МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Мэдээллийг профессор, багш, ажилтан МУИС-ийн мэдээллийн санд бүртгүүлснээр танд харуулж байна. Мэдээлэл дутуу, буруу тохиолдолд бид хариуцлага хүлээхгүй.
Зохиогч(ид): С.Баясгалан
"Changing Global Geopolitical environment: Impact on Mongolia", SPSIRPA FORUM 2024 "Geopolitical restructuring: regional issues and policy affairs", Монгол, 2024-5-24, vol. 08, pp. 1-5

Хураангуй

геополитикийн нөхцөл байдал өөрчилөгдсөнөөр олон улсын харилцааны дэг журамд өөрчлөлт орж байна. Энэхүү нөхцөл байдал Монгол улсад ч гэсэн нөлөө үзүүлж байна. Энэхүү судалгаагаар Монгол улс их гүрнүүдийн явуулж буй гадаад бодлого, түүнтэй уялдан өөрчлөгдөж буй дэлхийн нөхцөл байдал Монгол Улсад хэрхэн нөлөөлж байгааг судлав

Зохиогч(ид): С.Баясгалан, J.Tenges
"Indo-Pacific strategy and the transformations and challenges in Mongolia's third neighbor policy", SPSIRPA FORUM 2024 "Geopolitical restructuring: regional issues and policy affairs", Монгол, 2024-5-20, vol. 08, pp. 1-5

Хураангуй

Энэтхэг-Номхон далайн стратеги Монгол Улсын гуравдагч хөршийн бодлогод хэрхэн нөлөөлж, түүнд сорилт болж байгааг судлах

Зохиогч(ид): С.Баясгалан
"Орос-BRICS: Барууны жанжлалыг нураах оролдлого", Орос, Хятад 2023, 2024-5-16, vol. 01, pp. 1-5

Хураангуй

Украйны дайныг дуусгаж, барууны жанжлалыг нураахын тулд Орос эдийн засгийн арга хэрэгслийг ашиглах бодолтой байна. Энэ нь хохирол багатай бөгөөд үр дүнтэй арга гэж үзэж байна. Үүний тулд BRICS-ийг ашиглан шинэ валют гаргаж ам.долларыг дэлхийн зах зээлээс шахах бодлого баримтлаж байна.

Зохиогч(ид): С.Баясгалан, Д.Өнөрмаа
"Mongolia-Korea (RoK) cooperation in technology", Korean Studies and Contending Issues between Mongolia and Korea, Republic of Korea, 2024-5-10, vol. 01, pp. 1-5

Хураангуй

future perspective cooperation between Mongolia and the Republic of Korea in information and technology, also in innovation. Korea is a high developed country in terms of innovation and technology development and can be a role model for Mongolia at this field.

Зохиогч(ид): С.Баясгалан
"Geopolitical Aspects of Mongolia in Divided World", 2023 SIRPA-ICIS Conference: East Asian Cooperation in a Divided World, 2023-5-26, vol. 1, pp.

Хураангуй

Since 1727 Mongolia was the playground of big powers. Mongolia's geographic location still matters and has still been influenced by big power, not only its neighbors but also third neighbor countries such as Japan, the U.S. In today's divided world Mongolia's geographic location is pressing on Mongolia's security. From both sides (Russia, China vs West) powers offers Mongolia to choose on which side it wants to be. Mongolia, however, would not like to choose but to take right decision.

Зохиогч(ид): С.Баясгалан
"Raising geopolitical significance of the Visegdag Group countries", Russia-Ukraine war and Changes in Security and Foreign Policy of European Countries, 2023-5-11, vol. 1, pp.

Хураангуй

The name Visegrad came from a small town in Hungary. Where in 1335 leaders of Bohemia, Poland and Hungary agreed to create a new trade route bypassing Vienna and guaranteeing trade with Europe. The Visegrad Group was established in 1991 between Poland, Hungary and Czechoslovakia. In 1993, after the collapse of Czechoslovakia in Czech and Slovakia the Group became 4 countries. Now Visegrad Group countries are balancing countries in Europe which would affect geopolitical situation in Europe

Зохиогч(ид): С.Баясгалан
"Монгол Улс-БНАСАУ-ын хоорондын харилцаа", Монгол Улс-БНАСАУ-ын дипломат харилцааны 75 жилийн ойн ЭШ-ний хурал, 2023-4-12, vol. 1, pp.

