МОНГОЛ УЛСЫН ИХ СУРГУУЛЬ

Бидний тухай


Багш ажилтан

 /  Бидний тухай  /  Багш ажилтан /  Дэлгэрэнгүй мэдээлэл

Дэлгэрэнгүй мэдээлэл


Судалгааны чиглэл:
Мэдээллийг профессор, багш, ажилтан МУИС-ийн мэдээллийн санд бүртгүүлснээр танд харуулж байна. Мэдээлэл дутуу, буруу тохиолдолд бид хариуцлага хүлээхгүй.
Зохиогч(ид): Я.Отгонбаяр, Г.Түмэннаст, С.Мөнхбаатар
"Ахмад настны асрамжийн үйлчилгээний харьцуулсан судалгаа" Монголын хүн амын сэтгүүл, vol. 34, no. 599, pp. 119-137, 2024-5-1

https://journal.num.edu.mn/MJP/issue/view/551

Хураангуй

Ахмад настны асрамжийн үйлчилгээний харьцууулсан судалгааг хийсэн бөгөөд БНСУ-ын сайн туршлагыг илүү анхаарч судалсан.

Зохиогч(ид): М.Батбаатар, Г.Түмэннаст
"Нийгмийн ажил хөтөлбөрийн нийгмийн салбарт оруулсан хувь нэмэр", Шинжлэх ухаан, технологийн сэргэлт: Судалгааны их сургууль - МУИС дахт шинжлэх ухааны судалгаа: Нийгмийн ухааны салбар хуралдаан, 2024-4-24, vol. 1, pp. 10

Хураангуй

Социологи, нийгмийн ажлын тэнхимийн судалгааны чиглэл, хамтын ажиллагаа, нийгмийн ажил хөтөлбөрөөр төгсөгчдийн онцлог, чадамж болон ажиллаж буй түвшин, нийгэм ба шинжлэх ухааны салбарт нийгмийн ажил хөтөлбөрийн оруулж буй хувь нэмрийг авч үзсэн.

Зохиогч(ид): Г.Түмэннаст, Д.Мөнхтөр
"Социологийн шинжлэх ухааны хөгжилд МУИС-ийн оруулж буй хувь нэмэр", Шинжлэх ухаан, технологийн сэргэлт: Судалгааны их сургууль - МУИС дахт шинжлэх ухааны судалгаа: Нийгмийн ухааны салбар хуралдаан, 2024-4-24, vol. 1, pp. 13-19

Хураангуй

Монголын социологийн шинжлэх ухааны хөгжилд МУИС-ийн гүйцэтгэж ирсэн түүхэн үүрэг, өнөөгийн байдал, цаашдын чиг хандлагыг өгүүлсэн болно.

Зохиогч(ид): Г.Түмэннаст, А.Батхишиг, М.Батбаатар
"Өөрчлөлтийн элч, соёлын чадамжтай нийгмийн ажил", Олон улсын нийгмийн ажлын өдөрт зориулсан Симпозиум: Далайцтай өөрчлөлтийн төлөөх нийгмийн ажил, 2024-3-29, vol. 1, pp. 12-19

Хураангуй

Уг илтгэлээр нийгмийн ажил өөрчлөлтийн агент болох тухай, түүнчлэн, далайцтай өөрчлөлтийг дэлхий дахины нийгмийн ажлын уриалга болгож буй тухай өгүүлсэн. Түүнчлэн, далайцтай өөрчлөлт хийхийн тулд соёлын чадамжтэй байхын учир холбогдлын талаар илтгэсэн.

Зохиогч(ид): Г.Түмэннаст
"ТББ-ыг чадавхжуулах нь сургалтын модул, агуулга, үзэл баримтлал", Түншлэл, хамтын ажиллагааг бэхжүүлэх нь, 2024-3-29, vol. 1, pp. 13-19

Хураангуй

Төр Төрийн бус байгууллагын түншлэлийг бэхжүүлэх олон улсын сургалтын үзэл баримтлал, агуулга, аргачлалыг танилцуулсан.

Зохиогч(ид): А.Батхишиг, С.Дэмбэрэл, Г.Түмэннаст
"Invisible Community Services of Buddhist Educators: A case study of Under Gegeen Zanabazar Buddhist University at Gandantegchilen Monastery, Mongolia" International Journal of Buddhist Social Work, vol. 2, no. 2, pp. 109-111, 2023-12-25

https://www.shukutoku.ac.jp/en/about/facilities/asiancenter.html#anchor03

Хураангуй

Зохиогч(ид): Г.Түмэннаст
"Орчин үеийн нийгмийн асуудлууд", 2023-5-31
Зохиогч(ид): А.Батхишиг, С.Дэмбэрэл, Г.Түмэннаст
"Буддист ба өрнийн нийгмийн ажлын боловсролд ялгаатай байдлыг авч үзэх нь" НИЙГМИЙН АЖИЛ, vol. 14, no. 588, pp. 10-17, 2023-5-5

https://www.facebook.com/profile.php?id=100051782576552

Хураангуй

2020 онд батлагдсан Нийгмийн ажлын боловсролын олон улсын стандартад улс орон бүр ялгаатай байдаг тул нийгмийн ажлын боловсролын хөтөлбөртөө олон улсын чиг хандлагыг тусгахаас гадна үндэсний онцлогийг тусгахын чухлыг заасан. Монголчуудын уламжлалт хандлага, сэтгэлгээнд Буддын сургаал хүчтэй нөлөөлсөн. Буддист нийгмийн ажлын боловсролын үзэл хандлага Буддын сургаалд тулгуурлана. Харин өрнийн орнуудад анх хөгжиж эхэлсэн нийгмийн ажлын боловсролд өрнийн шашин, нийгмийн шинжлэх ухаанд зохилох онол, үзэл баримтлал хүчтэй нөлөөлсөн. Хүний ялгаатай байдлын талаарх өрнө ба дорнын сургаалиуд ялгаатай. Буддист нийгмийн ажлын боловсролын үзэл хандлагыг орчин цагийн нийгмийн ажлын боловсролд хэрхэн тусгах тухай хэлэлцүүлэг Азийн орнуудад өрнөж, өрнө, дорнын хосолсон мэдлэгийг үйлчлүүлэгчийн хэрэгцээ, онцлогт тохирсон нийгмийн ажлын үйлчилгээг үзүүлэхэд тусгахыг зорьж байна. Хүний ялгаатай байдлын талаарх ялгаатай үзлийг хэрхэн нийгмийн ажлын боловсрол, практикт зохистой буулгах, үйлчлүүлэгчийн ялгаатай байдлын талаарх мэдлэгээ хэрхэн практик буулгах, ялгаатай байдал ба соёлын чадамжийн талаар нийгмийн ажлын боловсролын стандарт, хөтөлбөртөө хэрхэн тусгаж чадаж байна вэ гэдэг асуултууд бидний өмнө тулгарч байна.

Зохиогч(ид): Ш.Оюунханд, Г.Түмэннаст
"Нийгмийн ажлын хөгжил дэх эргэцүүлэлт чанарын асуудалд: Онолын олон талт байдал, постмодернизмын сорилтууд" НИЙГМИЙН АЖИЛ, vol. 14(588), pp. 1-9, 2023-5-1

https://www.num.edu.mn/filesnum/juram/setguuliin%20argachlal.pdf

Хураангуй

Энэхүү өгүүлэлд нийгмийн шинжлэх ухаанд эдүүгээжлийн дараах буюу постмодерн эрин үеийн нийгмийн бодит байдлын өөрчлөлтийг тусгах эргэцүүлэлт (reflexivity) чанарын асуудлыг авч үзэх болно. Нийгмийн ажил өөрөө эдүүгээжлийн бүтээгдэхүүн бөгөөд нийгмийн бусад шинжлэх ухаан, боловсрол, мэргэжлүүдийн нэгэн адил постмодернизмийн сорилтуудтай нүүр тулгарч байна. Эдгээр сорилтуудтай холбоотой нийгмийн ажлын судлаачдын дунд ч тодорхой асуудлыг дэвшүүлсээр ирсэн бөгөөд энэ нь нийгмийн ажлын мэргэжил нь өөрийн хөгжлийг тусган ойлгох, нийгмийн асуудлыг эргэцүүлэх, өөрийгөө болон үйлчлүүлэгчийг ухаарах ойлгох, нийгмийн бүтцийн болон шударга ёсны асуудлуудыг ойлгох, дэвшүүлэх, ялгаатай байдлыг ухамсарлах хэрэгцээ өсч буйг тэмдэглэж байна. Даяаршил, неолибералчлал, бюрократизмын өсөлтийн энэ үед нийгмийн орчны ялгаатай талбар болон соёлын байдлаас хамаарч нийгмийн ажилтан өөрийн эрх мэдлийг нийгмийн сайн сайхан байдал, шударга ёсны төлөө хэрхэн хэрэгжүүлэх тухай асуудал нь улам чухал болсоор байна.

Зохиогч(ид): Я.Отгонбаяр, С.Нарантуяа, Г.Түмэннаст
"Ядуурлыг бууруулахуй ба нийгмийн ажил" НИЙГМИЙН АЖИЛ, vol. 14, pp. 47-59, 2023-5-1

https://www.num.edu.mn/filesnum/juram/setguuliin%20argachlal.pdf

Хураангуй

Ядуурлыг бууруулахад нийгмийн ажилтны үүрэг оролцоо хэрхэн өөрчлөгдөж байгаа болон нийгмийн ажилтны үнэт зүйл, ёс зүйн зарчимын талаар авч үзсэн өгүүлэл.

Зохиогч(ид): Ш.Оюунханд, Г.Түмэннаст
"Нийгмийн ажлын хөгжил дэх эргэцүүлэлт чанарын асуудалд: Онолын олон талт байдал, постмодернизмын сорилтууд", Хамтран ажиллах замаар ялгаатай байдалд хүндэтгэлтэй хандахуй, 2023-3-21, vol. 1, pp. 1-9

Хураангуй

Хураангуй Энэхүү өгүүлэлд нийгмийн шинжлэх ухаанд эдүүгээжлийн дараах буюу постмодерн эрин үеийн нийгмийн бодит байдлын өөрчлөлтийг тусгах эргэцүүлэлт (reflexivity) чанарын асуудлыг авч үзэх болно. Нийгмийн ажил өөрөө эдүүгээжлийн бүтээгдэхүүн бөгөөд нийгмийн бусад шинжлэх ухаан, боловсрол, мэргэжлүүдийн нэгэн адил постмодернизмийн сорилтуудтай нүүр тулгарч байна. Эдгээр сорилтуудтай холбоотой нийгмийн ажлын судлаачдын дунд ч тодорхой асуудлыг дэвшүүлсээр ирсэн бөгөөд энэ нь нийгмийн ажлын мэргэжил нь өөрийн хөгжлийг тусган ойлгох, нийгмийн асуудлыг эргэцүүлэх, өөрийгөө болон үйлчлүүлэгчийг ухаарах ойлгох, нийгмийн бүтцийн болон шударга ёсны асуудлуудыг ойлгох, дэвшүүлэх, ялгаатай байдлыг ухамсарлах хэрэгцээ өсч буйг тэмдэглэж байна. Даяаршил, неолибералчлал, бюрократизмын өсөлтийн энэ үед нийгмийн орчны ялгаатай талбар болон соёлын байдлаас хамаарч нийгмийн ажилтан өөрийн эрх мэдлийг нийгмийн сайн сайхан байдал, шударга ёсны төлөө хэрхэн хэрэгжүүлэх тухай асуудал нь улам чухал болсоор байна.

Зохиогч(ид): А.Батхишиг, С.Дэмбэрэл, Г.Түмэннаст
"Буддист ба өрнөдийн нийгмийн ажлын боловсролд ялгаатай байдлыг авч үзэх нь ", Хамтран ажиллах замаар ялгаатай байдалд хүндэтгэлтэй хандахуй, 2023-3-21, vol. 1, pp. 3

Хураангуй

Нийгмийн ажлын боловсрол, сургалтын олон улсын 2020 оны стандартад улс орон бүр ялгаатай тул нийгмийн ажлын боловсролын хөтөлбөртөө олон улсын чиг хандлагыг тусгахаас гадна үндэсний онцлогийг тусгахын чухлыг заасан. Монголчуудын уламжлалт хандлага, сэтгэлгээнд Буддын сургааль хүчтэй нөлөөлсөн байдаг. Буддист нийгмийн ажлын боловсролын үзэл хандлага Буддын сургаальд тулгуурладаг. Харин өрнөд орнуудад анх хөгжиж эхэлсэн нийгмийн ажлын боловсролд өрнийн орнуудын нийгмийн шинжлэх ухааны онол, үзэл хандлага хүчтэй нөлөөлсөн. Буддист нийгмийн ажлын боловсролын үзэл хандлагыг орчин цагийн нийгмийн ажлын боловролд хэрхэн тусгах тухай хэлэлцүүлэг Азийн орнуудад өрнөж байна. Үйлчлүүлэгч, түүний орчныг танихад өрнө дорнын мэдлэг, туршлагыг ашиглахаас гадна тэрхүү өрнө, дорнын хосолсон мэдлэгийг үйлчлүүлэгчийн хэрэгцээ, онцлогт тохирсон нийгмийн ажлын үйлчилгээг үзүүлэхэд тусгах хэрэгцээ мөн их байна. Улмаар нийгмийн ажлын үйлчилгээ үзүүлж буй үйлчилгээний байгууллагын эрхэм зорилго, чиглэл, үйлчилгээндээ баримтлах бодлого чиглэлд тусгах хэрэгцээ байна. Тиймээс, хүн ба түүний орчны ялгаатай байдлыг ойлгон таних, соёлын мэдрэмжтэй нийгмийн ажлын үйлчилгээг хүргэх соёлын чадамжуудын асуудлуудыг нийгмийн ажлын боловсролын хөтөлбөрт тусгайлан тусгах, хөгжүүлэх шаардлагатай байна.

Зохиогч(ид): А.Батхишиг, Г.Түмэннаст
"“Assistance” of a Buddhist Monastery during COVID 19: The Case of Erdene Zuu Monastery" International Journal of Buddhist Social Work, vol. 1, no. 1, pp. 46, 2022-8-10

https://www.shukutoku.ac.jp/albums/abm.php?d=1785&f=abm00011556.pdf&n=International_Journal_of_Buddhist_Social.Work.pdf

Хураангуй

This article describes the humanitarian activities of a local monastery named Erdene Zuu, located in Uvurkhangai, Mongolia. The Erdene Zuu monastery is one of the historical monasteries of Mongolia. The authors collected qualitative data on the Monastery's humanitarian activities to learn about the purpose and background of the humanitarian activities of the Monastery. To collect primary and secondary data, the authors used in-depth interviews involving lamas with different ranks, observed the activities and measures of the Erdene Zuu Monastery, and reviewed information and documents shared on the website and social media about the Monastery. The qualitative data showed that between 20 and 28 lamas with different ranks stay in the Monastery, depending on the season. Furthermore, the qualitative data showed that the Monastery runs spiritual, functional, and philanthropical activities. For example, due to Covid restrictions, the Monastery has started online services that were perceived as emotional support to stimulate immunity and solidarity of the community. In addition, monks provided emotional and material support to local police during the lockdown of COVID. In the end, the Monastery assisted families in regards to state child protection and emergency interventions. The authors were keen to understand the meaning of monks' terms of "assistance" and interpret their meaning into terms of Buddhist social work.

Зохиогч(ид): Г.Түмэннаст, B.Ertelt, М.Scharpf
"Professionalizierung der Berufsbegatung in der Mongolei" Dvb-Forum, vol. 2020-2, pp. 36-41, 2022-5-25

https://www.wbv.de/journals/zeitschriften/dvb-forum/specialsearch/-.html

Хураангуй

Die bisherige deutsch-mongolisch Kooperation hat der installierung zweier Magister-Studiengaenge nach internationalen Standarts eine Reihe weiterer Entwicklunsbereiche eroeffnet.

Зохиогч(ид): Г.Түмэннаст, С.Нарантуяа
"Нийгмийн халамжийн шинэчлэл ба ядуурлыг бууруулах асуудал" Социологи, vol. 15 (569), pp. 56-65, 2022-1-5

https://www.num.edu.mn/filesnum/juram/setguuliin%20argachlal.pdf

Хураангуй

Энэхүү өгүүлэлд зохиогч нар халамжаас хөдөлмөрт бодлого нь Монгол улсын нийгмийн халамжийн шинэчлэлийн хүрээнд хэрхэн хэлэлцэгдэж буй талаар онцлон үзэх болно. Юуны өмнө, халамжаас хөдөлмөрт бодлого, халамжаас хөдөлмөрт бодлогод нийгмийн ажилтны үүргийн талаар дурдсан. Монгол улсын халамжийн шинэчлэлийн чиглэлд зорилтот бүлгийн буюу ядуу өрхтэй ажиллах нийгмийн ажлын үйлчилгээг бий болгох бодлогын шинэчлэлийн асуудлыг авч үзэв. Төгсгөлд нь ядуурлыг бууруулах “төгсөлтийн аргачлал”-ын талаар эргэцүүлсэн байна.

Зохиогч(ид): А.Батхишиг, Г.Түмэннаст
""Assistance" of a Buddhist Monastery during the Covid 19 Pandemic: Case of Erdene Zuu Monastery", Open Mind Mongolia 2021: Supporting social well-being during and after Covid 19, Монгол Улс, 2021-9-22, vol. 1, pp. 9-10

Хураангуй

This article describes about humanitarian activities of a local monastery named as Erdene Zuu located in Uvurkhangai, Mongolia. Erdene Zuu monastery is one of the historical monasteries of Mongolia. Erdene Zuu monastery was built in the ancient Mongol capital of Kharakhorum in 1585. Since that time to date, Erdene Zuu has been considered the important place among Buddhist communities, however, the monastery was damaged in the 17th century because of war and its activities were suppressed by community leaders from 1939 through 1990. After 1990, Erdene Zuu monastery became an active place for Buddhists and interesting museum for international and local tourists. The authors collected qualitative data on humanitarian activities of the monastery with the aim to learn about purpose and background of humanitarian activities of the monastery. The qualitative data informed that the monastery runs spiritual, functional and philanthropical activities. Due to Covid restrictions, the monastery has started online services that were perceived as emotional supports to stimulate immunity and solidarity of the community. In addition, monks provided emotional, and material supports to local police during the lockdown of COVID. At the end, not last the monastery provided assistance to families in relation to state child protection and emergency interventions. The authors were keen to understand meaning of monks’ terms of “assistance” and interpret their meaning of assistance into terms of Buddhist social work.

Зохиогч(ид): Г.Түмэннаст
"Нийгмийн ажлын хөгжил дэх уугуулжих үйл явц ба Буддист нийгмийн ажил" НИЙГМИЙН АЖИЛ, vol. 12, no. 549, pp. 37-44, 2021-5-18

https://www.num.edu.mn/filesnum/juram/setguuliin%20argachlal.pdf

Хураангуй

Нийгмийн ажлын хөгжил дэх уугуулчлалын тухай ойлголт, түүний үүүсэн бий болох шалтгаан, мөн түүний нэгэн илрэл болсон Буддист нийгмийн ажлын талаар авч үзнэ.

Зохиогч(ид): Г.Түмэннаст
"Нийгмийн хамгаалал ба үзэл суртал" Социологи, vol. 14, no. 548, pp. 51-61, 2021-5-18

https://www.num.edu.mn/filesnum/juram/setguuliin%20argachlal.pdf

Хураангуй

нийгмийн хамгааллын түүхэнд гол байр эзэлдэг үзэл онол, эрдэмтийн талаар авч үзсэн.

Зохиогч(ид): А.Батхишиг, С.Дэмбэрэл, Г.Түмэннаст, J.Altaibaatar, S.Burmaa
"Comparative study on features and essences of activities at different centres for seniors and children", The 4th International Academic Forum on Buddhist Social Work, Япон, 2019-12-19, vol. 0004, pp. 20

Хураангуй

The current research project aims to understand feature and essences of “social work” activities at the Buddhist Centre, Asral NGO compared to social work activities of typical day care or welfare centers for seniors and children in Ulaanbaatar, Mongolia. Social work is a relatively new, only it has twenty years of experience as a profession in Mongolia. In contrast, shamanist and Buddhist religions were concurrently significant in lives of Mongols for several hundred years. Scholars argue that Buddhist religion carries indigenous cultural knowledge by saying that Buddhism is people’s and indigenous culture. Moreover, indigenous knowledge has been acknowledged as an important knowledge of social workers in the latest global definition of social work. That leads growing needs of studying indigenous knowledge including Buddhist philosophy and practice and applying it social work practice to develop culturally relevant social work in Mongolia. Using exploratory research methods, the research team members which consisted of lecturers of the NUM and and social worker and manager Asral NGO collect qualitative and quantitative data from participants and followers of the selected centers. Findings of the study will be analyzed by two different lenses of Western social work and Buddhist social work. Specifically, while crisis Intervention and strength-based approaches are being used as a theoretical framework to analyze background of the participants, rationale and processes of the interventions, concepts of the Model B of Buddhist Social Work are applied in understanding features and essences of the activities at Buddhist Center, Asral NGO and usual welfare centers for seniors and children. Initial findings of the study inform that activities of the selected centers are varies in terms of consistency, accessibility and motivation of participants/followers and service providers of the centers.

Зохиогч(ид): Г.Түмэннаст, Д.Бумдарь, B.Ertelt, М.Scharpf
"The need of the career guidance services for young people in Mongolia", IAEVG conference, Словак, 2019-12-9, vol. 2019-1, pp. 103-114

Хураангуй

The example of Mongolia is used to illustrate the importance of demand-oriented qualified vocational guidance for a country "in transition". Based on a representative empirical study among pupils and students, a high demand for advisory support in career choice could be identified. However, at the same time, there is an astonishing lack of knowledge about existing offers, which indicates a lack of adequate marketing.

Зохиогч(ид): М.Батбаатар, Г.Түмэннаст, Н.Должин, С.Нандинцэцэг
"Labour market integration of young people with disabilities in a country in transition: A Mongolian model", IAEVG conference, Slovakia, 2019-9-11, vol. vol, pp. 89

Хураангуй

Mongolian current situation is characterised by economic dependency on mining sector, lack of skilled employees with vocational education, tendency to exclude NEETs, and weakness of HEIs’ programmes to meet labour market requirements, as well as labour migration in the sense of brain drain. This situation has created the need for a scientific based education and training of career guidance counsellors on international standards. The scientific based development of the Mongolian career guidance system is crucial for successful completion of the economic transition. To do this, the National University of Mongolia cooperates with international and national organisations (such as German Society for International Cooperation (GIZ) and University of Applied Labour Studies (HdBA, Germany)) to establish a scientific based master programme for career guidance. In addition to this academic programme, empirical research on career guidance counselling services and methodologies has been realized in Mongolia. In this session, we will also discuss with experts from other countries about our experiences with this programme and possibilities for cooperation in the frame of bi-lateral and/or international projects

Зохиогч(ид): М.Батбаатар, Д.Оюунцэцэг, Г.Түмэннаст, Т.Бүрэнжаргал, Ц.Одгэрэл
"Бизнесийн орчин дахь авлигын шалтгаан нөхцөл" Социологи, vol. 12(500), pp. 144-161, 2019-6-22

http://dep.num.edu.mn/sna/

Хураангуй

Бизнесийн орчин дахь авлигын шалтгаан нөхцлийг уул уурхай, барилга, худалдаа, үйлчилгээ зэрэг томоохон салбарт хэрхэн илэрч байгааг судалгааны үр дүнд тулгуурлан авч үзсэн болно.

Зохиогч(ид): А.Батхишиг, Г.Түмэннаст, Д.Мөнхтөр
"Moving towards culturally relevant Social Work Curriculum", Development of the Asian Buddhist Social work activities, Улаанбаатар, 2018-9-21, vol. 2018.09.21, pp. 24

Хураангуй

The current article argues needs of increasing knowledge about culture and its parts of religion and spirituality in order to understand local context and provide culturally relevant social work in Mongolia. Social work scholars inform that “culture is central to social work, not only is social work itself cultural construction” (Gray, Coates, & Bird, 2008). Since people’s beliefs and spirituality are important parts of culture, social workers are expected to understand underlying philosophy and principles of the people’s belief system that influence their everyday lives. Historically, Mongolia is a nomadic country where spiritual influences of both shamanist and Buddhist religions were concurrently significant in lives of people for several hundreds of years. Buddhist temples were not only places of worships and religious practice; temples were places of humanitarian work. For instance, in the beginning of 20th century Buddhist temple in the capital city named Gandantegchilen played key roles in provision of survival needs of most vulnerable people of the society according to Kh.Gundsambuu (2002). Recent studies done by J. Altaibaatar, N. Oyut-Erdene, Ch.Baigalmaa and T. Tsendsuren (2017) found similar findings that inform temples still carry humanitarian activities in Mongolia. Scholars also argue that Buddhist religion carries indigenous cultural knowledge by saying that Buddhism is people’s and indigenous culture. In this sense, indigenous knowledge related to Mongolian culture should be studied for further understanding of local context and developing culturally relevant social work services. On the other end, newly established Mongolian social work departments and their scholars have been keen to learn traditional and modern social work knowledge, values and practice and apply into development of the national standard of social work education and departmental training curricula over the last twenty years. To reach current development stage of Mongolian social work education, American, British, Australian, Indian and Japanese scholars have contributed greatly under financial assistance of western humanitarian agencies. From critical social work perspective, the scholars name this type of developmental process as colonizing or westernizing or globalizing social work or disseminating western social work values, theories, concepts and methods in diverse contexts using advantages of the supremacy of the English language, dominant North American and European expertise and economic privilege of Western academics (Gray, Coates, & Bird, 2008; Akimoto, 2017). Some Eastern including Mongolian scholars may support this argument, others may not. However, if the key issue for social work in the twenty first century is findings culturally relevant ways of knowing and helping as Webb noted, we may need to shift toward developing locally and culturally relevant social work knowledge and practice instead of continuing to import western rooted social work into our social work academic training and practice.

Зохиогч(ид): Н.Болдмаа, Г.Түмэннаст, Т.Бүрэнжаргал, Д.Оюунцэцэг, М.Батбаатар, Ц.Одгэрэл, С.Түмэндэлгэр
"Хүүхэд хамгааллын хамтарсан багийн өнөөгийн байдал" НИЙГМИЙН АЖИЛ, vol. 9, pp. 69-83, 2016-11-16

Хураангуй

Энэхүү өгүүлэлд Монголын хүүхэд хамгааллын хамтарсан багийн өнөөгийн байдалд шинжилгээ хийсэн үр дүнгээс танилцуулах болно. Нийслэлийн болон орон нутгийн хүүхэд хамгааллын хамтарсан багийн туршлагыг тоон болон чанарын аргаар харьцуулан судалж, түүний үр дүнд энэхүү хамтарсан багийн үйл ажиллагааг сайжруулах зөвлөмжийг боловсруулсан байна. Ингэхдээ, судлаачдын баг хамтарсан багийн тогтолцоо ба удирдлага, хамтарсан багийн хүүхэд хамгааллын үйлчилгээ, хамтарсан багийн талаарх оролцогч талууд, эцэг эхчүүдийн болон хүүхдүүдийн мэдлэг, ойлголт, хандлага гэх зэрэг бүрэлдэхүүн асуудлуудын хүрээнд шинжилгээ хийсэн байна.





Сул хараатай иргэдэд
зориулсан хувилбар
Энгийн хувилбар