МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Мэдээллийг профессор, багш, ажилтан МУИС-ийн мэдээллийн санд бүртгүүлснээр танд харуулж байна. Мэдээлэл дутуу, буруу тохиолдолд бид хариуцлага хүлээхгүй.
Зохиогч(ид): Ш.Цэрэндулам, Ч.Ундрам, Д.Чимгээ, Р.Энхбат, Ж.Энхбаяр, Ц.Цэцэгмаа
"Student Workload Computational Optimization: A Case of Business Administration Program", The 5th International Conference on Information Science and Systems (ICISS 2022), Beijing China, 2022-8-26, vol. 1, pp. 175-179

Хураангуй

National University of Commerce and Business When implementing a system in which students can freely choose to study, it is very important for a New Normal student to correctly calculate the time or workload to spend on learning. One way to improve the management of higher education is to manage the learning process based on optimizion of calculation time of a student on course-related activities. Curricula with too much content and high emphasis on each content lead to high student workload. When the workload is too much, the student to get the grade performs the tasks with a lot of memorization without understanding the meaning, copying without thinking, so they learn passively. The property-determined workload is one of the important factors affecting student learning, so it is necessary to optimize calculation student workload. This article examines the student load and considers the possibility of using the Sphere packing approach to develop an optimal student workload calculation model. CCS Concepts • Mathematics of computing • Linear programming • General and reference • Empirical studies • Social and professional topics • Student assessment • Applied computing • Learning management systems Additional Keywords and Phrases: Student workload, Sphere packing approach, Computation optimization, Credit system, Higher education management, Business administration program https://doi.org/10.1145/3561877.3561905

Зохиогч(ид): Ш.Цэрэндулам, Ч.Ундрам
"ДЭЭД БОЛОВСРОЛЫН МЕНЕЖМЕНТИЙН АСУУДАЛ" Хүний нөөцийн удирдлага, vol. 02, no. 055, pp. 46-61, 2021-12-20

http://monhrm.mn/

Хураангуй

Хураангуй Аж үйлдвэрийн IV хувьсгалын өнөө үед их дээд сургуулиуд глобалчлагдаж олон улсын оюутан судлаачидтай болжээ. Мэдээллийн технологи эрчимтэй нэвтэрч мэдээлэл улам нээлттэй, улам хурдан дамжих болсноор боловсролын салбар хурдацтай хөгжиж байна. Дэлхийн улс оронд эрх чөлөө, өөрийгөө удирдаж, хянах чөлөөт орчинтой сонголтын систем буюу кредит системийг их дээд сургуулиуд нэвтрүүлээд нилээд хугацаа өнгөрчээ. Мэдлэгт суурилсан нийгэм, эдийн засаг буюу мэдлэг зонхилох үүрэг гүйцэтгэх болсон өнөөгийн нийгэмд хүний сурах хэрэгцээ насан туршийнх боллоо. Глобалчлал буюу эдийн засаг, улс төрийн харилцан хамаарал эрчимжих үйл явцын үр дүнд хүмүүс өөрийн сонгосон газраа амьдарч, сурч, хөдөлмөрлөх боломжтой болсноор олон улсын түвшинд болон улс орнуудын дотоодод хүмүүсийн шилжилт хөдөлгөөн улам бүр нэмэгдсээр байна. Өсөн нэмэгдэж буй шилжилт хөдөлгөөний улмаас боловсролын бодлогыг шинээр тодорхойлох, боловсролын тэр тусмаа дээд боловсролын курс, диплом, зэрэг, эрдмийн зэрэг, цолыг харилцан хүлээн зөвшөөрөх асуудал чухал болж байна. Дээрх нөхцөл байдалд тулгуурлан дээд боловсролын кредит системийн менежментийн асуудлуудыг тодорхойлон гаргах зорилгоор энэхүү онолын судалгааг зорьж хийсэн болно. Түлхүүр үг: Дээд боловсролын менежмент, кредит систем, кредит шилжүүлэлт

Зохиогч(ид): Ш.Цэрэндулам, Ч.Ундрам, Д.Чимгээ, Ж.Ариунаа
"Option for improving the management of higher education system", International Conference on Business & Management: Global and Local Perspectives, Монгол, 2021-12-17, vol. 1, pp. 35

Хураангуй

Abstract The reforms, which is initiated and implemented by Charles Eliot, created the current image of Harvard University, but also had a significant impact on the management of higher education. Clearly understanding credit system has a significant importance to create the best education of the digital age. One of the main concept of the credit system is student workload. Thus, thoroughly calculation of the student workload has a considerable impact to refine management of higher education system. An overmuch student workload affects in student academic success, to have a negative attitude in other activities, school dropouts, study retardation, lack of in-depth knowledge and motivation towards learning. This is also affects in the non-academic life of students in higher education by generation stress, anxiety, and feelings of burnout and is therefore a strong predictor for psychological well-being. Therefore, heavy workload causes physical challenges and impede students from participating in physical activities necessary for maintaining a healthy lifestyle. Consequently, the purpose of this research is to recount/recalculate the Mongolian high school student workload by conforming in classroom and online blended learning conditions. Кеу words: High education, University competitiveness, Credit system, Student workload, Blended learning

Зохиогч(ид): Ш.Цэрэндулам, Ч.Ундрам
"Аж үйлдвэрийн IV хувьсгал ба Монголын дээд боловсрол" Хүний нөөцийн удирдлага, vol. 02, no. 51, pp. 30-45, 2019-12-20

http://monhrm.mn/

Хураангуй

Хураангуй Эдийн засгийн хамтын ажиллагаа, хөгжлийн байгууллага (ЭЗХАХБ)-ын үзэж байгаагаар XX зууны сүүлийн хагаст мэдлэгт суурилсан нийгэм, эдийн засаг үүсэж хөгжсөнөөр 1980-аад хойш ЭЗХАХБ-ын орнуудын өсөлтийн хамгийн гол хүчин зүйл нь хүмүүн капитал болжээ (OESD, 2002). Мэдлэгийн эдийн засаг нь бараа, үйлчилгээний хил дамнасан шилжилтийг илүү эрчимжүүлснээс гадна глобалчлалын үйл явцад нөлөөлсөн юм. Глобалчлалын улам бүр гүнзгийрсэн, мэдлэгт суурилсан эдийн засгийн үед улс орны ирээдүйн өрсөлдөх чадварыг бий болгох шинэ бодлого шаардлагатай болсныг дэлхий нийтээрээ хүлээн зөвшөөрч байна. Өнөө үед мэдлэгийг эдийн засгийн хөгжил, өрсөлдөх чадварыг өдөөх хүчин зүйл гэж үзэж байгаа бөгөөд мэдлэгийн боловсруулалт, дамжуулалт нь дээд боловсролын асуудлын гол цөм боллоо. Ийм нөхцөлд улс орон бүрд өнөөгийн глобал хөдөлмөрийн зах зээлд нийцсэн ур чадвартай төгсөгчид маш олноороо хэрэгтэй болж байна. Мөн мэдлэгт суурилсан эдийн засагт шилжих үйл явц дээд боловсрол, түүнтэй холбоотой асуудлуудыг бодлого боловсруулагчдын анхаарлын төвд авч ирсэн. Дэлхийн улс орнууд дээр дурдсан нийтлэг сорилтууд тулгараад байгаа үед европын улс орнуудын өрнүүлсэн Болоны үйл явц ихээхэн ач холбогдолтой жишээ болж байна. Иймээс Монголын улсын дээд боловсролд тулгарч буй асуудлуудын нэг дээд боловсролын кредит системийн хөгжил, онцлогыг судаллаа. Түлхүүр үг: Дээд боловсрол, кредит систем, кредит шилжүүлэх, цуглуулах, глобалчлал, мэдлэгт суурилсан нийгэм эдийн засаг

Зохиогч(ид): Ш.Цэрэндулам, Ч.Ундрам
"Монголын дээд боловсролын менежментийг сайжруулахад кредит системийн ач холбогдол, тулгарч буй асуудал", Худалдаа ба тогтвортой хөгжил-IV, Монгол, 2019-10-11, vol. 1, pp. 351-359

Хураангуй

Хураангуй Эдийн засгийн хамтын ажиллагаа, хөгжлийн байгууллага (ЭЗХАХБ)-ын үзэж байгаагаар XX зууны сүүлийн хагаст мэдлэгт суурилсан нийгэм, эдийн засаг үүсэж хөгжсөнөөр 1980-аад хойш ЭЗХАХБ-ын орнуудын өсөлтийн хамгийн гол хүчин зүйл нь хүмүүн капитал болжээ (OESD, 2002). Мэдлэгийн эдийн засаг нь бараа, үйлчилгээний хил дамнасан шилжилтийг илүү эрчимжүүлснээс гадна глобалчлалын үйл явцад нөлөөлсөн юм. Глобалчлалын улам бүр гүнзгийрсэн, мэдлэгт суурилсан эдийн засгийн үед улс орны ирээдүйн өрсөлдөх чадварыг бий болгох шинэ бодлого шаардлагатай болсныг дэлхий нийтээрээ хүлээн зөвшөөрч байна. Өнөө үед мэдлэгийг эдийн засгийн хөгжил, өрсөлдөх чадварыг өдөөх хүчин зүйл гэж үзэж байгаа бөгөөд мэдлэгийн боловсруулалт, дамжуулалт нь дээд боловсролын асуудлын гол цөм боллоо. Ийм нөхцөлд улс орон бүрд өнөөгийн глобал хөдөлмөрийн зах зээлд нийцсэн ур чадвартай төгсөгчид маш олноороо хэрэгтэй болж байна. Мөн мэдлэгт суурилсан эдийн засагт шилжих үйл явц дээд боловсрол, түүнтэй холбоотой асуудлуудыг бодлого боловсруулагчдын анхаарлын төвд авч ирсэн. Дэлхийн улс орнууд дээр дурдсан нийтлэг сорилтууд тулгараад байгаа үед европын улс орнуудын өрнүүлсэн Болоны үйл явц ихээхэн ач холбогдолтой жишээ болж байна. Иймээс Монголын улсын дээд боловсролын кредит системийн хөгжил, онцлого, дээд боловсролд тулгарч буй асуудлыг тодруулах судалгаа хийлээ. Түлхүүр үг: Дээд боловсрол, кредит систем, кредит шилжүүлэх, цуглуулах, глобалчлал, мэдлэгт суурилсан нийгэм эдийн засаг

Зохиогч(ид): Н.Тунгалаг, Р.Энхбат, Ч.Ундрам, Ч.Анхбаяр
"Micro-economic Analysis of Export Credit Program" iBusiness, vol. 10, no. 10, pp. 177-184, 2018-11-15

Хураангуй

The aim of this paper is to study theoretical aspects of export credit insurance in the framework of microeconomics and analyze the economic impacts of an export credit program on trade flows within a framework of a microeconomic analysis. A multi-country trade model has been developed based on optimization methods and algorithm. For our theoretical analysis, we consider a multi-country trade model when one of countries imports an export good from other countries.

Зохиогч(ид): Г.Цэрэн, Ч.Ундрам, Б.Болор, Б.Энхмаа, Ж.Сарантуяа, Ш.Цэрэндулам
"Гүйцэтгэлийн удирдлагыг боловсронгуй болгох арга зүйн асуудал" Эдийн засаг: онол, практик, vol. 18, no. 369(30), pp. 85-102, 2011-8-19

http://dep.num.edu.mn/econ/?p=416

Хураангуй

Монгол улсад уул уурхайн салбар хурдацтай хөгжиж эдийн засгийн хувьд чухал салбарын нэг болж байна. 2003-2010 онд уул уурхайн салбарын ДНБ-д эзлэх хэмжээ 10.1%-аар өсч 22.7 %, экспортод эзлэх хэмжээ 45.2 %-аар өсч 81 %-д хүрсэн бол энэ салбарт оруулсан ГШХО-ын хэмжээ нийт дүнгийн 80 % хүртэл өссөн байна.





Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар