МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Мэдээллийг профессор, багш, ажилтан МУИС-ийн мэдээллийн санд бүртгүүлснээр танд харуулж байна. Мэдээлэл дутуу, буруу тохиолдолд бид хариуцлага хүлээхгүй.
Зохиогч(ид): Ш.Эгшиг, Г.Сайнбаяр, Л.Соёл, Г.Бат-Учрал, Б.Даваасүрэн, Б.Дэмбэрэлмаа, Г.Эрдэнэнаран, Э.Мөнх-Учрал, Б.Нэргүйжаргал, Б.Пүрэвсүрэн, Ч.Сэлэнгэмөрөн
"Exploring Translation Competence: An Experimental Study with Translators and Foreign Language Teachers in Mongolia" Current Trends in Translation Teaching and Learning E, vol. 19, no. 11, pp. 1-28, 2024-12-6

http://www.cttl.org/uploads/5/2/4/3/5243866/cttl202445.pdf

Хураангуй

This study explores the perception of translation competence among translators and foreign language teachers in Mongolia. It is done by providing empirical evidence for the translation competence model and intercultural competence model. 260 participants completed questionnaires and translated two texts in direct and inverse translation. Results suggest that translators and teachers view translation as a dynamic rather than a static concept. Differences in the acceptability average were observed between direct and inverse translations. The study also reveals insufficiencies in the strategic sub-competence, which compensates for other insufficient sub-competences. The research does not conclusively support the interrelated and hierarchal nature of translation sub-competences proposed by PACTE.

Зохиогч(ид): Э.Мөнх-Учрал, Б.Дэмбэрэлмаа, Г.Эрдэнэнаран, Л.Соёл, Г.Сайнбаяр
"Орчуулагчийн мэдээллийн технологи ашиглах чадамж", ОРЧУУЛГЫН ЧАДАМЖИЙН АСУУДАЛ, 2023-4-10, vol. 11, pp. 20х

Хураангуй

Чөлөөт болон байгууллагын харьяат орчуулагч аль аль нь зах зээл дээр ажиллаж байхын тулд компьютерт суурилсан орчуулгын санах ой, хэвлэлийн программууд, интернет болон төрөл бүрийн онлайн, оффлайн электрон эх сурвалжийг ашиглах ёстой болж байна (Kiraly 2000: 123). Өөрөөр хэлбэл, орчуулагч гэддэг хэл шинжлэлийн мэргэжилтнээс соёл, техник технологитой салшгүй холбоотой болжээ. Тиймээс, өнөөдөр энэ мэргэжлийн тодорхойлолтод хамгийн тохирох нэр бол "хэлний үйлчилгээ үзүүлэгч" (language service provider) гэж үзэж байна (Pym 2003: 491). Тус илтгэл нь: 1. Компьютерын техник хангамж ашиглах чадамж 2. Орчуулгын үйлчилгээ үзүүлэх чадамж 3. Компьютерын программ хангамж ашиглах чадамж 4. Орчуулгад технологи ашиглахын давуу ба сул тал, цаашдын хөгжлийн чиг хандлага гэсэн үндсэн хэсэгтэй. Мэргэжлийн орчуулагчид - Бичвэр боловсруулагч - Төрөл бүрийн файлтай ажиллах - Зөв бичих дүрмийн алдаа шалгуур - Хэл зүйн алдаа шалгуур - Өгөгдөл олж авах хэрэгсэл - Хөмрөг, түүнийг задлан шинжлэх - Хадмал орчуулгын программ - Ярианы технологи - Орчуулгын санах ой - Нэр томьёоны менежмент - Машин орчуулга - Хэлмэрчлэхүйн технологи гэсэн чиглэлийн программ хангамжийг ашиглаж бүтээмжээ нэмэгдүүлж, цагаа хэмнэж, сургалт судалгаанд ашиглаж байгааг хамгийн олон хэрэглэгчтэй, өндөр үнэлгээтэй программ хангамжуудын жишээгээр авч үзсэн болно.

Зохиогч(ид): Б.Дэмбэрэлмаа, Г.Сайнбаяр, A.Dulamsuren, E.Tergel
"Орчуулагчийн соёл хоорондын чадамж", ОРЧУУЛГЫН ЧАДАМЖИЙН АСУУДАЛ, 2023-4-9, vol. 11, pp. 1-10

Хураангуй

Соёл хоорондын харилцаанд соёл нь хэл, үгэн бус зан үйл, мэдээлэл хүлээж авах, цаг хугацаа, орон зайн ойлголт, үйл ажиллагааны баримжаа, хувь хүний байр суурь, хамрах бүлэг, туршлага, мэдлэг үнэлэх хандлага, нийгэмд эзлэх байр суурийг үнэлэх, нас хүйсийн ялгаа, байгаль орчин, амжилтын төлөө зүтгэх, өрсөлдөх зан үйл, хэрэглээний бүтэй, эрсдэл хүлээх чадвар, итгэл үнэмшил, найдвар, хувь заяатайгаа эвлэрэх үзэл, үүрэг хуваарилалт, засаг захиргаанд хандах хандлага, зан үйлийн шатлал мэт олон талаар илэрнэ.





Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар