Бидний тухай
Багш ажилтан
Информация и средства её распространения обретают всё большее значение в современном мире. Поскольку конечный информационный продукт способен влиять на общественно-политические процессы, политические силы, склонные к авторитаризму, стремятся к монополизации медиапространства, используя для этого нормативно-правовую базу и экономические ресурсы. На международном уровне, по большей части в западноевропейской части, законодательный подход к СМИ отвечает демократическим стандартам общества и его политико-экономическим интересам. Нормативно-правовая база синхронизирована с цифровизацией, технологическим развитием медиа и публичными коммуникациями, в отличие от стран с нестабильной экономикой и перенимающих как технологии, так и нормативные новации. Исследование законодательной базы, лежащей в основе формирования медиапространства и коммуникационной системы Монголии, демонстрирует ряд ошибок и откатов назад в развитии свободы прессы и национальной журналистики. Авторы статьи актуализируют вопросы независимой профессиональной журналистской деятельности и необходимости грамотного информирования общественности, открытости государственных институтов и прозрачности их работы. Приводятся примеры нарушения прав журналистов и давления на коммерческие средства массовой информации, что сказывается на качестве медиапространства, экономических интересах владельцев и правах граждан.
Abstract This article summarized the current situation of media regulation in Mongolia. The issues of the legal environment of Mongolian media and the down of indicators of freedom of the press have been identified and their causes have been analyzed. Also, some cases decided by the court related to the mass media were analyzed as examples.
Дэлхий нийтийн мэдээллийн зах зээл, мэргэжлийн сэтгүүл зүйн чиг хандлага хувьсаж байна. Уламжлалт мэдээллийн хэрэгслүүд олон сорилттой нүүр тулж, орчин цагийн хэрэглэгчийн мэдээллийн шаардлагад нийцэхийн зэрэгцээ тэднийг төлөвшүүлэн хөтлөх, мэргэжлийн үнэ цэнээ хадгалах шаардлага тулгарч байна. Мэдээллийн агентлагийн уламжлалт үйл ажиллагааны зарчим, хэлбэр мөн өөрчлөгдөн, мэдээлэл харилцааны шинэ эрин үед менежмент, эрх зүйн орчин, хамтын ажиллагааны шинэ хэлбэр лүү шилжиж эхэллээ. МОНЦАМЭ агентлаг ч эдгээр сорилтуудтай тулгарч байгаа
Хэвлэлийн эрх чөлөө, үзэл бодлоо илэрхийлэх эрх гэсэн хоёр ойлголт ихэр мэт хэрэглэгдэх болсоор хоёр зуунтай золгожээ. Хэвлэлийн эрх чөлөөг хэвлэл мэдээллийн хэрэгслийн ажилтан, сэтгүүлчидтэй хамаатай гэхээс илүү хүний үндсэн эрхийн тухай асуудал, ардчиллын амин чухал үзүүлэлт гэж үзэх болсон. Сэтгүүлчид олон нийтийн эрх ашгийг хамгаалдаг учраас “тэдний” хэвлэлийн эрх чөлөөг хамгаалах нь зайлшгүй хэмээх нь хэт ерөнхий тайлбар юм. Ялангуяа дэлхий нийтээр хэвлэлийн эрх чөлөө, үзэл бодлоо илэрхийлэх эрх эрсдэлтэй нөхцөл байдалтай тулгарсан энэ цагт яагаад үзэл бодлоо илэрхийлэх эрх, хэвлэлийн эрх чөлөө хос морь шиг ижилсэж байдаг, түүний цаад зүй тогтол юу болохыг танин мэдэх нь чухал боллоо. Интернэт сүлжээ, онлайн талбар дахь олон нийтийн үзэл бодлын орон зай улам хүч нөлөөтэй болж буй, энэ нь нэг улс орноор тогтохгүй бүс нутаг, дэлхийн улс төр, нийгэм, эдийн засгийн тогтвортой байдалд нөлөөлж буй нь засгийн газруудыг үзэл бодлоо илэрхийлэх эрх чөлөөний эсрэг хатуу арга хэмжээ авах шалтаг, шалтгаан болсон. Өнөөдөр ардчилал, хүний эрх, хүмүүнлэг нийгмийн үзэл санаа дэлхий даяар түгсэн ч хэвлэлийн эрх чөлөө эрсдэлтэй, эмзэг нөхцөлд байна. Энэхүү өгүүлэлд хэвлэлийн эрх чөлөө гэсэн ойлголтод юу багтах, үзэл бодлоо илэрхийлэх эрхтэй ямар харилцан хамааралтайг өргөн хүрээнд тайлбарлахыг зорилоо.
Corruption is a complex phenomenon that affects all levels of society. Therefore, it is more effective to take joint measures by every sector of society, such as government organizations, private sector, civil society, media, etc. Journalists can become witnesses of the events taking place in various spheres of social life and contribute to the fight against corruption by demanding accountability and transparency from both the public and private sectors. In a study analyzing information on corruption published in six daily newspapers and ten high-access news websites in 2018, 2020, and 2022, recommendations were made for media organizations to consider when reporting on corruption. Frame analysis was used as the theoretical basis of the research work, focusing on Iyengar’s thematic and episodic approaches to clarify which causal explanations of corruption, moral evaluation, or recommendations to reduce corruption prevail.
The aim of this article is to analyze the current state of Journalism in Mongolia8 identify future trends and challenges, and propose ways to address the problems. The authors focus on the development of Journalism since 1990, and demonstrate how globalization, demassification, conglomeration, and convergence - factors that determine the direction of development of global journalism - affect the development of journalism in Mongolia based on concrete examples.
Corruption is a complex phenomenon that affects all levels of society. Therefore, it is more effective to take joint measures by every sector of society, such as government organizations, private sector, civil society, media, etc. Journalists can become witnesses of the events taking place in various spheres of social life and contribute to the fight against corruption by demanding accountability and transparency from both the public and private sectors. In a study analyzing information on corruption published in six daily newspapers and ten high-access news websites in 2018, 2020, and 2022, recommendations were made for media organizations to consider when reporting on corruption. Frame analysis was used as the theoretical basis of the research work, focusing on Iyengar's thematic and episodic approaches to clarify which causal explanations of corruption, moral evaluation, or recommendations to reduce corruption prevail. The frame method is a research tool that selects details in the media to emphasize certain aspects of an issue and specific causes of some issue, defining how the problem is told and organized. The receiver of the information answers questions given in the scheme, including identifying and diagnosing problems, determining the source and cause, making a decision, and justifying the solution to the problem.
Үндэсний мэдээллийн МОНЦАМЭ агентлагийн түүхэн урт хугацаанд Монголын сэтгүүл зүйд гүйцэтгэсэн үүрэг, хувь нэмрийг 100 жилийн ойн хүрээнд тоймлон сийрүүлсэн өгүүлэл.
Үндсэний мэдээллийн МОНЦАМЭ агентлагийн 100 жилийн ойд зориулсан эрдэм шинжилгээний хуралд зориулсан илтгэл. МОНЦАМЭ агентлаг нь Монголын уншигч, хэвлэл мэдээллийн салбарынхны хувьд бүтээсэн үйл хэрэг, үлдээсэн сан хөмрөг, хуримтлуулсан туршлага, боловсруулсан зарчим, чиг шугамаараа үнэт өвийг бий болгожээ.
В этом году исполняется 100-летие со установления современных дипломатических отношений между Монголией и Россией. Наряду с этим, в рамках многосторонних отношений двух стран, отмечаются круглые даты в нескольких сферах сотрудничества. Но, как вы знаете, совместная, общая история наших стран в политической, социально-культурной жизнедеятельности можно мерить многими столетиями, и даже тысячелетием. Исторически долгие годы наши страны мирно сосуществовали, взаимоподдерживали, помогали друг другу, защищали в нужный момент, давали толчок в развитии Истина в том,что добрососедские отношения между Монголией и Россией будут и должны строиться на взаимоуважении. ...Нужно отметить, что сотрудничесво в сфере печати и журналистики между нашими странами началось еще до установления официальных дипломатических отношений. Например, можно выделить такие факты, как: - Первая газета на монгольском языке “Жизнь на восточной окраине” – 1895, Чита Первая монгольская национальная газета “Шинэ толь хэмээх бичиг” /Газета, именуемая как Новое зерцало”, издавалась в РМКП/ – 1913, Улаанбаатар МонТА/ Монцамэ – 1921 Первые теле-, радиовещания в Монголии – 1934, 1967 Первые журналисты с профессиональным образованием – с 1950-х гг. В СССР То есть, можно смело заключить, что русский народ внёс неоспаримый вклад в формировании системы СМИ в Монголии
Өдөр тутмын "Өнөөдөр", "Өдрийн сонин", "Зууны мэдээ" сонинуудад хагас жилийн турш хэвлэгдсэн нийт материалыг шүүн, боловсролын сэдвийг хөндсөн мэдээ, нийтллүүдэд задлан шинжилгээ хийсэн. Мэдээ, нийтлэл тоо хэмжээ, бичлэгийн төрөл зүйлс тоон судалгаа хийхээс гадна, уг сонинуудын нийтлэлийн бодлого, сэтгүүлчийн бичлэгийн ур чадврат анализ хийв.
Спортын сэтгүүл зүй нь олон нийтийн мэдээлэл харилцааны өвөрмөц хэлбэр юм. Түүх, онолын үндэслэлийг уг өгүүлэлд шинжлэхээс гадна өнөө цагийн технологийн болон бусад хувьсал хэрхэн тусаж буйг нэгтгэн дүгнэжээ. Спортын сэтгүүлчийн ажил, мэргэшлийн онцлогт мөн дүгнэлт хийж, шинэ тутам жишээ баримтаар баяжуулсан юм.
ОНМХ-ийн үйл ажиллагаанд сэтгүүлчийн ёс зүйн шаардлагыг хэрэгжүүлэх нь онол практикийн төвөгтэй асуудал байсаар ирсэн. Харин шийдвэрлэх арга замын сайн туршлагын нэг нь хэвлэл мэдээллийн өөрийн зохицуулалт байдаг. Уг өгүүлэл Хэвлэл мэдээллиийн өөрийн зохицуулалтын онолын үндэслэл, арга хэлбэрүүд, Монгол дахь нөхцөл байдлын талаар задлан шинжилсэн байна.
Контент маркетингийг компаниуд өмнө нь ашигладаг байсан ч өнөөдөр хэрэглэгчийн сурталчилгаанаас зугтах хандлага нэмэгдсэн, сурталчилгааны үнэгүй суваг-нийгмийн сүлжээ хөгжсөн зэрэг нь уг маркетингийн хэрэгцээг өсгөлөө.
Аяллын нэвтрүүлгийн нэр төрөл олширсон өнөө үед, дэлхийн олон улс оронд аяллын нэвтрүүлгийн хөтлөгч нар ч олон тодорч гарчээ. Хөтлөгч бол телевизийн аяллын нэвтрүүлгийн гол дүр бөгөөд хөтлөгчийн мэргэжлийн ур чадварыг дээшлүүлэх нь аяллын нэвтрүүлэг урт хугацаанд оршин тогтнох, хөгжихөд түлхэц болох юм.
Монголын ОНМХ-үүд, нийгмийн сүлжээ орчинд контент маркетингийн олон хэлбэр хөгжиж, реклам, PR-ын салбарт орон зайгаа хэдийнэ эзэлжээ. Энэ чиглэлд илүү анхаарч, сурталчилгааны бодлогодоо тусгасан зарим компанийн жишээг доор сийрүүлье. Ингэхдээ үндэсний үйлдвэрлэгч “Сүү” болон “АПУ” компанийн сүү, сүүн бүтээгдэхүүнээ сурталчилж буй контент маркетингийг харьцуулж үзлээ.
Шашны нийгмийн үүрэг Шашин олон нийтийн мэдээлэл харилцааны хэлбэр болох нь Бурхны шашин монголчуудын нийтлэг үнэт зүйл болох нь Тулгамдаж буй зарим асуудал Социологийн шинжлэх ухааны судалгааны аргууд Сэтгүүл зүйн судалгааны болон нөлөөллийн арга зүй Бурхны шашныг сурталчлах зарим арга