Хураангуй

Монгол Улс-БНАСАУ-ын хооронд дипломат харилцаа тогтоосны 75 жилийн ойд зориулсан хуралд зориулж хоёр орны харилцаа, хамтын ажиллагааг анх дипломат харилцаа тогтоосон 1948 оноос эхлэн өнөөг хүртэлх цаг үеийг хамрав. Үүнд хоёр орны харилцаа олон сорилтуудыг даван тулсны нэг чухал хэсэг нь 1950-53 оны Солонгосын хойгт болсон дайн юм. Өөр нэг сорилт нь 1990 оноос Монгол Улс ардчилал, шинэчлэл, чөлөөт зах зээлийн замаар явсан нь хоёр орны харилцааны хүнд зорилтуудын нэг байв

Зохиогч(ид): С.Баясгалан
"Орос-Украйны мөргөлдөөн: дэлхийн геополитикийн хувьсал", Орос-Украйны мөргөлдөөн: дэлхийн шинэ дэг журам болон Монгол Улсын анхаарах асуудлууд, 2023-3-3, vol. 1, pp.

Хураангуй

Үзэл суртлын хоёр туйл үйлчилж байсан Хүйтэн дайн дууссанаас хойш АНУ дангаараа манлайлсан ОУ-ын дэг журам үйлчилж байв. 2000 оноос эхлэн Орос, Хятад дахин хүчээ авснаар дэлхийн дэг журамд сорилт тулгарав. Орос, Хятад хоёр АНУ-ын жанжлалыг бүх талаар сөрж, дэлхийг олон туйлт болгохыг Орос бараг бүх ОУ-ын хурал дээр ярьж, өөрөө эхлүүлж байгаагаа мэдэгдэж байв. Мөн Хятад улс олон туйлт ертөнцийг бий болгох талаар ярьж байгаа нь дэлхийн дэг журам өөрчлөгдөхөд нөлөөлж байна

Зохиогч(ид): С.Баясгалан
"Монголын геополитик ба Оросын хийн хоолойн асуудал", SIRPA FORUM 2022 ГЛОБАЛ ШИЛЖИЛТИЙН ҮЕИЙН СОРИЛТ, БОЛОМЖУУД, , 2022-12-10, vol. 06, pp. x

Хураангуй

The concept of a Russian national energy policy was approved by the Russian government in 1992, and the government decided to develop the Energy Strategy. For this purpose, the Interagency Commission was established. Russia's energy policy, which is set out in the government's Energy Strategy document, first approved in 2000, which sets out the government's policy to 2020 (later prolonged up to 2030). Russia, one of the world's energy superpowers, is rich in natural energy resources, the world's leading net energy exporter, and a major supplier to the European Union. While Russia has also signed and ratified the Kyoto Protocol numerous scholars note that Russia uses its energy exports as a foreign policy instrument towards other countries. Power of Siberia-2 which will be constructed through Mongolia is the most reliable route.

Зохиогч(ид): С.Баясгалан
"Russia-China pipeline project “Power of Siberia-2” and Mongolia between them", 2022 International Joint Conference on Management, Economics and Finance, Хятад, Тайвань, 2022-7-2, vol. 1, pp. 20

Хураангуй

When Russia started pipeline projects making it one of the most powerful tools in its foreign policy, it began first to connect it with Asia after which also Europe. When it first started its new project to export natural gas to China via “Power of Siberia” Mongolia was eager to participate in it. There were many discussions about the positive impact of Russian gas in Mongolia. But since the invasion of Ukraine, some Mongolians changed their position, fearing that Mongolia will be more dependent from both neighbors than now. This article will examine the importance of pipeline through Mongolia for both Russia, Mongolia and China. What benefit it has for Mongolia, what is Russia’s geopolitical interest in Mongolia through pipeline, and what benefit it has for China?

Зохиогч(ид): С.Баясгалан
"Third neighbor policy concept in Mongolia's geopolitics" The Mongolian Journal of International Affairs, vol. Vol22, pp. 81-98, 2021-12-30

https://www.mongoliajol.info/index.php/MJIA/article/view/1774

Хураангуй

Зохиогч(ид): С.Баясгалан
"Монгол Улсын гуравдагч хөрш, гадаад бодлого, стратегийн дүн шинжилгээ", 2021-11-20
Зохиогч(ид): С.Баясгалан, Ж.Тэнгэс
"КОВИДЫН ДАРААХ ОЛОН УЛСЫН ДЭГ ЖУРАМ БА МОНГОЛ УЛСЫН "ГУРАВДАГЧ ХӨРШИЙН БОДЛОГО"", SIRPA Forum-2020, 2020-12-4, vol. 04, pp. 136-154

Хураангуй

Хүйтэн дайны дараа буюу 1990-ээд оноос АНУ-ын манлайлал дор бий болсон Олон Улсын Либерал дэг журам сүүлийн үед Хятад болон ОХУ хүчирхэгжихтэй зэрэгцэн улам хэврэг болоод байсныг өнөө үед дэлхий дахинд тулгамдаад буй Ковидын асуудал болон түүнээс үүдэн бий болж байгаа олон сөрөг үр дагаварууд уг дэг журмыг бүр дордуулж цаашид сэхэх боломжгүй байдалд хүргээд байна. Тэр ч утгаараа зарим реалист чиглэлийн судлаачдыг ковидын дараах шинэ дэг журмын талаарх таамаглалыг бий болгоход хүргээд буй энэ цаг үед Монгол улс мөн хүйтэн дайны дараа бий болж 2011 онд Гадаад бодлогын үзэл баримтлалд тусгалаа олсон “Гуравдагч хөршийн бодлого”-ыг хурдтай өөрчлөгдөн буй олон улсын харилцааны нөхцөл байдалд уялдуулж дахин эргэж харах, сайжруулан боловсруулах шаардлага бий болоод байна. Түлхүүр үг: Дэг журам, Гуравдагч хөршийн бодлого, гадаад бодлого, Ковид-19

Зохиогч(ид): С.Баясгалан
"Third neighbor policy concept in Mongolia's geopolitics", International conference on Emerging Industry and Health Promotion (EIHP 2021), taiwan, 2020-7-2, vol. 01, pp. xx

Хураангуй

Since the 1900s when Mongolia fought for its independence, it was looking for an ally or a supporter on which it could rely on. One of the options was third neighbor. During the dramatic times Mongolia tried to approach Japan, as the closest possible country to have connection, and the U.S. as a country somehow caught its attention, to establish, if not diplomatic, than trade relation. Third neighbor policy is unique, as it is associated only with Mongolia due to its unique geographic location. Looking for third neighbor, it is important for Mongolia to maintain balance between two big neighbors, and to have relationship with other developed countries. But the U.S. saw Mongolia not only as a young and a good example of democracy, and strategic partner, but also possible “ally” which lies between Russia and China. So third neighbor policy is not just an ordinary policy in foreign policy, it is a concept which is important for Mongolia, for a country which is sandwiched between two big nuclear Powers. With changing international environment Mongolia’s strategic importance never left behind. Here will be discussed that Mongolia’s third neighbor policy cannot be limited just with foreign policy and relationships but could have broader meaning from geo-strategic perspective, depending from international politics. I am arguing that third neighbor policy is more than just a foreign policy, it is a concept.

Зохиогч(ид): С.Баясгалан
"Mongolia-Korea relationship towards Strategic Partnership", Seminar on the Direction of Bilateral Development, Бүгд Найрамдах Солонгос Улс, 2019-12-13, vol. 1, pp. 21-29

Хураангуй

Mongolia-Republic of Korea’s (hereinafter referred as Korea) modern time relationship started since 1990, when after the collapse of the Soviet Union Mongolia began to have its own foreign policy. Countries of the Western world began to recognize Mongolia as democratic country. Now Mongolia has strategic partnership with 4 countries and subsequently the question “why Mongolia wants to have strategic partnership” will raise. Mongolia has strategic partnership with countries which are counted to be very important. Due to its geographical location Mongolia has been facing some challenges in various field of cooperation with other countries besides both neighbors. So Mongolia wants to have closer relationship with developed countries through strategic partnership. Mongolia wants to have stable, mutually beneficial, comprehensive partnership which will allow Mongolia to develop and be a part of world community. Korea is one of the countries with which Mongolia has relatively close relationship than other countries of third neighbor. Since the establishment of diplomatic relation with Korea in 1990, Mongolia benefited from the relation with Korea. Now the relationship between two countries is developing with fast pace. Cooperation between two countries is becoming broader with bright future. In this Article I would like to shed light to some possible future cooperation between two countries-strategic partners.

Зохиогч(ид): С.Баясгалан
"Монгол Улсын газар зүйн байршил түүний бүс нутгийн харилцаанд нөлөөлөхүйц хүчин зүйл болох нь", SIRPA-FORUM 2019, 2019-12-5, vol. 3, pp.

Хураангуй

ЗХУ задран унаснаар Хүйтэн дайн дуусч хоёр туйлт ертөнц үгүй болсон. Үүнтэй зэрэгцээд 1990 онд Монгол Улсын гадаад орчин ч их өөрчлөгдсөн билээ. ЗХУ-ын холбоотон байж ирсэн Монгол Улс тус улсаас бүрэн хараат байсан учраас юун түрүүнд эдийн засгийн гүн хямралд орсон. Бусад социалист хамтын нөхөрлөлийн орнуудын нэгэн адил чөлөөт зах зээлийн эдийн засаг руу өөрийн эрхгүй шилжсэн Монгол Улсын хувьд эдийн засгаа хөл дээр нь босгож, бие даасан гадаад бодлого явуулах шаардлага тулгарч ирсэн билээ. Монгол Улс эдийн засгаа босгоход чөлөөт эдийн засагтай орнууд болон санхүү, эдийн засгийн олон улсын байгууллагуудад хандах нь тодорхой байсан юм. Монгол Улсад хамгийн түрүүнд эдийн засгийн тусламж үзүүлсэн орнууд нь АНУ болон Япон улсууд байсан. Өөрөөр хэлбэл бүс нутгийн хувьд цагийн аясаар ЗХА-ын улс орнуудтай харилцаа тогтоох эхлэл тавигдсан. Монгол Улсын гадаад бодлого бүс нутгийн аль чиглэл рүү явах вэ гэдэг асуудал бүр тэр үед л гарч ирсэн байдаг. Гэхдээ бид эдийн засгийн ашиг, үр өгөөжөө бодож ЗХА-ын бүс нутгийн орон болохоор болсон. Өөрөөр хэлбэл газар зүйн хүчин зүйл нөлөөлсөн. Монгол Улс нь далайд гарцгүй, мөн хоёр их хөршийн дунд оршдогийн зэрэгцээ гурван том соёл иргэншлийн уулзварт оршдог гэдгээрээ онцлог юм. Дэлхийн бусад улс орнуудын нэгэн адил Монгол Улс ч гэсэн өөрт ашигтай бүс нутгийн аливаа интеграцид нэгдэн орохыг эрмэлзэж яваа. Ялангуяа газар зүйн өвөрмөц нөхцөл байдлаас үүдэн бүс нутгийн улс орнуудтай харилцаа, хамтын ажиллагаагаа хөгжүүлэх, үүний тулд бүс нутгийн аливаа интеграцид нэгдэн орох нэн шаардлагатай байгаа билээ. Монгол улсын хувьд нэг талаас ЗХА-ийн бүс нутгийн бүх талын харилцаа, хамтын ажиллагаанд оролцох, нөгөө талаас хоёр хөрш орон нь Төв Азийн бүс нутгийн хамтын ажиллагааг бүрдүүлж байгаа гэдэг утгаар энэ бүс нутаг руу харилцаагаа бэхжүүлэхэд оршино. Гэхдээ ЗХА-д Монгол Улс нэгдэж орчихоор ямар нэгэн институцчилэгдсэн бүтэц байхгүй, харин Төв Азид ШХАБ гэсэн “интеграци” байгаа юм. Энэхүү судалгааны ажилд Монгол Улсын хөгжлийн гарц нь ЗХА-ын бүс нутаг болохыг газар зүйн байршил болон гадаад орчны нөхцөл байдал дээр үндэслэн судлав.

Зохиогч(ид): С.Баясгалан
"Монгол Улсын аюулгүй байдал ба Монгол Улсын цөмийн зэвсгээс ангид статус", 2017-4-20




Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар