Оросын холбооны улс " Хууль дээдлэх ёс, vol. 89, pp. хуудас (), 2022-5-20

https://nli.gov.mn/?page_id=2847

Хураангуй

Иргэний хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх ажиллагаан дах цахим баримт бичиг, түүний төрлийг судалж, цахим хэлбэрээр нэхэмжлэл, хүсэлт, гомдол гаргах, хэрэг хянан шийдвэрлэж буй шүүгчийн ажиллагааны үр дүнд гарч буй шийдвэрийг цахим хэлбэрээр үйлдэх болон цахим баримт бичгийг цуглуулах, бүрдүүлэх журмыг зохицуулсан байдлыг ОХУ-ын болон Монгол Улсын тогтоомжийн хүрээнд судалсан болно.

Зохиогч(ид): Б.Мөнгөншагай, Б.Баялагмаа
"Цахим хэрэгсэл ашиглан залилах гэмт хэргийн эрх зүйн зохицуулалт" Хууль дээдлэх ёс, vol. 88, pp. хуудас (), 2022-5-1

https://nli.gov.mn/?page_id=2847

Хураангуй

Хүн төрөлхтөний түүхэн дэх хамгийн том ололт дэвшлүүдийн нэг нь интернэт юм. Энэ нь нэг талаараа техник технологийн дэвшил, хөгжлийн шинэ боломжуудыг олгохын зэрэгцээ нийгмийн бусад сөрөг үзэгдлүүдийн ч дагуулсаар байгаагийн нэг нь цахим гэмт хэрэг юм. Цахим гэмт хэргийн хамгийн түгээмэл хэлбэрүүдийн нэгт цахим хэрэгсэл ашиглан бусдыг залилах гэмт хэрэг юм. Цахим гэмт хэрэг нь үндэстэн дамнасан, зохион байгуулалттай гэмт хэрэгт тооцогддог бөгөөд дэлхийн эдийн засагт дунджаар 1 их наяд орчим ам.долларын хохирол учруулдаг гэсэн судалгаа ч гарсан байна. Техник технологи хурдан хөгжихийн зэрэгцээ цахим гэмт хэрэг үйлдэгсэд, амар хялбар аргаар мөнгө олохыг хүсэгчид өсөн нэмэгдэх хандлагатай байна. Монгол улсын хэмжээнд сүүлийн 10 жил буюу 2012-2021 оны хугацаанд 32288 залилах гэмт хэрэг бүртгэгдсэн байна. Үүнд 2020 онд 4270, 2021 онд 6558 бүртгэгджээ. Иймд энэхүү гэмт хэргийн үйлдлийн аргыг нарийвчлан судалж, эрх зүйн зохицуулалтыг боловсронгуй болгох нь нэн шаардлагатай асуудал болоод байна.





Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар