Бидний тухай
Багш ажилтан
Географическое положения и особенности климата формируют традиционный быт жителей этого региона. Исследователи отмечают, что особенности традиционного быта влияют на формирование общих черт характера народа (нации), национального образа мышления, сознания и менталитета. В данной статье с точки зрения географического детерминизма, на основе взглядов учёных рассмотрели как природа и климат влияют на жизнь, образ жизни, культуру и мышление народа, а так же влияние географического положения и климата на менталитет монголов и японцев. Исследователи полагают, что монголы самостоятельны, спокойны а японцы толерантны и ответственны.
“Тэгш хамруулах боловсрол” гэдэг нь хүүхэд бүрийн хувийн онцлог, хэрэгцээ, ялгаатай байдлыг харгалзан үзэж боловсролыг тэгш хүртээмжтэй олгох асуудал билээ. Арьс өнгө, нас хүйс, үндэс угсаа, шашин шүтлэг, нийгмийн гарал үүсэл, хөгжлийн бэрхшээл зэргээс үл хамааран хүн бүр тэгш, чанартай боловсрол эзэмших эрхтэй. Тэгш хамруулан сургах боловсрол нь албан ба албан бус боловсролын орчинд суралцах хэрэгцээ шаардлагыг өргөн хүрээнд зохистойгоор хангах явдал бөгөөд багш нар болон суралцагчдын аль аль нь олон талт ялгаатай байдалд сэтгэл ханамжтай байх боломжийг бүрдүүлж, үүнийг асуудал гэж харахаасаа илүү суралцах орчинд тулгарч буй сорил, суралцах орчныг баяжуулж буй зүйл гэж харахыг зорих нь чухал юм.
Уг өгүүлэлд тэгш хамруулах боловсролын үндсэн үзэл санаа хийгээд Монгол, Япон хоёр оронд тэгш хамруулах боловсролыг хууль дүрэмдээ хэрхэн тусгаж, мөн энэ чиглэлээр ямар арга хэмжээ авч хэрэгжүүлж буйг авч үзэн, харьцуулахыг зорьсон болно.
Хүн төрөлхтөн хөгжлийн өндөр түвшинд хүрсэн ч түүнийхээ хэрээр хүний хөгжил хаана хүрэх ёстойгоо эргэн харж, алдсан үнэт зүйлсээ эргэн харах шаардлагатай болдог. Аливаа улс орны хөгжил ард түмнийхээ хөгжлөөр хэмжигддэг бөгөөд хүний хөгжил гэдэг ойлголт нь зөвхөн эрдэм мэдлэг боловсролын түвшингээр хязгаарлагддаггүй, түүнд амьдрах ухаан, амьдрах ур чадвар, хувь хүний сахилга бат, нийгмийн төлөө гэсэн ухамсар, эрүүл мэндийн байдал, амьдрах орчин гээд олон үзүүлэлтийг багтаадаг. Япончууд ёс суртахууны боловсролыг чухалчилдаг. Бид энэхүү өгүүллээрээ Япон дахь ёс суртахууны боловсролын талаарх үзэл санаа, түүхэн өөрчлөлт, уламжлалд дүн шинжилгээ хийхийг зорьж байна.
Япончуудын ёс суртахууны боловсролын талаар авч үзэв.
Сүүлийн жилүүдэд тэгш хамруулан сургах боловсролын асуудалд дэлхийн олон улс орон анхаарлаа хандуулж байна. Тэгш хамруулан сургах боловсролыг зөвхөн тусгай хэрэгцээт боловсролын асуудал гэж ойлгох нь түгээмэл байдаг. Гэвч үүнд албан ба албан бус боловсрол ч багтдаг. Тэгш хамруулан сургах боловсролын эрх зүйн орчны тухай ойлголтод тэгш хамруулан сургах боловсролын үзэл санааг сургалтын практикт хэрэгжүүлэхэд чиглэгдсэн олон улсын конвенц, тунхаг бичиг, тухайн улсын боловсролын тухай хууль, журам бүхий эрх зүйн баримт бичиг дэх заалт шийдвэрүүд орно. Иймээс уг илтгэлд Монгол, Япон хоёр орны тэгш хамруулан сургах боловсролын эрх зүйн орчинд анализ хийж, харьцуулахыг зорилгоо болгосон.
2019 онд дэлхий дахинаа дэгдсэн Ковид-19 цар тахал боловсролын салбарт үлэмж нөлөө үзүүлсэн бөгөөд уг судалгаагаар Япон болон Монголын боловсролын байгууллагуудын пон хэлний цахим хичээлийн дизайныг харьцуулан, Япон улсын туршлагаас суралцах боломжийг эрэлхийлэх, санал зөвлөмж дэвшүүлэхийг зорьсон болно.
Монголын их дээд сургууль болон судалгааны байгууллагуудад хийгдэж байгаа япон орон судлалын судалгааг авч үзэв.
БФ-ийн монгол хэлний ангийн цөөн оюутанд япон хэл сонгоноор заах болсон нь 1975 он юм. Үүгээр Монгол улс дахь албан ёсны япон хэлний сургалт эхэлсэн түүхтэй. Энэ тухай ШУА-ийн Олон улс судлалын хүрээлэнгийн захирал, шинжлэх ухааны доктор Л.Хайсандай “ЗХУ-ын их дээд сургуулиудад япон хэлтэй боловсон хүчин бэлтгэхийн зэрэгцээ 1975 оноос үндэсний их сургуульд япон хэлний сургалт явуулж эхэлсэн нь япон хэлтэй боловсон хүчин, япон судлаачдыг бэлтгэхэд чухал ач холбогдолтой болсныг дурдах нь зүйтэй” гэж тэмдэглэсэн байдаг. Өдгөө МУИС-ийн багш судлаачид монгол япон хэлний харьцуулсан судалгаа, монгол хүнд япон хэл заах аргын судалгаа, Монгол Японы харилцаа, Япон дахь монголын түүхийн судалгааны зэрэгцээ Монгол Японы соёл, домог зүйн харьцуулал, японы түүх, боловсролын чиглэлээр судалгаа хийж байгаа болно. Мөн Монгол улс дахь япон хэлний сургалтын бодлогыг тодорхойлогч байгууллагын үүргийг гүйцэтгэхийн зэрэгцээ бага, дунд, ахлах, их дээд сургуулиудад хэрэглэх япон хэлний стандарт сурах бичгийг зохиож, орон даяар хэрэглэж байна. Тэрчлэн япон хэлний толь бичиг, орчуулгын олон бүтээл туурвиж олны хүртээл болгоод байна. Энэ бүхнээс үзэхэд МУИС нь Монгол улсад япон судлаач бэлтгэх, япон судлалыг гүнзгийрүүлэн хөгжүүлэх, хүрээгээ тэлэхэд нь гол үүрэг гүйцэтгэсэн хийгээд Монгол улсын япон судлалын нэг төв болжээ.
Японы нийгэм, эдийн засгийн өсөлтөд нөлөө үзүүлсэн 55 оны улс төрийн тогтолцоо бүрэлдэх үндэс, тус үед хэрэгжүүлсэн бодлого, онцлог, нуран унах болсон шалтгаан зэргийг авч үзэж, үнэлэлт дүгнэлт хийв.
МУИС, МУБИС, ШУТИС-ийн жишээнд тулгуурлан, Монголын их дээд сургууль дахь япон хэлний сургалтын хөтөлбөрийн өнөөгийн байдал, онцлог, тулгарч буй асуудлын талаар үр дүнд суурилсан боловсролын хэрэгжилтийн өнцгөөс дүн шинжилгээ хийв.
It is said that it is possible to know the culture of the people who use the language from the characteristics of the language expression. Among them, proverbs and idioms that are born from daily life and become the wisdom of the people greatly reflect the history of the country, the geographical environment and the way of thinking of the people, and the world view, and are important clues to express the language and culture. The Mongolians cherish nature and have treated everything and phenomena of nature as proverbs and idioms in connection with human behavior and life as wisdom of life. Similarly, there are many proverbs and idioms about nature in Japanese. In this paper, we aim to compare the proverbs and idioms that appear in the proverbs and idioms of Mongolia and Japan, and the world views of the Mongolians and the Japanese.
A conceptual metaphor enables the application of the knowledge acquired in one area to the one employed in another area. This current study focuses on defining an essential role of horses which are a part of the Mongolian nomadic culture and the horse associated knowledge within the framework of the political discourse by utilizing facts of daily newspapers and websites. A complex notion of a political election, which has not been thoroughly studied in political discourse studies, was studied by utilizing the method of the metaphor expanding target mapping, and a model for ‘political election – horse race’ was developed.
Монгол хэлэнд япон үгийг хэрхэн галиглаж буйг хэвлэл мэдээллийн хэрэгслийн жишээгээр ажиглалт хийж, галиглах байдал нь ижил байгаа эсэх, ямар зарчим, журмын дагуу галигласан байгааг тодруулахыг зорьсон.
In this article, we will be considering the issues on the methodology for developing the textbook “Japanese 1” for NUM’s Liberal arts education. When creating the textbook “Japanese 1” us authors, have aspired to follow the methodologies for developing foreign language teaching materials, common criteria for textbook, internationally accepted CEFR and the JF Standard for Japanese-Language Education. CEFR and JF standards both clearly define the Level A or beginners’ learning goals and objectives. We took those goals and objectives as our main indicators for evaluation and took a student-centered, communication-oriented approach. Furthermore, when setting learning goals and objectives and evaluating the results, we used the Can-do statements evaluation method, which focuses on “What will the learner be able to do?”. As the above-mentioned textbook is targeted for Mongolian students, it is structured around concepts concerning Mongolian cultural elements. In the future, we firmly believe that this textbook should be used as a comprehensive teaching aid for Japanese language and should be improved along the way. Also, we hereby acknowledge the necessity for developing the basis of creating the textbook for the next level.
Япон хүмүүсийн ичих хэмээх ойлголт нь хожмоо соёл болон хөгжиж, улмаар тэдний амьдралын хэв маяг, нийгэмд хэрхэн нөлөөлсөн тухай судлаачдын үзэл баримтлалыг авч үзэв
Япончууд 12 жилийг хэрхэн авч үздэг, тэр дундаа гал морин жилтэй холбоотой сүсэг бишрэлийн талаар авч үзэв.
1971-2018 оны хооронд Монгол судлал сэтгүүлд хэвлэгдсэн монгол, гадаад судлаачдын бүтээлийг хэл шинжлэл, түүх, хөдөө аж ахуйн чиглэл зэргээр ангилан анализ хийв